Toon posts:

[XP] Installed op 1.5GB, hoe Docs en Programs verplaatsen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net nieuw op dit forum, dus als ik verkeerd doe geef het aub door,

ik heb een probleempje met een computer,
ik heb een computer staan met 2 harde schijven, 1tje van 1,5 gb en 1tje van 80 gb,
nu heb ik windows XP Pro op die van 1,5 gb geinstalleerd, en de rest (wat niet op die kleine schijf pasten) op die van 80 gb.
Alleen nu heb ik het probleem, dat alle mappen van windows, dus ook mijn documenten en Program files enz, op die schijf van 1,5 gb staan. Dus kan ik niks daarin opslaan.Tevens is het zo als ik iets wil instaleren , waar je niet je eigen Directerie kan kiezen, ik het niet kan instaleren omdat die dan op die kleine schijf word geinstaleerd, en dus niet genoeg ruimte is.

Hoe kan ik dit verhelpen?

M v G Everz

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

niet op 1.5Gb installeren... is veeeeeeeel te weinig voor WinXP.
daarnaast zal die 1.5GB schijf vreselijk traag zijn (denk ik tenminste... oude schijven zijn over het algemeen erg traag), dus ik adviseer om die 1.5GB weg te halen, en puur op die 80GB te gaan werken.
partitioneer die schijf als 10GB voor windows XP en 70 voor de rest.
dan heb je ruimte zat voor windows en alle drivers en broodnodige software (+ de software die je nergens anders kan installeren), en de rest kan je dan kwijt op de 80GB.

editje:
mocht je de boel over willen zetten, dan kan je met partition magic de partitie op de 80GB verkleinen zodat er ruimte is voor een nieuwe.
daar maak je dan een nieuwe primaire partitie, en dan ghost (met Symantec Ghost) je de inhoud van de 1.5GB naar de nieuwe 10GB partitie op de 80GB schijf.

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 04-10-2005 01:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Everz,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT heel veel regeltjes e.d. opgesteld waarvan we verwachten dat elk topic daar aan voldoet - ik pak de belangrijkste regels nog even samen:
  • Probeer je vraag of probleem eerst zelf te beantwoorden, bv. door eens iets te proberen, even te zoeken op GoT of met Google.
  • Los je daar je probleem niet op, start dan gerust een topic waarin je aangeeft wat je zoal geprobeerd hebt. Hiermee voorkom je dat iedereen denkt dat je lui bent en voorkom je ook dat mensen dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt. Geef vervolgens in je topicstart aan wat je probleem precies is en sinds wanneer het voorkomt e.d.
  • Kies een heldere en duidelijke topic titel. "Probleempje" is dat natuurlijk niet ;) Let daarnaast op dat wij in Windows Operating Systems graag het OS in je topic titel zien :)
Ik pas je topic titel nog even aan - pas jij je topicstart dan nog even aan met wat je zoal geprobeerd hebt en dergelijke? :)

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 14:41
Het is heel makkelijk om je documents folder aan te passen,
In de verkenner rechtsklikken op map Mijn documenten, kies in het menu nu eigenschappen.

Hier kun je het doel aanpassen. Klaar

This message was deleted

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
brutalbasterd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:38:
Het is heel makkelijk om je documents folder aan te passen,
In de verkenner rechtsklikken op map Mijn documenten, kies in het menu nu eigenschappen.

Hier kun je het doel aanpassen. Klaar
Maar dan heb je pas 1 probleem getackeld.
Niet die van de programs group.
En die kan je wel verplaatsen maar dan werkt er niks meer.

Dus ik ga helemaal mee met de post van FireWurX

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
die 1.5gb drive is wrs veel ouder dan die 80gb. de specs zullen ook veel beter zijn. daarom kan je beter gewoon alles op die 80gb gooien. eventueel de swap file van windows alleen op die andere schijf zetten.

de TweakUI (onderdeel van de Powertools van Microsoft (http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx) daar kan je heel makkelijk alle mappen verplaatsen enzo.. maar dat is wrs niet meer nodig als je alles op die 80gb hebt gezet ;)

edit: Bedankt, TweakUI ipc TweakXP

[ Voor 5% gewijzigd door ventusGallus op 04-10-2005 11:00 ]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 00:10
TweakUI bedoel je ;) Dat werkt idd erg makkelijk om "special folders" te redirecten.
Kan ook rechtstreeks in de registry: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Voor de TS: eruit die oude schijf! Volg het stappenplan van FireWurX. Scheelt een hoop snelheid, herrie en moeite.

[ Voor 27% gewijzigd door nOLoGIc op 04-10-2005 10:58 ]

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-03 23:58

Skef

Ik scheer.me

Nog niemand er bij nagedacht dat die 1,5GB misschien ook een flash-drive kan zijn? Dus een USB-stick, of een CompactFlash-IDE kaartje?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 00:10
quote:
...ik heb een computer staan met 2 harde schijven, 1tje van 1,5 gb en 1tje van 80 gb...

