Hoe tegen telefonische stalker optreden?

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12 21:47
Een vriendin van mij wordt regelmatig lastig gevallen door een stalker, de politie kan niets doen omdat het niet (te) vaak voor komt.
Zelf heb ik een aantal maal geprobeerd het nummer te bellen om te proberen een naam te horen maar hij/zij neemt niet op, krijg wel smsjes terug van "wie ben je, hoe kom je aan mijn nr" enz enz.
Ik blijf die persoon ook niet bellen omdat ik dan zelf fout ben.

Nummer blokkeren is een optie maar nu hoorde ik van de politie dat je ook de provider van die persoon kan bellen zodat zij die persoon kunnen aanspreken/waarschuwen.
Nu weet ik dat je aan de 1e paar cijfers van een telnr soms kan zien bij welke provider het nr hoort.

Aangezien ik op vriend Google & GoT search niets kon vinden hoop ik dat jullie een oplossing hebben.
Het nummer waar het om gaat 061832xxxx

Ik weet dat het niet altijd op gaat, maar ik ben van mening dat een nummer blokkeren minder uit haalt dan dat een provider zo'n persoon aan spreekt, misschien dat hij/zij dan voldoende schrik krijgt en stopt met die ellende.

Nogmaals ik hoef geen naam adres enz enz van die persoon, het gaat er alleen om dat die persoon aangepakt wordt op een goede manier.

Mijn profiel op Discogs

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
ik zet mijn kudos in op Telford met dat nummer.
Dus bel even met Telford Orange >:)

echter, tegenwoordig kun je overstappen met nummer behoud dus het verhaal van /nummer ranges horen bij /deze providers gaat niet helemaal meer op.

Je vriendin kan ook haar nummer laten wijzigen, meestal is dat gratis (misschien 5 euro administratie kosten oid) en dan is het ook opgelost O-)

[ Voor 101% gewijzigd door mrFoce op 04-10-2005 09:46 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 22:20
Passende maatregelen kun je pas treffen als je weet wat dat persoon fout heeft gedaan, dus wat doet die "stalker" nou precies. Alleen bellen?

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:29

Salandur

Software Engineer

speel het via je eigen provider, zij kunnen eenvoudig uitzoeken bij welke provider het nummer hoort en op die manier een waarschuwing laten sturen.

als hij belt de telefoon wegleggen totdat hij vanzelf ophangt, je bent dan wel even niet bereikbaar maar het kost hem dan flink meer geld en dan houdt hij mss zelf op

[ Voor 37% gewijzigd door Salandur op 04-10-2005 09:44 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je niet bij je eigen provider het volledige nummer laten blokkeren? :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Salandur schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:43:
speel het via je eigen provider, zij kunnen eenvoudig uitzoeken bij welke provider het nummer hoort en op die manier een waarschuwing laten sturen.
Mee eens, maar volgens mij kan je eigen provider zelfs al het nummer blokkeren. Zo heb jij er geen last van en die waarschuwing is dan gelijk niet meer zo intressant (echte stalker trekt zich er waarschijnlijk weinig van aan)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 11:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

"vroeger" (geen idee hoe dat tegenwoordig is), kon je door van 10 keer dat dit gebeurd het nummer+tijdstip op te schrijven, en met begeleidende brief naar de klachtenafdeling van je *eigen* provider te sturen een procedure op gang krijgen waarin ze de persoon eerst zullen manen te stoppen, en indien de problemen dan aanhouden ze wel persoonsgegevens vrij kunnen gaan geven en zelfs mogelijkheden voor gerechtelijke stappen kunnen bieden. Let wel, zo'n procedure duurt maanden.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@theBandit: als je me het complete nummer ff mailt (zie profiel) duik ik ff in Coin om te zien oftie niet toevallig is geporteerd.
Verder is klagen bij je provider de makkelijkste manier. Zij kunnen vervolgens contact opnemen met de provider van deze persoon die hem/haar (dus zonder dat jij een naam/adres krijg) kunnen sommeren om d'r mee op te houden. Doetie dat niet, dan kan de betreffende persoon afgesloten worden.

