Toon posts:

DVDRW2412Pro brand bepaalde DVD's niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb sinds 3 jaar een 2.4 x brander van AOpen van het type DVDRW2412Pro. Toendertijd heb ik er DVD+R's (datawrite) bijgekocht waar ik mijn homevideo's op gebrand heb in de afgelopen 3 jaren. Nu zijn mijn DVD's bijna op en heb ik nieuwe gekocht van Maxell (1-4x). Als ik op deze DVD's will branden begint hij met de TOC en dan houdt ie ermee op. Als ik een datawrite DVD-tje gebruik gaat het weer wel goed. Ook heb ik SmartBuy DVD's gekocht (1-2.4x). Ook hier heb ik hetzelfde probleem mee.
Ook heb ik de nieuwste firmware gedownload en "geinstalleerd". Dit mocht helaas niet baten.
CD's branden is geen probleem.

Ik gebruik pinnacle studio 9.0 om mijn video's te monteren en te branden.

Kent iemand dit probleem en zo ja, hoe los ik het op of met welk merk DVD+R heb ik dit probleem niet?

Groeten,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sommige branders kunnen niet met bepaalde mediacodes overweg. Zoek eens op welke codes je brander aankan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Nu is het volgens mij op dit forum de bedoeling een oplossing te bieden die gebruiker snel (en zonder kosten enzo) weer op weg helpt maar ik denk toch aan het volgende.

Je hebt duidelijk een van de eerste dvd branders. Vanaf het moment dat de snelheden boven de 2.4x kwamen is er wel het een en ander veranderd. In plaats van nu veel geld aan speciale, oude schijfjes uit te gaan geven zou je kunnen overwegen voor €35,- een nieuwe NEC brander te kopen (http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux)

Niet echt een traditionele GOT oplossing maar wel eentje die je zou kunnen overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een NEC brander gekocht (DVD+R, DVD-R etc. ook dual layers). Nu gaat hij verder dan alleen de TOC. Echter gaat het nog niet goed. Het lijkt erop dat het afsluiten (ofzo) niet goed gaat. Kan het zijn dat er teveel troep op de PC staat (30 Gb vrij) of dat de registry een puinzooi is ofzo?

Iemand nog ideeen? (Anders ga ik mijn PC opnieuw installeren, liever niet)

Groeten,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je registry kan idd een puinhoop zijn, maar ik betwijfel het als het te maken heeft met het branden.
Kijk eens met een Registry Cleaner.

Als je nou eens Nero gebruikt met branden, werkt het dan wel :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)