Toon posts:

[ASP/NT4] Dreamweaver/NT4 verwijdert bestanden na preview!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk een een (classic) ASP site. De site draait op een NT4 machine met IIS 4, de virtuele map is gedeeld over het netwerk. Zo kan ik in Dreamweaver een site aanmaken met als 'Local root folder' \\server\virtuele_map\wwwroot\

Als ik nu een bestand heb gemaakt, laten we zeggen default.asp, en deze vervolgens in een browser laad (IE of Firefox) en dan direct daarna ga wijzigen in Dreamweaver, en ctrl-s doe, dan krijg eerst de volgende melding:

---------------------------
Macromedia Dreamweaver
Access to \\Server\app\wwwroot\export\menu\MFC25.tmp was denied.
OK

De naam van het .tmp bestand verandert (MFC29.tmp enz.) Doe ik nu direct weer ctrl-s, dan krijg ik de Save As dialoog te zien. Het bestand default.asp is ernog, maar ik mag het niet overschrijven:

Macromedia Dreamweaver
Access to \\Server\app\wwwroot\export\menu\default.asp was denied.
OK

Na ongeveer 25 tot 30 seconden verdwijnt het bestand van de server! nu kan ik het wel weer opslaan als vanuit dreamweaver. Maar je begrijpt, dit is heel gevaarlijk. Het gebeurt ook bij een andere computer met dreamweaver, en ook met html en css bestanden.

Weet iemand hier iets van. Is dit 'by design' ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 10:28 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat dit wordt veroorzaakt doordat IIS het bestand gelocked houdt. Dit is een beperking van windows en hier zul je waarschijnlijk mee moeten leven. Eventueel helpt het om IIS te stoppen en te starten als je je bestand saved.

Ik zie trouwens niet wat dit te maken heeft met programmeren. Het lijkt me eerder een software probleem. Vandaar dat ik 'm naar SA verplaats.

[ Voor 24% gewijzigd door Janoz op 04-10-2005 11:01 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.

Ja, IIS 4.0 locked het bestand zo'n 30 seconden als je het in de browser aanroept. Dat is echt heel vervelend, te meer omdat IIS 5 of bijvoorbeeld Apache dit niet doen (voor zover ik weet). Kan het ook niet in de metabase uitgezet worden? Ik ga op zoek, maar sta open voor suggesties (graag zelfs!)

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie nog interesse heeft (soms moet je nu eenmaal met NT4 werken), hier is de oplossing (het ligt dus niet aan Dreamweaver, maar aan IIS zoals Janoz al zei):

http://support.microsoft.com/kb/q191742/

Verwijderd

Topicstarter
Zo! Nu breekt echt m'n spreekwoordelijke klomp!

Ik was vandaag bezig met een xml bestand te maken in Dreamweaver, en als ik die in IE bekijk, en daarna wijzigingen maak in DW, dan krijg ik wéér de melding dat een tmp-bestand niet toegankelijk is en later verdwijnt het xml-bestand wéér van de server.

Als ik kijk op de server met processexplorer van sysinternals, dan zie ik dat asp-bestanden niet meer vastgehouden worden, maar dat het xml-bestand wél vastgehouden wordt door inetinfo.exe (handle blijft 1 minuut open, dat is dus anders dan de bevestigde 30 seconden in het starttopic).

Daarbij is het nog zo dat als ik de pagina met Firefox bekijk, er geen handle open blijft staan op de server. -- Edit -- Ook leuk, bekijken met Opera levert een lock van 2 minuten op! -- Edit --

Als laatste heb ik in het register nog toegevoegd een DWORD genaamd ObjectCacheTTL met een waarde 10 in de hoop dat ik de tijd dat het bestand gelocked is kan beinvloeden en dan later op 1 of 0 te zetten, maar dat werkt niet, het bestand blijft 1 minuut gelocked.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 12:53 ]