Dit soort dingen zijn via je provider vaak sneller geregeld dan via de politie (/me werkt bij een telco)

[ Voor 61% gewijzigd door Rac-On op 04-10-2005 09:47 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Ad de Jong
Initial G schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:43:
Passende maatregelen kun je pas treffen als je weet wat dat persoon fout heeft gedaan, dus wat doet die "stalker" nou precies. Alleen bellen?
Dat is dus het probleem, het is op het moment alleen nog maar smsjes en bellen, niet genoeg voor de politie om er iets aan te doen.
Aangezien ze eerdere ervaring heeft met een stalker die haar dus veel meer lastig viel waarbij het ook met een paar telefoontjes begon maar daarna ook smsjes met ik zag je daar, en je was daar en je liep daar met die enz enz willen we dat dus voor zijn.
Je loopt dus nergens rustig meer omdat je denkt steeds gevolgd te worden.

Voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen, ze heeft hem een maandje of 1.5 af kunnen schrikken door te dreigen met de politie maar het is sinds een paar dagen weer opnieuw begonnen.

Mijn profiel op Discogs

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57

Piggen

Lekker bakkie

Als de stalker is overgestapt van Orange klopt dat niet meer. Ik heb ook eerst een abonnement bij T-mobile afgesloten met nummer 06-14xxxxxx, maar ik zit nu ook bij Orange met hetzelfde nummer.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-12 18:13
De optie waarmee je zeker weet dat je ervan af bent is natuurlijk je nummmer laten wijzigen. Je moet natuurlijk alleen iedereen daarna op de hoogte stellen dat je een nieuw nummer hebt.

offtopic:
Een andere leuke optie (voor hem minder leuk) is een heleboel rare advertenties plaatsen met zijn nummer erbij. Dan wordt die vanzelf wel platgebeld. Dit mag misschien niet echt gewaardeerd worden, maar wat hij doet is ook niet echt netjes.

• Ad de Jong
Genoteerd :)
als hij belt de telefoon wegleggen totdat hij vanzelf ophangt, je bent dan wel even niet bereikbaar maar het kost hem dan flink meer geld en dan houdt hij mss zelf op
Werkt dus niet :(
robbertkrebbers schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:48:
offtopic:
Een andere leuke optie (voor hem minder leuk) is een heleboel rare advertenties plaatsen met zijn nummer erbij. Dan wordt die vanzelf wel platgebeld. Dit mag misschien niet echt gewaardeerd worden, maar wat hij doet is ook niet echt netjes.
Ook aan zitten denken maar lossen het liever eerst netjes op

[ Voor 28% gewijzigd door Ad de Jong op 04-10-2005 09:50 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

robbertkrebbers schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:48:
offtopic:
offtopic:
Extra goedkope auto op marktplaats.nl met telnr erbij O-)

• ChangeLife4Ever
  • Laatst online: 14-12 00:11

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:50:
[...]

offtopic:
offtopic:
zou ik absoluut NIET doen, want dan geef je hem een reden om door te gaan. Immers, zij "pest" hem dan ook, waarom zou hij haar dan niet mogen "pesten"??? :?

ook iets van zo gij niet wilt dat u geschied...
en iets van, verlaag je niet tot hetzelfde niveau...

remember your end, someone owns us

• Rac-On
  • Niet online
correctie, mailserver thuis is er uitgeklapt en zit nu op kantoor, dus email in mijn profiel werkt niet. Als je de provider wilt weten, mail het hele nummer dan ff naar <knip: niet meer nodig>

[ Voor 24% gewijzigd door Rac-On op 04-10-2005 10:09 ]

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:50:
[...]

offtopic:
Hebben zoiets een keer geflikt bij het afzwaaien bij een CSM.
Die had een Honda Magna, alleen maar een advertentie in het kazerne blad met zijn kantoornr.
Je wil niet weten hoe geliefd zo'n ding is als je er veel minder voor vraagt dan hij echt waard is en door omstandigheden weg moet :P
Zeker omdat iedereen dat ding wist te staan en hoe zuinig die persoon erop was >:)
Hij kon er dus niet om lachen (was wel de enige, het hele kader en mede kuko's vonden het wel geslaagd hehehe)
:+

Mijn profiel op Discogs

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Tegen SMS-sen kan je relatief weinig doen, behalve inderdaad klagen bij je provider.

