Toon posts:

Sony Cybershot DSC N1/N2

Pagina: 1
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v66/ve3cnu/Linked/DSC-N1_4_L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v66/ve3cnu/Linked/DSC-N1_8_L.jpg

Sony Electronics has today unveiled a new compact digital camera model focused on sharing of images, courtesy of a a massive 3" LCD touchscreen which is ideal for viewing and the touch-screen is convenient for controlling camera functions and searching thumbnail images .

In addition, an innovative feature lets you focus on a subject by just touching it on the LCD screen. As usual, the camera has a Carl Zeiss® 3X Optical/6X Digital zoom, 26 MB2 internal memory and a high-stamina Lithium Ion rechargeable battery.

Press Release:
SONY’S LATEST CYBER-SHOT DIGITAL CAMERA LETS YOU CARRY YOUR PHOTO ALBUM AND SLIDE SHOW IN YOUR POCKET

SAN DIEGO, Oct. 3, 2005 —
Sony adds more enjoyment and value to your digital photography with its new full-featured compact digital camera with built-in photo sharing functions that goes beyond just picture taking.

About the size of a deck of playing cards, the stylish Cyber-shot® DSC-N1 is a high-performance, 8-megapixel camera, with an amazingly large, 3-inch, touch-screen LCD that is rare for a compact camera of this size. The N1 features a new album function that automatically stores up to 500 of your favorite images in VGA resolution, and uses them to create dynamic slide shows with music and transition effects – in the camera.

“Since the introduction of compact cameras with large LCDs, consumers have increasingly been using their cameras to not only capture moments, but also share and show them immediately on the LCD screens,” said James Neal, director of digital imaging products at Sony Electronics. “The combination of these functions makes the N1 ‘more than just a camera’, because it takes sharing to a whole new level.”

All You’ll Need in a Compact Camera

Take pictures with the confidence that you’ll get excellent picture quality. With the DSC-N1’s 8-megapixel Super HAD™ CCD, its resolution is extraordinary for a compact camera. The camera’s Carl Zeiss Vario Tessar® lens lets you capture images with the utmost sharpness and clarity.

Sony’s Real Imaging Processor® LSI provides excellent color accuracy and incredibly fast response times. Its advanced power management system delivers long battery life; up to 270 shots per charge (actual battery life depends on usage conditions). With shutter lag minimized to just 9 milliseconds, you won’t miss life’s most important moments.

Moreover, the N1 offers excellent ISO sensitivity, which is of particular importance when shooting in low-light conditions. You can capture faster action at night with less blur or, in certain conditions, avoid using a flash altogether.

With an optional Memory Stick PRO Duo™ media card, shooting high-quality video is a breeze. MPEG-VX fine mode allows you to record MPEG video with 640x480 pixel resolution at 30 frames per second, up to the capacity of a compatible media card.

Your Pictures on the Big Screen

Now showing pictures to your friends and family is even more enjoyable. The Cyber-shot N1’s 3.0-inch LCD screen is almost the size of an actual photograph – large enough for easy viewing. The camera’s menu functions are accessible with your finger or thumb, and its innovative touch-screen interface reduces the need for traditional keys next to the LCD, allowing for a large screen in a very compact body. With Sony’s Clear Photo® LCD technology, your images will be bright, with high-contrast, and easy to view in virtually any environment.

Store Up to 500 of Your Favorite Photos

The N1’s album function automatically stores up to 500 of your favorite images for a “pocket full of memories.” By recording each image separately, once in full-resolution and again in 640x480-resolution, your favorite images accumulate for easy recall and sharing wherever you go.

When you release the shutter, the full-resolution image is saved to an optional Memory Stick Duo™ media card or in the camera’s 26MB of internal memory. Automatically, the image is resized to 640x480 and stored in the portion of the camera’s internal memory dedicated to the album.

Because you will take hundreds or perhaps thousands of pictures with your N1, the album function lets you protect the images you want to keep, so that over time you will have a collection of your favorite photos with you wherever you go. And with the camera’s file management system, you can quickly locate your images; simply search for pictures by the month and date that you originally created them.

To expand your playback options, you can view your photos on your television, through the optional Cyber-shot Station™ cradle, or on your PC. You decide how to share your photos, Sony lets you do it.

