Uitkijken of niets aan de hand met Maxtor 200GB

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 17:22
Hallo,

Ik heb een Maxtor 200GB (Diamondmax Plus 10 S-ata) schijf in mijn PC hangen. Daar wou ik gisteravond iets naar toe kopieren, maar dat ging erg traag en mn hele systeem haperde. Wat bleek, PIO stond aan bij die schijf, en er stond een melding bij dat de transfer mode gedowngrade was, door er op te klikken las ik dat er veel fouten waren gemaakt, en daarom de schijf in PIO draaide. Ik heb Let BIOS Decide weer aangevinkt, en vooralsnog blijft ie op DMA staan.

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/noepzor/pio.jpg

Moet ik hier uitkijken, dat mn schijf problemen gaat geven, of is het een wazige actie van de drivers ?
Ik heb nog niets corrupt gehad, of dat de schijf rare dingen doet. (behalve met dit PIO gedoe) De kabels zitten ook allemaal gewoon goed vast, want ik heb er ook niet aan geprutst.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 04-10-2005 07:30 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe lang had je deze schijf al in gebruik? Zou het probleem al veel eerder ontstaan kunnen zijn en merkte je het nu pas omdat je veel data moest kopieeren? Je kunt dat waarschijnlijk nog wel terugvinden in de eventlogs. Verder zou je de voedingsbekabeling ook moeten controleren.

Het zou een probleem met de DMA controller van het mainboard kunnen zijn. Die tekst over de ribbon cable is natuurlijk niet van toepassing op een SATA schijf.

offtopic:
Dit soort plaatjes kun je veel beter als GIF of PNG opslaan na een screen capture, dan krijg je een mooier plaatje en een kleinere bestandsgrootte.

JPG is vooral bedoeld voor fotografisch beeldmateriaal.

[ Voor 26% gewijzigd door joopv op 04-10-2005 07:50 ]