[Plasma] 1366x768 HDTV

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-04 08:22

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Al een tijdje ben ik me aan het verdiepen op het gebied van plasma en LCD tv's. Dit omdat de Xbox360 eraan zit te komen. Deze nieuwe "next-gen" console gaat alles in HDTV formaat uitsturen. Het is dus bijna noodzaak om een fatsoenlijke beeldweergever erop aan te sluiten. Omdat mijn beamer (Epson TW10-H) niet echt een hoge resolutie heeft ben ik dus aan het kijken naar een HDTV. (de beamer is overigens wel perfect voor DVD's te kijken) :)

Natuurlijk heb ik al uren op GoT over deze nieuwe "hobby" gelezen. Het HDTV Topic en het Xbox360 Topic hebben me al aardig opweg gebracht. Ook forums zoals HTForum en Xboxworld heb ik doorgenomen. Maar het is nog steeds een moeilijke keuze. Wat is nu "beter" plasma of LCD? Deze keuze werd nog moeilijker toen ik vandaag in de MediaMarkt een Plasma tv tegenkwam die native 1366 x 768 aankan.

Het betreft dit scherm: Gericom GTA 42" HD

Afbeeldingslocatie: http://www.gericom.de/typo3temp/pics/33ef70b834.jpg

Specificaties: (in het Duitse)
Artikelbeschreibung:

• Bildformat: 16:9
• Kontrastverhältnis: bis 5.000:1
• Helligkeit: bis 1500 cd/m2
• Aufösung: 1366x768
• Tuner: 2x Analog
• TV-Standard / Farbsystem: PAL B/G; D/K; I SECAM L/L´
• TV-Kanäle: 99
• Leistung: 2 integrierte Lautsprecher a 10 Watt
• Anschlüsse: 1x Antenneneingang,
2x Scart, 1x S-Video, 1x Composite Video Input, 1x Composite
Video, 1x Component Video unterstützt YCbCr 480i, 1x Component Video
unterstützt YPbPr: 480p, 720p, 1080i; 1x VGA-Buchse, 1x DVI (Digital RGB),
1x RS232C für Softwareupdate, 4x Audioeingang RCA, 1x Audio Output
RCA
• Picture Freeze Funktion
• 256 Seiten Videotext
• Bild im Bild, PoP(Bild neben Bild)
• Maße: 1045 x 695 x 240 mm mit Fuß
• Gewicht: ca. 39 kg
• 1000 Seiten Videotext
• Bild im Bild, PoP (Bild neben Bild)
Ik kon het bijna niet geloven: een 42" (106cm) plasma scherm met een native resolutie van 1366 x 768 (HDTV). Ook het aantal ingangen is niet mis. Je kunt er zowat alles op aansluiten wat je maar kunt bedenken. En dit voor "maar" 1608,60 euro. De beeldkwaliteit zag er (aangesloten op een goedkope DVD speler) zeer goed uit!! Het enige minpunt dat ik kon vinden was dat hij warm werd aan de bovenkant.

Wat denken jullie ervan? Is dit een goede keuze in combinatie met een Xbox360 (en later nog een PS3) ? Het lijkt te mooi om waar te zijn, dat zei de verkoper zelf nog ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

Exirion

Gadgetfetisjist

atmoz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:58:
Het enige minpunt dat ik kon vinden was dat hij warm werd aan de bovenkant.
Dat worden alle plasmaschermen want ze vreten echt stroom. Factor 2.5 tot 3 keer zoveel als vergelijkbare LCD schermen. Dit scherm kan zomaar 350 Watt trekken.
Wat denken jullie ervan? Is dit een goede keuze in combinatie met een Xbox360 (en later nog een PS3) ? Het lijkt te mooi om waar te zijn, dat zei de verkoper zelf nog ;)
Verkoper zeggen zoveel; niet naar luisteren. Gezien de reputatie van Gericom zou ik dit links laten liggen. En ik heb zelf sowieso voor een HD LCD TV gekozen. Voor mij geen plasma; ook ivm inbrandproblemen e.d.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Exirion schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:06:
[...]

Dat worden alle plasmaschermen want ze vreten echt stroom. Factor 2.5 tot 3 keer zoveel als vergelijkbare LCD schermen. Dit scherm kan zomaar 350 Watt trekken.
Ja klopt, dat wist ik. Maar het maakt me niet zoveel uit hoeveel stroom die trekt. Als die maar niet kapot gaat door de warmte.
Verkoper zeggen zoveel; niet naar luisteren. Gezien de reputatie van Gericom zou ik dit links laten liggen. En ik heb zelf sowieso voor een HD LCD TV gekozen. Voor mij geen plasma; ook ivm inbrandproblemen e.d.
Klopt natuurlijk ook. Verkopers zeggen idd veel, maarja hij stond er zelf ook versteld van dat die resolutie zo hoog was. Is Gericom zo slecht dan? Dat wist ik eerlijk gezegt niet. Ik heb er zelf een laptop van, maar nog nooit problemen mee gehad. Maarja het is idd geen "A" merk... Ik vond het gewoon een mooie prijs voor wat hij allemaal kon. En natuurlijk lekker groot. :9~