For even greater personalization of your photos, the DSC-N1 model also has a distinctive paint function that let’s you draw symbols or words on the pictures in your album using your finger or the supplied stylus.

Dynamic Slide Shows Without a PC

Now you can bring your photos to life with this latest model’s slide show function. The N1 creates slide shows directly on the camera without using a PC. Images can be played back with such advanced features as transitions, pans, wipes, fades and zooms, choreographed to pre-loaded soundtracks. You can also use your own music, using the camera’s supplied software. With the camera’s built-in speaker, your slide shows are sure to have that cinematic effect with sound to complete the experience.

More for Your Memories

Sony has even more ideas for enjoying your camera’s pictures and sharing them with family and friends. Connect the N1 model to a Sony DPP-FP50 digital photo printer and make prints at home or turn them into postcards or even calendars.

If you need to print tens or even hundreds of pictures, or want to share funny video clips, Sony’s online photo service can make the job simple. At www.imagestation.com, you can create your own online photo and video albums, order prints, or make customized gifts from coffee mugs and photo books to calendars and T-shirts.

The camera comes supplied with a Lithium Ion battery, battery charger, multi-connector cable, wrist strap, stylus, and software CD-ROM. Optional accessories include the Cyber-shot Station™ cradle, a marine pack, and leather carrying case.

The Cyber-shot N1 digital camera will be available in mid-November for about $500 online at SonyStyle.com, at Sony Style retail stores (www.sonystyle.com/retail), and at authorized dealers nationwide. Pre-orders begin online today at www.sony.com/n1.
http://betterdigitalphoto...ces-cybershot-dsc-n1.html

leuke gadget zo'n touchscreen, maar of het nou lekker zal werken ....

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Poeh, erg hoog gadget gehalte inderdaad. Het ziet er wel gaaf uit in ieder geval. Speelt ie ook MP3's? :+. Edit: Jah dus, ingebouwde muziek en eigen muziek middels meegeleverde software! :+

Ik vraag me wel af wat de gevolgen zijn van zo'n groot scherm voor de batterijduur van het apparaatje, lijkt me niet echt bevorderlijk in ieder geval.

En waar slaat ie al die thumbnails van 640x480 op? Komen die allemaal in het interne geheugen te staan :? Kan je die nog verwijderen? Vind dat iig een erg wazige feature.

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 04-10-2005 10:30 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Gelikt dingetje is het. Denk alleen dat die 8.1mp een beetje overkill is voor zo'n gadget cameraatje.

Verwijderd

Bij een hoop mensen die van geile gadgets houden geld de regel "Hoe meer megapixels, hoe geiler het toestel"

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00
tjemig er staat nog net geen pocket PC op... omg

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Als je dit ding ziet vraag je je toch wel af of ie in GT hoort of hier...
Maargoed, ding zal wel een enorme hit worden voor al die breezahs denk ik. Als je ziet wat voor filters enz ze op hun foto's op bijv sugababes.nl (tip als je ff helemaal wilt stuk gaan :P) loslaten, is zoiets, waarbij je foto's direct op de cam kan nabewerken, natuurlijk ultiem.
Maareh, Hyundaidriver, was misschien wel zo leuk om aan de Topicstart een eigen toevoeging te doen, bijv het nieuwsbericht te vertalen oid, aangezien dit gewoon een c/p is, beetje jammer...

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:03:
Gelikt dingetje is het. Denk alleen dat die 8.1mp een beetje overkill is voor zo'n gadget cameraatje.
De 7MP van de Ixus 700 / SD500 doet het anders prima: is zelfs 1 van de beste sensors op dit moment op de markt voor compact cams! Dus waarom zou 8MP overkill zijn als je lekker op A4 of A3 wil printen en ook cropruimte wil? :)

Ik zie weinig gadget aan deze camera behalve het touchscreen, wat mij zeer nuttig lijkt: weg met al die losse knopjes, jeej :9

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Leuke broekzakcamera, alleen zal het touchscreen zeer gevoelig zijn (breekbaar :? ) en wat ik ook jammer vindt is dat er geen stevig 'schuifje' voor de lens zit (dat is het voordeel van hun andere model).

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52
Lijkt me een mooie camera om mijn Sony Cybershot DSC-S75 op te volgen deze winter..

