Toon posts:

Maxtor Diamondmax 10 SATA wil niet met windows xp install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een Maxtor Diamondmax 10 250GB SATA aangeschaft en zit nu met het volgende probleem.

Wil windows xp prof erop installeren netjes mn sata drivers geladen aan het begin van de setup. Alles in de bios goed ingesteld, maar nu het volgende als alle drivers geladen zijn en ik een partitie wil gaan maken of ook maar iets in dat menu doe dan krijg ik van windows xp de blue screen error en dit blijft zich herhalen. Als ik gewoon via mijn oude ide schijf boot dan kan ik de schijf gewoon gebruiken in windows maar wil ik erop installleren dan krijg ik dus steeds die blue screen error.

Mobo: MSI K7N2 Delta2 en gebruik daarvan de onboard controller.

Wie kent dit probleem of weet hier een oplossing voor. :|

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:22:
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een Maxtor Diamondmax 10 250GB SATA aangeschaft en zit nu met het volgende probleem.

Wil windows xp prof erop installeren netjes mn sata drivers geladen aan het begin van de setup. Alles in de bios goed ingesteld, maar nu het volgende als alle drivers geladen zijn en ik een partitie wil gaan maken of ook maar iets in dat menu doe dan krijg ik van windows xp de blue screen error en dit blijft zich herhalen.
Wat voor BSOD dan? Kijk ook eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je tijdens de windows install de sata drivers geinstalleerd?
Dit wil het probleem nog wel eens oplossen namelijk.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
ShellGhost schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:24:
Heb je tijdens de windows install de sata drivers geinstalleerd?
In de TS:
netjes mn sata drivers geladen aan het begin van de setup

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Totaal overheen gelezen... 8)7
Tis nog vroeg. :)

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
Vaak moet je ook nog even een RAID-setup configureren, ook als je met maar 1 HDD werkt.
Heb je dit ook gedaan?

Verwijderd

toeter schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:26:
Vaak moet je ook nog even een RAID-setup configureren, ook als je met maar 1 HDD werkt.
Heb je dit ook gedaan?
misschien dat je in je bios kan kiezen bij de gebruikte controllers voor P-ata en S-ata, en daarbij instellen dat ze NIET als raid aanzien moeten worden? Bij Asus staat dit in het Bios, MSI weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
toeter schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:26:
Heb je dit ook gedaan?
Nee dat niet dat zou ik dan nog kunnen proberen.
Pagina: 1