Heb je persoonlijke ervaring met Gericom?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

atmoz schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:12:
Heb je persoonlijke ervaring met Gericom?
Nee, maar heb 't spul regelmatig bekeken/gevoeld bij de Media Markt. Als je een ervaringsdeskundige c.q. slachtoffer wil hebben: vraag Kaj eens ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hmzzz, echt jammer dus. Want het grote nadeel van plasma's is dat de resolutie zo laag is. En laat dat bij deze nu net niet het geval zijn...Ik ga Kaj maar eens mailen dan :) Wil het wel graag weten wat er mis mee is. Want dat was echt een super ding O+

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Niemand anders die er wat over wil zeggen? :)

Verwijderd

Ik zou inderdaad nooit voor zo'n merk gaan, dat is echt geld weggooien in mijn ogen. Kijk anders eens naar de 40 inch sony of samsung lcd's...wel wat duurder maar het zeker waard!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
pff weer een budget merk afgezeken, ik hou het lekker mij me mycom werkt perfect en is gewoon lg.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

350 watt voor zo'n tv is dikke onzin. Een gemiddeld scherm zal rond de 200 watt liggen (42"). Dit is iig bij alle plasma's bij ons in de winkel het geval. Kijk maar eens achterop het scherm :)

En Sony is op dit moment een dikke aanrader. De nieuwe schermen van hun vanaf 40" ondersteunen dan ook HDTV resoluties.
whocarez schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:08:
pff weer een budget merk afgezeken, ik hou het lekker mij me mycom werkt perfect en is gewoon lg.
Er zit zeker wel verschil in. Misschien komt het scherm wel uit de zelfde fabriek (maar een paar jaartjes eerder) en er zit nog veel meer techniek onder die behuizing....

[ Voor 62% gewijzigd door LoeiOrdinair op 05-10-2005 17:15 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LoeiOrdinair schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:11:
Er zit zeker wel verschil in. Misschien komt het scherm wel uit de zelfde fabriek (maar een paar jaartjes eerder) en er zit nog veel meer techniek onder die behuizing....
Amen. Zijn vrijwel altijd verouderde panels waar ze vanaf willen en de kwaliteit van een LCD TV wordt maar deels bepaalde door het gebruikte panel. De electronica erachter is minstens zo essentieel.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LoeiOrdinair schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:11:
350 watt voor zo'n tv is dikke onzin. Een gemiddeld scherm zal rond de 200 watt liggen (42"). Dit is iig bij alle plasma's bij ons in de winkel het geval. Kijk maar eens achterop het scherm :)
Zie hier:

http://www.no-e.de/html/plasma-fernsehgerat.html

320 Watt voor een vergelijkbaar Gericom model van 42". Hadden we het er niet over dat een merk als Gericom geen state of the art (zuinige) componenten gebruikt? ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Aha, dus de kwaliteit ervan is echt bij lange na niet te vergelijken met andere (betere) merken?
Even doorsparen voor een betere, of een LCD dus. Toch ga ik eens voor de grap met m'n Xbox360 kijken bij de MediaMarkt en hem er gewoon op aansluiten... En dan eventueel ook andere scherm testen zodat ik ook echt het verschil zie.

Verwijderd

Ik zit ook in dubio :) Maarja duurt nog een maandje dus ik denk dat ik op het laatste moment maar ga beslissen wat het beste is, als de eerste ervaringen de wereld in zijn. Ik ga in ieder geval niet dat ding aansluiten op mijn huidige TV :+. Samsung zal toch wel rond die tijd hier wat aan promotie gaan doen als officiele partner van de 360?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 02:23:
Ik zit ook in dubio :) Maarja duurt nog een maandje dus ik denk dat ik op het laatste moment maar ga beslissen wat het beste is, als de eerste ervaringen de wereld in zijn. Ik ga in ieder geval niet dat ding aansluiten op mijn huidige TV :+. Samsung zal toch wel rond die tijd hier wat aan promotie gaan doen als officiele partner van de 360?
Ja, dat lijkt me echt super. Als die fabriekanten speciaal voor de launch van de Xbox360 allemaal aanbiedingen enzo gaan houden. Wist niet dat Samsung officiele partner was. Daarom vond iemand op een andere site het raar dat er gefilmt werd met Sony camera's op de X05 in A'dam.... >:)

Ga zometeen nog maar eens kijken bij de MediaMarkt (moet er toch heen). Nog eens effe naar de kwaliteit van het beeld kijken.
Pagina: 1