Voor een normale click en go gebruiker zitten de belangrijkste functies nog gewoon als knop op het toestel (zoomen, foto nemen)..

Het zou trouwens wel mooi zijn als ze deze geschikt maken voor de PSP wat betreft mappenindeling.

[ Voor 64% gewijzigd door M@cer op 07-10-2005 08:34 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00
Remy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:16:
[...]
De 7MP van de Ixus 700 / SD500 doet het anders prima: is zelfs 1 van de beste sensors op dit moment op de markt voor compact cams! Dus waarom zou 8MP overkill zijn als je lekker op A4 of A3 wil printen en ook cropruimte wil? :)

Ik zie weinig gadget aan deze camera behalve het touchscreen, wat mij zeer nuttig lijkt: weg met al die losse knopjes, jeej :9
nee, dat je er mp3s op kunt afspelen en dat je de foto's kunt intekenen met een paint achtig programmatje zie jij toch niet als een gadgetfactor, maar als een serieus iets? >:)
jongen, dit is 100% gadget, maar wel een vet gadget.. (en een peperduur gadget, 500$)

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 07-10-2005 08:36 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Remy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:16:
[...]

Doe mij maar losse knopjes. Handig zo'n touchscreen als je in de volle zon staat, 'hee, waar zijn m'n knoppies nou' of als je vingerhandschoenen aanhebt. Normale knopjes kan je dan nog wel indrukken, maar met die touch-knopjes word dat natuurlijk een crime :P

Hoge gadgetfactor, erg hoge gadgetfactor. Ben benieuwd naar de resultaten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Handig zo'n touchscreen als je in de volle zon staat, 'hee, waar zijn m'n knoppies nou' of als je vingerhandschoenen aanhebt.
Psst daar hebben ze van die stoere coating voor, dat je ook in sick-bastardly volle zon gewoon je scherm goed kan zien. En vingerhandschoenen: het is een 3-inch scherm, dus de knupkes zullen toch van redelijk formaat zijn, ook voor onze dikke Europese en Amerikaanse vingers ;)

edit:
DKasemier schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:36:
[...]

nee, dat je er mp3s op kunt afspelen en dat je de foto's kunt intekenen met een paint achtig programmatje zie jij toch niet als een gadgetfactor, maar als een serieus iets? >:)
jongen, dit is 100% gadget, maar wel een vet gadget.. (en een peperduur gadget, 500$)
Daar had ik het niet over, dus ik noem het ook niet serieus :P Dat zijn gewoon extra's om mee te spelen: de eerste paar weken is dat leuk, daarna ga je fotograferen. En 500$ duur voor een gadget: er zijn behoorlijk wat duurdere gadgets hoor die mensen 'gewoon zo' kopen :o

[ Voor 45% gewijzigd door Remy op 07-10-2005 09:07 ]

LinkedIn
Instagram

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
ik vraag me toch echt af hoe het met de krasgevoeligheid zit...
en of je meteen als ie aan staat een foto kan nemen zonder eerst alles af te gaan..

maar verder erg nice :)

• low_n_slow
kick, punch, block!

Heeft iemand hem al? en zo ja hoe bevalt hij? :)
Ik zit er serieus over te na te denken om deze camera aan te schaffen!
Er zijn (tot nu toe) alleen maar positieve reacties te vinden op internet!

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/n1.html

• M@cer
Ik heb hem afgelopen zaterdag even geprobeerd bij Media Markt in Alkmaar.. En hij ziet er echt geweldig uit, het touchscreen werkt goed en snel. Wel hoop vingers op het scherm (niet erg verrassend ;))

Scherm is trouwens echt groot en de camera zelf heeft een mooi formaat.. Ik heb in ieder geval een mooi spaardoel...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• low_n_slow
Macer schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:22:
Ik heb hem afgelopen zaterdag even geprobeerd bij Media Markt in Alkmaar.. En hij ziet er echt geweldig uit, het touchscreen werkt goed en snel. Wel hoop vingers op het scherm (niet erg verrassend ;))

Scherm is trouwens echt groot en de camera zelf heeft een mooi formaat.. Ik heb in ieder geval een mooi spaardoel...
wat was de prijs bij media markt dan?

