Ik werk een een (classic) ASP site. De site draait op een NT4 machine met IIS 4, de virtuele map is gedeeld over het netwerk. Zo kan ik in Dreamweaver een site aanmaken met als 'Local root folder' \\server\virtuele_map\wwwroot\
Als ik nu een bestand heb gemaakt, laten we zeggen default.asp, en deze vervolgens in een browser laad (IE of Firefox) en dan direct daarna ga wijzigen in Dreamweaver, en ctrl-s doe, dan krijg eerst de volgende melding:
---------------------------
Macromedia Dreamweaver
Access to \\Server\app\wwwroot\export\menu\MFC25.tmp was denied.
OK
De naam van het .tmp bestand verandert (MFC29.tmp enz.) Doe ik nu direct weer ctrl-s, dan krijg ik de Save As dialoog te zien. Het bestand default.asp is ernog, maar ik mag het niet overschrijven:
Macromedia Dreamweaver
Access to \\Server\app\wwwroot\export\menu\default.asp was denied.
OK
Na ongeveer 25 tot 30 seconden verdwijnt het bestand van de server! nu kan ik het wel weer opslaan als vanuit dreamweaver. Maar je begrijpt, dit is heel gevaarlijk. Het gebeurt ook bij een andere computer met dreamweaver, en ook met html en css bestanden.
Weet iemand hier iets van. Is dit 'by design' ofzo?
Als ik nu een bestand heb gemaakt, laten we zeggen default.asp, en deze vervolgens in een browser laad (IE of Firefox) en dan direct daarna ga wijzigen in Dreamweaver, en ctrl-s doe, dan krijg eerst de volgende melding:
Macromedia Dreamweaver
Access to \\Server\app\wwwroot\export\menu\MFC25.tmp was denied.
OK
De naam van het .tmp bestand verandert (MFC29.tmp enz.) Doe ik nu direct weer ctrl-s, dan krijg ik de Save As dialoog te zien. Het bestand default.asp is ernog, maar ik mag het niet overschrijven:
Macromedia Dreamweaver
Access to \\Server\app\wwwroot\export\menu\default.asp was denied.
OK
Na ongeveer 25 tot 30 seconden verdwijnt het bestand van de server! nu kan ik het wel weer opslaan als vanuit dreamweaver. Maar je begrijpt, dit is heel gevaarlijk. Het gebeurt ook bij een andere computer met dreamweaver, en ook met html en css bestanden.
Weet iemand hier iets van. Is dit 'by design' ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 10:28 ]