Als hij belt kan je natuurijk ook een scheidsrechterfluitje pakken, oren dicht en HEEEEL hard blazen. })

Wanbeleid is ook beleid.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15

DropjesLover

Dit dus ->

als je in de randstad woont; daar kon je een tijdeje geleden toch iemand"spotten" aan de hand van zijn mobieltje? weet je meteen zelf waar die uithangt })

en anders idd ff n brief naar je telco... weet je zelf (of je vriendin)wie het misschien kan zijn? is miss een open deur 8)7

echt :r die stalkers (hebben echt geen hobby)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ga er van uit dat dit al werkt, maar anders kan je natuurlijk bluffen en elke provider een mail sturen (losse mail, alle providers tegelijk in het TO-veld is niet handig). Niet helemaal netjes omdat je N-1 providers voor niets aan het werk zet, maar het werkt wel. ;)

Maar speel het nou meer eerst aub met je eigen provider. Het nummer plat laten bellen/smsen dmv advertenties is in ieder geval heel laag, dat moet je nooit doen. Naast dat je hem terugpest en meer voedingsbodem geeft om met zijn praktijken door te gaan, verpest je ook de tijd van iedereen die op de advertentie reageert.

{signature}

• Ad de Jong
Voutloos schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:00:
[...]
Maar speel het nou meer eerst aub met je eigen provider. Het nummer plat laten bellen/smsen dmv advertenties is in ieder geval heel laag, dat moet je nooit doen. Naast dat je hem terugpest en meer voedingsbodem geeft om met zijn praktijken door te gaan, verpest je ook de tijd van iedereen die op de advertentie reageert.
Het is zeker de bedoeling om het netjes op te lossen, niemand heeft er iets aan om meer ellende te veroorzaken door 1 zo'n klereleijer die meent iemand te moeten lsatig vallen.
Daarom geef ik ook al aan, ik hoef nu geen naam/adres eerst via de provider dus...
Mocht dat ook niet helpen en hij begint ze zelfs te volgen (in een erger geval) dan wordt het dus anders.
DropjesLover schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:59:weet je zelf (of je vriendin)wie het misschien kan zijn? is miss een open deur 8)7

echt :r die stalkers (hebben echt geen hobby)
Ze heeft wel een vermoeden maar met een vermoeden kan je ook niets, je moet echt weten wie het is, mocht je het fout hebben heb jij en die persoon die vals beschuldigt wordt nog veel meer ellende.

Mijn profiel op Discogs

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmmm... Ik heb op mijn Samsung D500 een optie om nummers te blokkeren... Weet niet precies hoe het verder werkt want heb het nog nooit geprobeerd maar hij zit zelfs in verschillende submenu's :P

Enige nadeel is dat het zowiezo niet kan met geheime nummers... En laat ik nou net last hebben van iemand met een geheim nummer die me nu eigenlijk al 2 weken lang elke dag belt en verder niks zegt :(

• Ad de Jong
sOid schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:04:
Hmmm... Ik heb op mijn Samsung D500 een optie om nummers te blokkeren... Weet niet precies hoe het verder werkt want heb het nog nooit geprobeerd maar hij zit zelfs in verschillende submenu's :P

Enige nadeel is dat het zowiezo niet kan met geheime nummers... En laat ik nou net last hebben van iemand met een geheim nummer die me nu eigenlijk al 2 weken lang elke dag belt en verder niks zegt :(
Die functie heeft mijn Nokia ook, alleen moet daarvoor een ww hebben en de bekende ww werken niet.
Toch de manual eens opzoeken :D

Mijn profiel op Discogs

• Standeman
  • Laatst online: 16:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Na enige ervaring met deze shit te hebben kan je het beste gewoon een ander nummer nemen en deze aan bijna niemand doorspelen. Het is natuurlijk maar de vraag of die persoon ook niet achter dit nummer komt, maar zo beperk je het wel en kan je soms herleiden waar & wanneer het nummer gelekt is.