• M@cer
549 volgens mij

Verwijderd

Weet iemand hoe deze camera werkt in het donker? Ik heb op het moment een V1, en daar kun je vrij mooie nachtfoto's mee maken. Is dat met deze camera ook mogelijk?

Verwijderd

*kick*
niemand?

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik heb even zitten kijken naar de specs op dpreview, en je kan iig een min sluitertijd nemen van 30sec, dus wat betreft sluitertijden is hij goed geschikt voor nachtopnamen. Maar daarmee doel ik op nachtopnamen op een statief of andere ondersteuning. Als je in een donker cafe er foto's mee wilt maken lijkt hij me wat minder geschikt, aangezien hij op de hogere iso's waarschijnlijk veel ruis vertoont, zoals bijna elke compact. Maargoed, dat is puur op specs gebaseerd, dus ik zou nog even wat reviews/gebruikerservaringen afwachten :).

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

hmm juist die shots met een statief zijn wat me interesseren.
Het schieten van foto's met een lange sluitertijd zonder Image stabilization is voor mij een haast onmogelijk opgave.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aerophobics.nl/nightshot-tb.jpg

Deze is met de N1 genomen, dit is het orgineel:

http://www.aerophobics.nl/nightshot.jpg

Waar ik nu mee zit (ik krijg deze cam morgen binnen btw), op veel review sites staat dat je op manual mode zelf de sluitertijd kan kiezen, dat is al een supergrote pre boven mijn T-1 camera.
Maar op de Sony site zelf staat dat dit niet mogelijk is...

Foto is genomen door DCPR Review

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 13:13 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf zit ik te twijfelen tussen drie verschillende camera's. de Sony DSC-T5 Sony DSC-T7 Sony DSC-N1( dpreview compare link Er zitten vrij grote verschillen tussen de camera;s, dat weet ik.

Ik vraag me dan ook af of er intussen meer mensen de DSC-N1 hebben aangeschaft? wat zijn jullie bevindingen? komen er niet heel snel krassen op het scherm?

39

• low_n_slow
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:09:
[afbeelding]

Deze is met de N1 genomen, dit is het orgineel:

http://www.aerophobics.nl/nightshot.jpg

Waar ik nu mee zit (ik krijg deze cam morgen binnen btw), op veel review sites staat dat je op manual mode zelf de sluitertijd kan kiezen, dat is al een supergrote pre boven mijn T-1 camera.
Maar op de Sony site zelf staat dat dit niet mogelijk is...

Foto is genomen door DCPR Review
wat vind je er nou van eigenlijk? want het is verdacht stil helaas :P

• M@cer
Deze camera staat nog steeds bovenaan als straks mijn vakantiegeld binnen is. :)

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden deze camera gekocht in China toen ik daar op vakantie was. Camera koste me daar 400 euro, inclusief een 1gb memory card. Camera bevalt me echt heel erg goed. De touchscreen is lekker groot, en heel mooi om alvast daar de foto op te zien. Camera is licht en niet te groot, dus makkelijk mee te nemen. Ik zal binnenkort wat meer vertellen om mijn bevindingen. Hier alvast een paar foto's die ik in china heb gemaakt.

Verkleind:
Afbeeldingslocatie: http://www.thekillingbean.com/foto.jpg

Orginele formaat (uitsnede):
Afbeeldingslocatie: http://www.thekillingbean.com/foto1b.jpg

Nacht foto verkleind:
Afbeeldingslocatie: http://www.thekillingbean.com/foto2.jpg

• low_n_slow
Nou ik heb em inmiddels ook een paar dagen in bezit...
En het is echt een heerlijke camera! Ligt goed in de hand, makkelijk bedienbaar en hij maakt fotos van hoge kwaliteit.

Deze foto heb ik zeg maar out-of-the-box gemaakt. Geen instellingen veranderd verder.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdev/DSC00011klein.jpg

Klikken voor volledige 8 megapixel versie :)
Foto is vandaag overigens genomen!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Zien er goed uit die foto's. Nog best aardige nachtfoto's moet ik zeggen.