Flashdrive zou heel misschien kunnen, maar wel een beetje exotisch om dar XP op te zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door nOLoGIc op 04-10-2005 11:03 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
LOL xp op 1.5 gig zetten? binnen een uurtje heeft xp al meer nodig aangezien die kut os alles onthoudt. ik zou als ik jou was een partitie maken van minimaal 10 gb, liever meer aangezien je dan geen gezeik zal krijgen van xp dat die weer te weinig ruimte heeft. en die 1.5 gb harde schijf weg gooien. een harde schijf wordt steeds slomer na zo'n 5 jaar. en ik denk dat een 1.5 GB schijf minstens 50 jaar oud is :D dus je pc wordt alleen maar langzamer als je het op een schijf van 10 jaar oud gooid.

ps.
BTW iemand close deze topic ofzo, gaat nergens over imo :D

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 04-10-2005 11:12 ]

>PC specs<

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03 11:35

BHQ

KappeNou schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:10:
LOL xp op 1.5 gig zetten? binnen een uurtje heeft xp al meer nodig aangezien die kut os alles onthoudt.
DIE kut os wat alles onthoudt :? :X Buiten dat heb ik een XP installatie perfect op zo'n kleine schijf kunnen uitvoeren op een oude machine, al was dat totaal niet vooruit te branden.
ik zou als ik jou was een partitie maken van minimaal 10 gb, liever meer aangezien je dan geen gezeik zal krijgen van xp dat die weer te weinig ruimte heeft. en die 1.5 gb harde schijf weg gooien.
Enige punt waarmee ik het eens ben, al kan de partitie wel wat groter (Vaak komen applicaties ook op de maindisk)
een harde schijf wordt steeds slomer na zo'n 5 jaar. en ik denk dat een 1.5 GB schijf minstens 50 jaar oud is :D dus je pc wordt alleen maar langzamer als je het op een schijf van 10 jaar oud gooid.
Onzin, een schijft blijft in principe even snel als dat-ie was. Daarbij is zo'n schijf hooguit een jaar of 9 oud en geen "50 :D".
ps.
BTW iemand close deze topic ofzo, gaat nergens over imo :D
Bepaal jij dat :? Laat dat maar aan de modjes over ipv. iemand met een posthistory die nou niet echt top is..
overigens: DIT topic

[ Voor 27% gewijzigd door BHQ op 04-10-2005 15:51 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Yapser schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

DIE kut os? :X DIE kut os wat alles onthoudt :?

[...]

Enige punt waarmee eens, al kan de partitie wel wat groter

[...]

Onzin, een schijft blijft even snel als dat-ie was. Daarbij is zo'n schijf hooguit een jaar of 9 oud en geen "50".

[...]

Bepaal jij dat :?, Geen enkele post van jou op GoT heeft nuttige toegevoegde waarde en nut imho...
Dat een schijf zijn snelheid behoudt voor jaren klopt niet helemaal.
Het is wel degelijk zo dat een schijf slijtage krijgt na verloop van tijd.
De koppen kunnen iets minder nauwkeurig gaan staan waardoor de read/write time beinvloed wordt.
Dus op zich heeft hij wel een punt(je).

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, behalve de laatste opmerking.
Iedereen heeft wel eens een slimme opmerking gemaakt in z'n GoT verleden... :P

• BHQ

BHQ

ShellGhost schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:41:
Dat een schijf zijn snelheid behoudt voor jaren klopt niet helemaal.
Het is wel degelijk zo dat een schijf slijtage krijgt na verloop van tijd.
De koppen kunnen iets minder nauwkeurig gaan staan waardoor de read/write time beinvloed wordt.
Dus op zich heeft hij wel een punt(je).

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, behalve de laatste opmerking.
Iedereen heeft wel eens een slimme opmerking gemaakt in z'n GoT verleden... :P
De snelheid die trager wordt: Het hangt er ook een beetje vanaf of de schijf veel gebruikt is of niet en hoe erg het is, maar het zal nooit erg merkbaar worden.

Verder: Als vrijwel -alle- posts van eenzelfde user zo zijn, dan zet je dat toch wel aan het twijfelen ;)

• KappeNou
Yapser schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

DIE kut os wat alles onthoudt :? :X Buiten dat heb ik een XP installatie perfect op zo'n kleine schijf kunnen uitvoeren op een oude machine, al was dat totaal niet vooruit te branden.

[...]

Enige punt waarmee ik het eens ben, al kan de partitie wel wat groter (Vaak komen applicaties ook op de maindisk)

[...]

Onzin, een schijft blijft in principe even snel als dat-ie was. Daarbij is zo'n schijf hooguit een jaar of 9 oud en geen "50 :D".

[...]

Bepaal jij dat :? Laat dat maar aan de modjes over ipv. iemand met een posthistory die nou niet echt top is..
overigens: DIT topic
whahaha ik merk al dat jij der niet zo veel verstand van hebt. xp neemt na standaard installatie zo'n 1.3 gig inbeslag. als je een paar dagen ermee bezig bent en dan vooral als je internet slaat die allemaal onnodige dingen op. en dan begint die al te zeiken als je nog maar 150 mb erop hebt staan. dus kom niet zo slim praten aub.