Zolang die idioot geen bedreigingen uit en gewoon blijft bellen / sms-en / mailen / buiten op je staat te wachten / etc doet de politie niets. Dat is jammer, maar ergens ook wel logisch aangezien die persoon geen overtredingen begaat. Soms willen ze ook wel de rol van sociaal medewerker op zich nemen en even bij die persoon langs gaan om te praten. Voordat ze dat doen moet je wel een historie hebben (vaak met bijv. dreigementen).

Doe nooit dingen als advertenties plaatsen met het telefoonnummer o.i.d. Dit zal worden opgevat als "aandacht" voor hem en daar is die persoon ook op uit. Het maakt niet uit wat voor aandacht dat is, ook al zal je hem helemaal lens slaan en er mee weg komen.

Maar iig succes er mee. Dit soort shit is altijd enorm irritant en kan je leven beinvloeden en laat direct zien waarom privacy zo enorm belangrijk is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ChangeLife4Ever
  • Laatst online: 14-12 00:11

ChangeLife4Ever

owned by above

Mijn vriendin had per ongeluk ook ooit eens een verkeerd nummer gebeld (voor zover ik weet is het een oud en afgeschreven van mijn broer, maar kennelijk is dat nu weer vergeven).

Die goozer belde haar ook constant op met bepaalde voorstellen waar zij niet zoveel voor voelde. Zowieso vond ze het errug bedreigend (ik trouwens ook) dat hij haar steeds belde, zeker aangezien hij een "bepaald accent" had.

We hebben direct een nieuw abbonnement afgesloten met een nieuw nummer en nu is het hele probleem over...

Je hebt natuurlijk wel een probleem, wanneer je een 2 jarig abbo hebt, wat nog maar halverwege is... :z

remember your end, someone owns us

• Ad de Jong
Standeman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:11:
Na enige ervaring met deze shit te hebben kan je het beste gewoon een ander nummer nemen en deze aan bijna niemand doorspelen. Het is natuurlijk maar de vraag of die persoon ook niet achter dit nummer komt, maar zo beperk je het wel en kan je soms herleiden waar & wanneer het nummer gelekt is.
Het is van de zotte dat je een ander nummer neemt omdat een idioot denkt je blij te maken zijn smsjes/telefoontjes.

Op het moment is er ook geen overtreding begaan volgens de wet dan, maar daarom willen we het ook voor zijn.
De politie wil wel maar kan gewoon nu niets betekenen.

Ik heb noig steeds het vertrouwen dat het netjes opgelost kan worden en dat zal ik zeker blijven houden voorlopig.
Mocht het van kwaad naar erger gaan en die persoon dus wel buiten het boekje gaat dan is de volgende stap de politie.

Mijn profiel op Discogs

• Rac-On
  • Niet online
ik heb het nummer even gechecked voor je, en het is nooit geporteerd. De huidige telco van deze persoon is dan ook Orange (Carriercode DUTO van dutchtone). Je kan het beste Orange hier even een brief over schrijven, compleet met een aantal concrete voorbeelden (inhoud sms + datum/tijdstip). Ik heb één keer eerder een probleem met een orange klant gehad en dat is door hun vervolgens netjes opgelost.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Man direct je knop omzetten en hem hard aanpakken.

Stalk hem maar flink terug, plaats zijn nummer op marktplaats, en alles met veel advertenties.