Ik denk dat deze camera ook bovenaan mijn lijstje staat :)

• M@cer
Ik heb vandaag mijn camera binnen gekregen van GSMeasy.nl (koste me 123 euro samen met een mobiel abonnement).. Mijn oude camera (Sony DSC-S75) heb ik voor dat geld verkocht, dus heeft me niet veel gekost :)

Maar wat een mooie camera is dit zeg.. Echt een heel stuk kleiner in vergelijking met mijn vorige camera. Start echt supersnel op en het scherm is echt super wat betreft grote en scherpte. Touchscreen werkt op het eerste gezicht erg goed.
Ik gebruik de camera hoofdzakelijk om simpele foto's mee te maken en ben geen pro, maar deze instellingen zitten er ook op. Bij mijn vorige camera heb ik deze echt zelden gebruikt.

Wat ik wel een nadeel vindt is dat je standaard de batterij uit de camera moet halen om hem op te laden. Hierdoor kan ik nu al 2 uur niks doen met de camera :) Binnenkort maar eens kijken voor het dockingstation.

Gelukkig heb ik nog een 512mb en 1GB memorystick duo liggen voor mijn PSP, dus die hoef ik niet aan te schaffen..

Verder nog geen foto's gemaakt, maar die hoop ik van het weekend te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 30-03-2006 16:39 ]

Verwijderd

low_n_slow schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:49:
[...]
wat vind je er nou van eigenlijk? want het is verdacht stil helaas :P
haha sorry :) ik zit niet altijd even veel op het internet. :) Het ziet er goed uit :9~ pakt precies ook de stijl foto's welke ik in het hoof had

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik lees op dpreview dat een behoorlijk aantal personen de W100 voor de N1 hebben omgeruild. Dus als je een N1 hebt, lees ik graag (ook na enkele maanden gebruik) wat je er nu van vindt.

• M@cer
Ik heb hem nu bijna 2 maanden en ik ben erg tevreden. Maar zoals je hier boven heb kunnen lezen ben ik maar gewoon een click and shoot fotograaf.

Foto's buiten zijn heel mooi in de automatische modus, binnen toch een beetje korrelig naar mijn mening. Maar dat zal ongetwijfeld een stuk beter kunnen. Ben wel een beetje aan het proberen om met andere instellingen foto's te maken.

Al met al zeker een verbetering ivm mijn vorige camera Sony DCD-S75 (wat ook geen verkeerde camera was).

Andere pluspunten
- Start snel op
- maakt snel foto's
- groot scherm :9
- Touchscreen werkt erg goed

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 22-05-2006 11:46 ]

Verwijderd

Ik heb hem nu ook enkele maanden en hij bevalt mij zeer goed. Foto's zijn van hoge kwaliteit, en alles werkt gewoon lekker. N1 bevat wel een aantal features wat je nooit echt gebruikt, zoals het tekenen op een foto :P. N1 is zeker een aanrader. Ik heb nooit de W100 geprobeerd, maar hij lijkt volgens mij wel veel op de N1. Al heeft de N1 wat betere features, en hij is wat lichter.

Hier heb je een review van de W100:
http://www.dcresource.com...c_w100-review/index.shtml

en een review van de N1:
http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_n1-review/

Dan kun je beter zien wat het verschil is.

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik wil foto's van ondere andere voetbalwedstrijden maken. Is deze camera geschikt voor het maken van foto's van bewegende elementen?

Verwijderd

Hmm de N2 is ook geintroduceerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/sony_cybershot_dscn2.jpg

Under the unofficial info Sony will soon introduce a new 10.1-megapixel digital still camera, the Cybershot N2. It belongs to “ point and shoot” series, there is a huge 3” LCD provides touch-screen convenience for controlling camera functions and searching thumbnail images. The camera is expected to come out in fall 2006.

The technical specs:

10.1-megapixel CCD matrix;
3" LCD;
3x optical zoom;
Carl Zeiss lens;
26 MB of internal memory;
High sensitivity – up to ISO 1000

(BRON: Mobile-review.com en die heeft het van letsgodigital)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je daar niet beter een nieuw topic over openen? Nieuwe camera, nieuw topic wmb :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

hmm ja zou kunnen, maar er is zo weinig beschikbaar om een fatsoenlijke ts te maken. Daarnaast, ach veel nieuws is het niet... zal zo es kijken of ik wat in elkaar kan flansen

• M@cer
Misschien kunnen we er gewoon het N1 en N2 topic voor maken..

