WIFI Bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb thuis een wireless netwerkje

TweakDSL uit de muur
Copperjet Modem

en deze makat het signaal draadloos via een MSI RG54GS so far so good.

Nu is het signaal op zolder erg zwak dus heb ik een ASUS WL520G gekocht aangezien die kon bridgen, deze heb ik op bridge stand gezet en het mac adres ingevuld van de MSI.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om dit te laten werken , an de manual wordt ik ook niet veel wijzer.

iemand ervaring/tips ?

Ja man

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
subtiele kick

Flink aan het rommelen geweest echter zonder resultaat, dat het in eerste instantie niet ging werken heb ik geprobeerd te fixen door de firmware van de MSI te upgraden (die kreeg nu ineens WDS supprt ;) )

Ik heb het volgende gedaan

ADSL router deelt via DHCP een IP uit aan mn ASUS WL520, een wireles connectie maken en internetten gaat prima.

Ik heb op de ASUS onder het tabje bridge het MAC adres opgegeven van de MSI en als type bridge WDS only opgegeven.

Vervolgens heb ik ook WDS aangezet op de MSI en het MAC adres van de ASUS in de lijst gezet.

Na rebooten kan ik nu met geen van beiden meer verbinding maken (ik denk omdat ze beiden alleen staan te bridgen ofzo ?).

Ik zoek me helemaal scheel maar kan hier de logica niet in vinden :(

Ja man

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:14
Zou WDS met 2 verschillende merken geen problemen kunnen veroorzaken?

Verder moet je beide in Hybrid mode draaien.. WDS Only is dat ie alleen een Wireless bridge aanmaakt tussen die 2 en de AP functies komen te vervallen (da's tenminste bij mijn WL500g)

Pvouput live

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Weet iemand ook of je meerdere pc's kan aansluiten op de WL520G nadat je deze op bridge stand hebt gezet?

Of bridged hij enkel voor èèn computer...

Zie: geertvduin in "Ethernet -> Wifi: Meerdere PC's"

Verwijderd

Bij één topic houden graag. Dit is irritant.

Dit topic is gesloten.