Hij zal zn nummer kwijt willen ;) Hopen voor hem dat die zn lesje dan geleerd heeft. Keihard aanpakken zulke gasten. Netjes of niet, er zijn zoveel dingen die niet netjes zijn...boeiend

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 14:02

KatirZan

Wandelende orgaanzak

klopt niet helemaal dit lijstje, ik zat eerst bij vodafone, daarna met hetzelfde nummer overgestapt op KPN, en hier geeft dat lijstje aan dat het altijd al een KPN nummer is geweest >:)

Wabbawabbawabbawabba

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54
Je kunt gewoon een ander nummer krijgen via je provider. (Ik heb een hardnekkige ex-vriendin gehad.)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Ad de Jong
rac-on schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:21:
ik heb het nummer even gechecked voor je, en het is nooit geporteerd. De huidige telco van deze persoon is dan ook Orange (Carriercode DUTO van dutchtone). Je kan het beste Orange hier even een brief over schrijven, compleet met een aantal concrete voorbeelden (inhoud sms + datum/tijdstip). Ik heb één keer eerder een probleem met een orange klant gehad en dat is door hun vervolgens netjes opgelost.
Gij zijt gewelding mijn vriend, wordt dus een briefje opstellen.
Ben benieuwd :)

Mijn profiel op Discogs

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 23:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

theBandit schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:10:
[...]

Die functie heeft mijn Nokia ook, alleen moet daarvoor een ww hebben en de bekende ww werken niet.
Toch de manual eens opzoeken :D
Is niet toevalllig 12345 ? (heb op mijn 6310i ook een keer weken op zoek geweest naar deze code |:( )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

ToFast schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:22:
Man direct je knop omzetten en hem hard aanpakken.

Stalk hem maar flink terug, plaats zijn nummer op marktplaats, en alles met veel advertenties.

Hij zal zn nummer kwijt willen ;) Hopen voor hem dat die zn lesje dan geleerd heeft. Keihard aanpakken zulke gasten. Netjes of niet, er zijn zoveel dingen die niet netjes zijn...boeiend
Blijkbaar nooit te maken gehad met een stalker :/
theBandit schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:27:
[...]

Gij zijt gewelding mijn vriend, wordt dus een briefje opstellen.
Ben benieuwd :)
Ik hoop dat het afschrikwekkend genoeg is wanneer de persoon in kwestie een telefoontje van z'n provider krijgt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Standeman op 04-10-2005 10:33 ]

• Korakal
  • Laatst online: 15-12 20:08

Korakal

Up up up!

even wat offtopic reacties weggehaald + titelfix :Y)

Verwijderd

Kun je geen goede voice mail bij je zelf inspreken van:

Dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en kies opnieuw. Of raadpleeg de inlichtingen dienst.

en dan de telefoon een aantal dagen / weken uitzetten. Zodat de stalker denkt dat je een ander nummer hebt?

• Ad de Jong
Update:
Na de vorige post had ze tot gisteren geen last meer van de stalker en dus heeft ze maar contact gezocht met de provider van de stalker.
Die stuurde haar naar haar eigen provider die inmiddels een brief met daarin de smsjes/tijd/datum en telefoonnummer van die persoon kan tegemoed kan zien.
Haar eigen provider zorgt dan dat die persoon een brief krijgt met het vriendelijke verzoek te stoppen.
Doet hij/zij (al heeft zij inmiddels een vermoeden wie het is) dat niet dan wordt het nummer geblokkeerd, ik weet alleen (nog) niet of dat nummer bij haar provider gelokkeerd wordt of het nummer wordt in zijn geheel geblokkeerd zodat hij/zij het helemaal niet meer kan gebruiken.

Bij meer nieuws plaats ik het natuurlijk meteen hier....

Mijn profiel op Discogs

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hopelijk blijft het nu rustig. :) Nu maar hopen dat de stalker geen ander (prepaid) nummer neemt. :X

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Hopen dat zijn nummer geblokkeerd wordt. Mocht iemand in haar omgeving "toevallig" een nieuw nummer hebben binnenkort, weet je gelijk wie je een bezoekje moet brengen.

