poorten op stealth

Pagina: 1
Acties:

• beton123
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 00:01
Ja ik weet het, ik moet naar het grote poortmappingsverhaal. Helaas ik kom er niet uit. Ik heb twee verschillende router/modems geprobeerd, Sweex annex-a en Speedtouch 580 en het lukt me voor geen meter om een ftp server en webserver te configureren die vanaf buiten benaderbaar is (binnen het netwerk geen probleem). Poorten zijn doorgestuurd 80, 21 en 20 en als ik kijk via Shields up! https://www.grc.com/ staat alles op Stealth! Ik kan via de commandline nat flushen en dan zijn ze weer bereikbaar volgens Shields up! maar dan kan ik er nog steeds niet bij. Als ik kijk op http://scan.sygate.com/probe.html dan wordt mijn ip adres goed herkent en ziet ie ook dat er een ftp server en een web server draaien, alleen geen toegang... Firewalls zijn down. Mijn provider is Speedlinq. Iemand goede suggesties (modem/router die het gewoon altijd doet bv?)

PS: Ik heb ook een oude Speedtouch Home liggen die ik vroeger voor Wanadoo gebruikte en waarmee ik zonder problemen zowel een ftp server als websrever draaide. Het lukt me alleen niet om de oude speedtouch voor babyXL van Speedlinq aan de praat te krijgen. Iemand ideeen?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Firmware updates van de routers heeft dat al enig effect gehad?

[ Voor 29% gewijzigd door loodgieter op 04-10-2005 00:37 ]

• beton123
Alle routers draaien nieuwste firmware. Wat ik met name niet snap is waarom ale poorten steeds naar "Stealth" springen. Het vremde is dat als ik de poorten op open zet en daarna mijn ftp server start, alle poorten weer op Stealth springen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 11:19
Heb je nou een speedtouch 580 en daar een sweex achter? Of snap ik 't nou niet?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• beton123
Sorry ik was misschien niet helemaal duidelijk.

Ik heb de Alcatel en Sweex los gebruikt, dus niet tegelijkertijd. Beide geven als resultaat dat de poorten op Stealth gaan.

Ik kan wel van buitenaf de webpagina van de Alactel bereiken maar niet de de (Apache) webserver op de PC die daarachter hangt in mijn huisnetwerkje. Het lijkt wel of de NAT instellingen niet willen werken. Heb de webserver van de routers ook op port 8080 gezet, maar dat mocht helaas ook niet baten. Ik kon de router dan wel via 8080 bereiken maar nog steeds geen toegang naar de webserver op de PC op poort 80.

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-02 18:07
Heb je misschien vergeten om uw poorten te forwarden naar uw pc, kan misschien zijn dat omdat je poorten op router wel openstaan maar ze niet geforward worden dat de router denkt deze poorten gaan alleen van binnen naar buitenuit staan en niet omgekeerd.
En dat hierdoor de router de poorten op stealth zet tot een programma ze gaat oproepen

• beton123
Ik heb alle poorten geforward naar 10.0.0.10. Dit is het adres van mijn PC in mijn thuisnetwerk waar de webserver draait.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 11:19
Zou die sweex 's aan de kant gooien en je op de alcatel concentreren. Ik neem aan dat je http://www.bruring.com/nuke/ al kent? ADSL op KPN netwerk? Geen firewall oid op je pc?

[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 04-10-2005 12:20 . Reden: foutje in deurl ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ev. je pc ook opgeven als standaard server...

deed bij mij de truc (speedtouch 510 ofzoiets in gebruik)

best wel het config-scherm van je modem/router niet toegangbaar maken via de externe verbinding.
(dit om te voorkomen dat je buurjongen - of ander scriptkiddie - effe een Nat-instelling toevoegt naar zijn pc en zo netjes jouw verbinding misbruikt eventueel)
Pagina: 1