Toon posts:

Partitie maken op Dell

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension (ik weet het, geweldig is 'ie niet maar je moet een door de baas gegeven paard niet in de bek kijken) en ik wil met PartitionMagic een partitie aanmaken voor m'n data. Ruimte zat maar er blijkt ook een Dell partitie op te staan en die krijg ik niet weg.

Het is gelukt om een D:\ partitie aan te maken maar die is maar 30Mb groot. Ik krijg het niet voor elkaar om iets groters aan te maken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Met partition magic kan alles zo'n beetje. In ieder geval kan er geen probleem zijn met de restore partitie (2-4 GB), de diagnostics partitie van (~37 Mb) kan je natuurlijk wel laten staan.

Weet je zeker dat je alles goed doet? Officieel zijn er namelijk geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 16:03

dotcode

///\00/\\

Je moet eerst c resizen, waarna je een d partitie kan maken in de vrijgekomen ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partitionmagic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Is het de bedoeling dat het bestaande os bewaard blijft?
Zo ja, PM.
Zo nee, Fdisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 10:59
No shit, sherlock!

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Lekker nuttige post. Iets zeggen zonder enige onderbouwing en dan nog een programma waarmee je dingen kan doen wat windows al kan doen. Tuurlijk partitionmagic is leuk maar in de windows manager zit een partitie maker waarmee de ts het waarschijnlijk best af kan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 12:50

FastBunny

Give it the Works !

disjfa schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:06:
[...]

Lekker nuttige post. Iets zeggen zonder enige onderbouwing en dan nog een programma waarmee je dingen kan doen wat windows al kan doen. Tuurlijk partitionmagic is leuk maar in de windows manager zit een partitie maker waarmee de ts het waarschijnlijk best af kan.
Met de ingebouwde windows manager kun je geen partities resizen, alleen aanmaken en verwijderen. Maar eerst moet de C een stuk kleiner gemaakt worden en daarna kan de D worden aangemaakt met de resterende ruimte op de harddisk

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

disjfa schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:06:
[...]

Wat FastBunny zegt, alleen wil ik er dan nog een schepje bovenop doen dat die van windows dus niets kan in de situatie waarin de TS zit.

Gewoon als spuit 11 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top! Eerst resizen dan nwe partitie aanmaken. Bedankt allen (ook voxell :-))
Pagina: 1