Kun je bijvoorbeeld dit met 'm doen: |:(

• Ad de Jong
Update:
Nadat die vriendin in een aantal dagen een keer of 30 lastig gevallen is via sms en inmiddels door het 1x overlaten gaan van de telefoon heeft ze haar provider gebeld of de brief aangekomen was.
Het kan een week of zo duren voordat die stalker de brief van de provider binnen heeft.
Ze heeft nu als advies gekregen niet meer reageren op die smsjes, niet meer terug smsen of bellen om een reactie te krijgen, ook voor ons is dat (had hem ook een aantal x proberen te bellen maar hij neemt niet op, ook via internet smsjes naar hem verstuurd)
Zijn nummer wordt inmiddels in de gaten gehouden en als de provider inderdaad nadat hij de brief ontvangen heeft nog door gaat dan wordt hij afgesloten.

Edit:
Ze hebben wel toegezegt als hij toch doorgaat eventueel met een ander nummer dan krijgen wij zijn/haar gegevens (lijkt mij een beetje raar maarje we zien wel)
Kunnen we daarmee misschien via de politie nog iets, en anders................. tja zien we dan wel weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Ad de Jong op 01-11-2005 14:35 ]

Mijn profiel op Discogs

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:12
Wel mooi in ieder geval dat ze er serieus mee bezig gaan! Hulde :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• SeatRider
  • Laatst online: 15-12 14:09

SeatRider

Hips don't lie

Wat was nou eigenlijk de reden dat die vriendin niet gewoon een ander telefoonnummer (geen nieuw abo, alleen nieuw nummer, kost je maar een paar euro) neemt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56
VisaRider schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:02:
Wat was nou eigenlijk de reden dat die vriendin niet gewoon een ander telefoonnummer (geen nieuw abo, alleen nieuw nummer, kost je maar een paar euro) neemt?
Een ander nummer kan veel gedoe opleveren. Ikzelf heb bijvoorbeeld ongeveer 200 nummers in mijn gsm staan. Hier zitten mensen tussen die ik niet vaak bel of mij bellen. Maar ik zou ze niet kwijt willen!!
Dan moet ik dus 200 mensen gaan vertellen dat ik een ander nummer heb? Dacht het dus niet! Het is niet haar fout.

• Ad de Jong
VisaRider schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:02:
Zie boven, het is een laatste middel.
Ik zou het zelf zeker niet snel doen, mijn nummer heb ik nu al vanaf het begin en dat is een jaar of 8 en heb een hekel aan dat ik voor sommige personen ieder (half)jaar een ander nummer moet invullen.
Ik ben er inmiddels mee gestopt bij een aantal personen.
Krijg dan wel eens de reactie van je belt nooit meer maarja das dan jammer.

Het is van de zotte dat je door zo'n achterlijk figuur een ander nummer zou moeten nemen.
Laten we eerst maar eens afwachten, als een waarschuwing/blokkering van de provider en eventueel politie niet wil werken dan proberen we wat anders.
Als blijkt dat het die persoon is die we denken dan krijgt zijn vrouw een bezoekje en een lijstje met smsjes die hij verzonden heeft.
Maar zo ver is het nog lang niet en hopenlijk komt het ook niet zo ver, laten we het eerst maar eens netjes oplossen ook al ben ik een voorstander van aanpakken die hap.

Mijn profiel op Discogs

• marz01
  • Laatst online: 12-12 10:31
Wat zijn de mogelijkheden om achter het adres van iemand met een pre-paid toestel te komen,
is het te achterhalen waar het toestel is gekocht?
is het ip adres te achterhalen indien er een hotmail adres is gebruikt om te registeren?
Is te achterhalen waarvandaan er is ge-smst aan de hand van de gsm-masten?

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

theBandit schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:33:*knip
(had hem ook een aantal x proberen te bellen maar hij neemt niet op, ook via internet smsjes naar hem verstuurd)
*knip*
Dit is helemaal fout (nofi) en ik kan het je uit ervaring ook aanraden om dit nooit meer te doen. Dit soort figuren kicken op aandacht en het maakt hun niet uit wat voor soort aandacht het is. Het liefste willen ze met hun naam in de krant komen..

Het beste wat je kan doen is negeren. Nergens op reageren en dan houd het na een tijdje vanzelf op. Uiteraard kan ik niet voor de mongool in kwestie spreken, maar ik vermoed (heb 1x live mogen ervaren) dat negeren gewoon de beste optie is.