Ik heb nu een half jaar de N1 en hij bevalt nog steeds, alleen foto's maken in het donker valt erg tegen, ik krijg ze bijna niet scherp. Zeker als ik de sluitertijd wat langer zet is het eigenlijk niet te doen zonder statief. Jammer dat er geen beeld stabilisator op zit.

Verwijderd

Kick:

Prijs is aardig gezakt. Rond de 325/350 euro

Verwijderd

oeps, sorry voor de kick. Had de volgende pagina niet gezien.

Ben benieuwd naar de accu-duur. Misschien dat de mensen die deze camera hebben iets over kunnen zeggen ?

• M@cer
Je kan aardig wat foto's nemen met de accu. Ik schiet in ieder geval wel een 512mb stickie vol op 1 accu. Laatst heb ik een 2e accu gekocht op Ebay, dus nu helemaal geen problemen meer.

Verwijderd

over het algemeen staan de sony's erom bekend een goede accu tijd te hebben. Mijn "stok oude" V1 daarintegen... die heeft een levensduur van circa 150 shots

Verwijderd

Heb zelf net een weekje de N2 in bezit en wat een camera zeg _/-\o_

Filmen op 640 x 480 30fps is ook zeer de moeite waard.

Heb tevens de cybershot docking station en een Sandisk 4GB Ultra II Pro Duo card. Veel foto's kunnen er op en tevens kun je c.a. 1 uur filmen op de maximale resolutie 8)

Deze stond te koop bij Wehkamp voor maar €349,- .., zeer mooie prijs dus gezien de N1 nog te koop staat voor €449,- bij Media Markt Almere .......

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 08:56 ]

• low_n_slow
Damn dat is wel een hele geile prijs idd! ik ben nog steeds erg tevreden over mijn N1, alleen met concerten enzo is het erg lastig om een goede foto te maken...

post trouwens ff een foto genomen door de N2 op full res. :)

ps op wehkamp is ie nu 389,- :?

[ Voor 7% gewijzigd door low_n_slow op 24-11-2006 12:13 ]

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 15:54
heb ook een N2 besteld op PIXMANIA-PRO.
Vroeg me alleen af of deze een NL menu had.... kan t nergens vinden....

• M@cer
Enige nadeel van de N1 vind ik dat het bijna onmogelijk is om goede foto's in het donker te maken.. Altijd dat stomme handje dat er bewogen wordt

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 15:54
M@cer schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:34:
Enige nadeel van de N1 vind ik dat het bijna onmogelijk is om goede foto's in het donker te maken.. Altijd dat stomme handje dat er bewogen wordt
hoop dat dat dan met de N2 is opgelost?

• M@cer
Zit er in de N2 dan een beeld stabilisator?

• low_n_slow
M@cer schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:39:
Zit er in de N2 dan een beeld stabilisator?
neen

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik wil binnenkort een nieuwe memorystick kopen voor mijn DSC-N1. Kan hij ook de 4gb versies aan? Ik kan het namelijk niet echt vinden, wat de maximale grote is.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• M@cer
Ja, ik draai al een tijdje met de 4GB versie in de N1... Dan kan je echt veel foto's nemen :)

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Mooi om te horen. Ik ga over een paar weken naar china, dan zal ik daar de 4gb kopen. Een jaar geleden heb ik daar ook mijn N1 gekocht, en daar is het echt een heel stuk goedkoper :)

Foto's op pagina 2 van de thekillerbean, heb ik toen daar gemaakt. Ben benieuwd of ik dit jaar weer mooie foto's kan maken.

[ Voor 25% gewijzigd door TheKillingBean op 14-03-2007 22:12 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 10:55
Ik zit te twijfelen tussen de Sony DCS N2 en de nieuwe nog uit te komen W200
Iemand die me over kan halen naar een van deze camera's? live pics o.i.d.

Morgen ga ik de camera bekijken bij mediamarkt

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15
kan de n2 wel goede foto;s maken in het donker? want ik zit te twijfelen tussen de n2 en de t100, maar de t100 schijn slechte foto;s te maken in het donker..

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• M@cer
De N1 heeft ook aardig problemen met het maken van foto's in het donker. Dit komt volgens mij omdat er geen beeld stabilisator op zit, hierdoor krijg je het beeld heel moeilijk stil.

De N2 heeft dit volgens mij ook niet.

Pagina: 1