En ja een harde schijf gaat wel met de jaren achteruit. ga maar is googelen misschien vindt je er wat informatie over. en dat 50 jaar is misschien als grapje bedoeld? ach nee sorry kwas vergeten je bent niet zo slim :D waarom geef je eigenlijk informatie op een tweakers forum terwijl je niet eens weet hoe wie wat en wanneer.. enne doe niet zo bijdehand :)

GL in je verdere "tweakers" leven bwhaha

(sorry andere mensen voor de negatievitijd)

>PC specs<

• elevator
  • Niet online

elevator

Dicht voor onderhoud

• elevator
  • Niet online

elevator

Terug open - de persoonlijke aanvallen mogen wegblijven, het vragen om slotjes mag wegblijven.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

KappeNou schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:03:
[...]

whahaha ik merk al dat jij der niet zo veel verstand van hebt. xp neemt na standaard installatie zo'n 1.3 gig inbeslag. als je een paar dagen ermee bezig bent en dan vooral als je internet slaat die allemaal onnodige dingen op. en dan begint die al te zeiken als je nog maar 150 mb erop hebt staan. dus kom niet zo slim praten aub.

En ja een harde schijf gaat wel met de jaren achteruit. ga maar is googelen misschien vindt je er wat informatie over. en dat 50 jaar is misschien als grapje bedoeld? ach nee sorry kwas vergeten je bent niet zo slim :D waarom geef je eigenlijk informatie op een tweakers forum terwijl je niet eens weet hoe wie wat en wanneer.. enne doe niet zo bijdehand :)

GL in je verdere "tweakers" leven bwhaha

(sorry andere mensen voor de negatievitijd)
Niet dat je geen goede punten aandraagt, maar je brengt het vaak op een nogal negatieve of denegerende manier over. Misschien dat je daar wat aan kan doen, want het is gewoon niet leuk voor nderen, en je zet jezelf alleen maar neer als arrogante negatieveling. (dingen als mensen uitschelden voor noobs, zoals in het MX700 muis topic is gewoon niet cool)

Daarnaast heeft de persoon waarop je reageert heus wel een paar goede punten.
Maar soms zie jij je mening voor een feit aan... bijvoorbeeld dat je XP kut vind, omdat het veel opslaat. Misschien vind iemand anders wat juist vreselijk handig. Dat dat op die schijf geen handige feature is, mag duidelijk zijn natuurlijk, maar dat is te tweaken (we zijn niet voor niets tweakers).
En over die schijf en traagheid: een schijf vertoont na verloop van tijd natuurlijk wat slijtage, maar veel verschil maakt het niet... in ieder geval geen erg merkbaar verschil. schijven van dat tijdperk zijn sowieso traag.

• KappeNou
FireWurX schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Niet dat je geen goede punten aandraagt, maar je brengt het vaak op een nogal negatieve of denegerende manier over. Misschien dat je daar wat aan kan doen, want het is gewoon niet leuk voor nderen, en je zet jezelf alleen maar neer als arrogante negatieveling. (dingen als mensen uitschelden voor noobs, zoals in het MX700 muis topic is gewoon niet cool)

Daarnaast heeft de persoon waarop je reageert heus wel een paar goede punten.
Maar soms zie jij je mening voor een feit aan... bijvoorbeeld dat je XP kut vind, omdat het veel opslaat. Misschien vind iemand anders wat juist vreselijk handig. Dat dat op die schijf geen handige feature is, mag duidelijk zijn natuurlijk, maar dat is te tweaken (we zijn niet voor niets tweakers).
En over die schijf en traagheid: een schijf vertoont na verloop van tijd natuurlijk wat slijtage, maar veel verschil maakt het niet... in ieder geval geen erg merkbaar verschil. schijven van dat tijdperk zijn sowieso traag.
Mja ach das de game scene humor.. sorry ik zal me proberen aan te passen aan de tweakers ;)

>PC specs<

Verwijderd

Verzoek om slotje, was geen verzoek om slotje, maar verzoek op power-modje. sluit me van harte aan bij Firewurx zowel in zijn reactie naar kappenou als de oplossing voor de TS

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

KappeNou schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

Mja ach das de game scene humor.. sorry ik zal me proberen aan te passen aan de tweakers ;)
ok dan :) _/-\o_ dank je :)

maargoed, ik zit nog een beetje te wachten tot de topicstarter weer terugkomt en zijn bevindingen meld :)
wil graag weten wat hij heeft gedaan om het probleem op te lossen.
misschien dat ik nog wat uitgebreider kan uitleggen wat mijn plan is, mocht de TS het niet helemaal kunnen volgen.

• BHQ

BHQ

-edit- geen zin in weer een OW zonder reden, m'n standpunt staat en ik weet wel beter hoe eea. zit, nevermind.

[ Voor 92% gewijzigd door BHQ op 04-10-2005 17:36 ]

Pagina: 1