AGP slot / TNT2 stuk?

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43
Ik heb hier een PCtje staan welke ik al 3 weken geleden gerepareerds zou hebben.

Het gaat om een PIII pctje met een DFI CA-64-ec/fc moederbordje (dat merk ken ik niet?) Er zit een TNT2 kaartje in het board, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd onder windows98. Ik heb verschillende versies van de Nvidia driver geprobeerd, de nieuwste drivers zeggen ook dat er geen TNT2 kaart wordt gedetecteerd!

Everest en de bios post zeggen natuurlijk wel dat het om een tnt2 kaartje gaat. Ik dacht dat deze kaart stuk was maar mijn eigen pc slikt hem perfect!

Net even een oude Matrox Mystique in dat pctje gedraaid en het werkt perfect! Mag ik voorzichtig concluderen dat de AGP poort van de PC stuk is?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Misschien is de windows 98 installatie brak.. Je kan de pc eens booten met een livecd van ubuntu of knoppix om te kijken of hij dan wel goed herkend wordt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

paradoXical schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:59:
de nieuwste drivers zeggen ook dat er geen TNT2 kaart wordt gedetecteerd!
komt omdat de nieuwste ook geen tnt2 meer ondersteunen ;)
de laatste die dat deed was de 71.84 dacht ik.
en tja de enigste manier om te kijken of je agp slot kapot is is door ff een andere agp kaart erin te proppen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Of door eerdere Detonator drivers te zoeken en die te installeren.

• paradoXical
Ik heb andere detonator drivers geprobeerd, werkten ook niet alhoewel windows wel weergeeft dat de adaptor goed is geinstalleerd. Ik kan achter niet de schermresolutie aanpassen, zodra ik dat doe vraagt windows of ze mag rebooten en tijdens die reboot blijft hij resoluut hangen.

Jammer dat ik niet makkelijk kan testen, ik heb op het moment geen vrij AGP kaartje liggen; een in de server, 1 in mijn pc maar die hangt vast ivm een koelingconstructie, 1 van mijn broer en de rest uitgeleend bah..

Ik fiets zo wel ff nijmegen in om bij de PC boer een agp kaartje uit de grabbelbak te halen (orbit) :)

Overigens: ik heb er een Matrox Mystique 4MB pci ingezet, die werkt perfect! edit2: staat al in mijn startpost zie ik ;)

Ik wil trouwens even opmerken dat de site van Nvidia dan ook niet klopt, omdat ik TNT2 drivers geselecteerd heb op die site, krijg ik dan drivers die mijn keuze niet ondersteunen? Lekker Cru..

[ Voor 23% gewijzigd door paradoXical op 05-10-2005 12:34 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical
Borizz schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:03:
Misschien is de windows 98 installatie brak.. Je kan de pc eens booten met een livecd van ubuntu of knoppix om te kijken of hij dan wel goed herkend wordt.
Knoppix heb ik thuis toevallig nog liggen, als ik zo thuis kom ga ik dat meteen proberen!

• paradoXical
Knoppix werkt dus perfect!

Win2000 er maar opgezet, deze slikt de driver zonder problemen..
Zal wel met de chipset te maken gehad hebben, alles draait nu in ieder geval perfect. Windows98 heb ik in ieder geval niet aan de praat gekregen en deze zal ik echt never meer installeren.. The horror!!

Pagina: 1