Dit "soort lui" (ja inderdaad, lekker generaliserend en misschien kort door de bocht!!) kicken op het feit dat de persoon in kwestie hen in gedachten heeft. Het maakt hun niet uit hoe!

Het enige wat ik kan adviseren is een ander nummer nemen (ook als is het voor zo'n klootzak) en het nummer alleen geven aan de mensen die het _echt_ nodig hebben.
Dan kan je gelijk uitzoeken (je nummer per persoon uitdelen met 2 maanden tussenpozen) waar de lek zit en weer een ander nummer aanvragen!.

Dan weet je gelijk wie je "vrienden" zijn...

• Ad de Jong
Update:
Die persoon heeft inmiddels zijn brief/sms gekregen.
Heeft ie gisteren in een smsje laten weten aan die vriendin van mij 8)7
Nu maar hopen dat het werkt.

Edit:
Standeman schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:55:
[...]
Dit is helemaal fout (nofi) en ik kan het je uit ervaring ook aanraden om dit nooit meer te doen.
Heb ik ook alleen in het begin gedaan, ben er ook mee gestopt, ook op aanraden van de politie.
Zal ook geen enkele cent meer aan dat zielig persoon spenderen in vorm van smsjes/telefoontjes.
Of het moet aan een 1 of andere instatie zijn om hem te pakken. :(

[ Voor 60% gewijzigd door Ad de Jong op 09-11-2005 22:27 ]

Mijn profiel op Discogs

• marz01
  • Laatst online: 12-12 10:31
Maar kan iemand mij vertellen hoe het zit met een pre paid toestel>> wat is er dan allemaal mogelijk om achter het adres te komen?

[ Voor 99% gewijzigd door marz01 op 09-11-2005 23:56 ]

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
theBandit schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:23:
Update:
Die persoon heeft inmiddels zijn brief/sms gekregen.
Heeft ie gisteren in een smsje laten weten aan die vriendin van mij 8)7
Nu maar hopen dat het werkt.

Edit:

[...]

Heb ik ook alleen in het begin gedaan, ben er ook mee gestopt, ook op aanraden van de politie.
Zal ook geen enkele cent meer aan dat zielig persoon spenderen in vorm van smsjes/telefoontjes.
Of het moet aan een 1 of andere instatie zijn om hem te pakken. :(
SMSJE met excuses en dat het stopt of wat?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ligt eraan of die geregistreerd is. Zo nee -> onmogelijk. Zo ja, zelfde als bij abbo -> moeilijk :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ad de Jong
schiffeb schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:13:
[...]
SMSJE met excuses en dat het stopt of wat?
Nop, niets meer of minder dan dat hij/zij een bericht van de provider geeft gehad.

Mijn profiel op Discogs

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Met andere woorden. De idioot in kwestie gaat er (waarschijnlijk) niet mee stoppen aangezien hij ook dat ene smsje heeft gestuurd. :/

Tja, ik ken zelfs iemand die 2x er door is verhuisd. Dat ging dan nog wel een stukje verder dan dit verhaal. Wat lopen er toch een hoop mafkezen op deze wereld rond 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 10-11-2005 09:47 ]

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ben ik nou gek :+ of...
Je kunt toch ook in je telefoon aangeven of je een nummer wilt blokkeren :?

Samsung Galaxy Note 3

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Sterretje6 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:17:
Ben ik nou gek :+ of...
Je kunt toch ook in je telefoon aangeven of je een nummer wilt blokkeren :?
Totdat nummerherkenning uit staat.. Dan werkt dat niet meer. En alleen bekende nummers accepteren is misschien niet altijd handig.

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Standeman schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:09:
[...]

- Totdat nummerherkenning uit staat.. Dan werkt dat niet meer.
- En alleen bekende nummers accepteren is misschien niet altijd handig.
- Maar dat is hier niet het geval...
- En ik heb het niet gehad over alleen bekende nummers doorlaten. Dat zou dom zijn 8)7

Samsung Galaxy Note 3

Pagina: 1