Al een tijdje ben ik me aan het verdiepen op het gebied van plasma en LCD tv's. Dit omdat de Xbox360 eraan zit te komen. Deze nieuwe "next-gen" console gaat alles in HDTV formaat uitsturen. Het is dus bijna noodzaak om een fatsoenlijke beeldweergever erop aan te sluiten. Omdat mijn beamer (Epson TW10-H) niet echt een hoge resolutie heeft ben ik dus aan het kijken naar een HDTV. (de beamer is overigens wel perfect voor DVD's te kijken)
Natuurlijk heb ik al uren op GoT over deze nieuwe "hobby" gelezen. Het HDTV Topic en het Xbox360 Topic hebben me al aardig opweg gebracht. Ook forums zoals HTForum en Xboxworld heb ik doorgenomen. Maar het is nog steeds een moeilijke keuze. Wat is nu "beter" plasma of LCD? Deze keuze werd nog moeilijker toen ik vandaag in de MediaMarkt een Plasma tv tegenkwam die native 1366 x 768 aankan.
Het betreft dit scherm: Gericom GTA 42" HD

Specificaties: (in het Duitse)
Wat denken jullie ervan? Is dit een goede keuze in combinatie met een Xbox360 (en later nog een PS3) ? Het lijkt te mooi om waar te zijn, dat zei de verkoper zelf nog
Natuurlijk heb ik al uren op GoT over deze nieuwe "hobby" gelezen. Het HDTV Topic en het Xbox360 Topic hebben me al aardig opweg gebracht. Ook forums zoals HTForum en Xboxworld heb ik doorgenomen. Maar het is nog steeds een moeilijke keuze. Wat is nu "beter" plasma of LCD? Deze keuze werd nog moeilijker toen ik vandaag in de MediaMarkt een Plasma tv tegenkwam die native 1366 x 768 aankan.
Het betreft dit scherm: Gericom GTA 42" HD

Specificaties: (in het Duitse)
Ik kon het bijna niet geloven: een 42" (106cm) plasma scherm met een native resolutie van 1366 x 768 (HDTV). Ook het aantal ingangen is niet mis. Je kunt er zowat alles op aansluiten wat je maar kunt bedenken. En dit voor "maar" 1608,60 euro. De beeldkwaliteit zag er (aangesloten op een goedkope DVD speler) zeer goed uit!! Het enige minpunt dat ik kon vinden was dat hij warm werd aan de bovenkant.Artikelbeschreibung:
• Bildformat: 16:9
• Kontrastverhältnis: bis 5.000:1
• Helligkeit: bis 1500 cd/m2
• Aufösung: 1366x768
• Tuner: 2x Analog
• TV-Standard / Farbsystem: PAL B/G; D/K; I SECAM L/L´
• TV-Kanäle: 99
• Leistung: 2 integrierte Lautsprecher a 10 Watt
• Anschlüsse: 1x Antenneneingang,
2x Scart, 1x S-Video, 1x Composite Video Input, 1x Composite
Video, 1x Component Video unterstützt YCbCr 480i, 1x Component Video
unterstützt YPbPr: 480p, 720p, 1080i; 1x VGA-Buchse, 1x DVI (Digital RGB),
1x RS232C für Softwareupdate, 4x Audioeingang RCA, 1x Audio Output
RCA
• Picture Freeze Funktion
• 256 Seiten Videotext
• Bild im Bild, PoP(Bild neben Bild)
• Maße: 1045 x 695 x 240 mm mit Fuß
• Gewicht: ca. 39 kg
• 1000 Seiten Videotext
• Bild im Bild, PoP (Bild neben Bild)
Wat denken jullie ervan? Is dit een goede keuze in combinatie met een Xbox360 (en later nog een PS3) ? Het lijkt te mooi om waar te zijn, dat zei de verkoper zelf nog