[XP] Mappen niet verwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20
ok, nu zullen jullie denken; daar is er weer een....

eerst mijn config:

p4 3.2
MSI 875p Neo fisr2
1024 in dc
6800le @ gt
Maxtor 80 gb (7200 rpm , 8mb cache)
Maxtor 120 gb (7200 rpm, 8mb cache)
Asus 1608p dvd brander
Asus dvd spelertje
en dit allemaal in een mooi jasje gestoken (Coolermaster WaveMaster)

op de 80 gb staat mijn windows
op de 120 mijn data
ik de vista beta geprobeerd, geinstalleerd even tijdelijk op de maxtor 120 gb.
nu ik die zat ben boot.ini aangepast en gewoon de mapjes verwijderen onder je andere xp
(ging altijd goed)

nou krijg ik toch de 2 mapjes niet weg. genaamd windows en program files.

wat heb ik geprobeerd:
alleen lezen uitgevinkt... werkte niet
normale windows en total commander. een aantal mappen kreeg ik weg. maar die twee dus niet
veilige modus en total commander: geen resultaat.
als admin inloggen : geen nut
rechten toekennen.... kon niks aanvinken. :-s
Got doorzocht...geen echte oplossing. alleen dingen tegengekomen die ik al gedaan had

snap er geen kont van.

dus ik via cmd geprobeerd. en weer bleven ze gewoon keihard staan. ik krijg elke keer de melding: Toegang geweigerd.

weet iemand misschien een oplossing. of een programma die die een of andere beveiliging omzeilt? ik heb windows xp pro.

windows beheerd nu mijn mapjes >:)

wil ik dus niet hebben, hoeveel plezier ik ook er nog van heb altijd!

(toch ode aan die gasten hoor _/-\o_ )

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 03-10-2005 23:41 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Check dit proggie eens. Het is freeware
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

• CarJunkyXL
hielp niet. programma zei dat er geen blokkade was. en als ik koos voor verwijderen, deed ie vervolgens nog niks. ook gereboot. geen gewenste resultaat. in ieder geval vast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je precies geprobeerd wat betreft die "Access denied" melding, ook de oplossingen uit de mooie Windows Operating Systems FAQ al bekeken?

Kijk af en toe ook eens naar de shift toets, een hoofdletter hier en daar leest wat prettiger :)

• CarJunkyXL
ja, dat had ik ook al geprobeerd. heb ook met windows PE (preinstallation envirement)
geprobeerd om ze te verwijderen, zelfs dan krijg ik een foutmelding dat het bestand beveiligt is, en dan is het maar een simpel txt file-tje.

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
misschien een wat zware oplossing maar wel effectief: format d:???

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

draai chkdsk /f es..?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem (vista geprobeerd krijg het niet weg) wat nu>?

Verwijderd

Knoppix erin, mounten (bijna altijd gaat dit wel automatisch) en verwijderen maar...Welke map je maar wil, knoppix gebruikt slechts ram om op te draaien. Je harde schijfen worden met rust gelaten.

beetje oud topic btw...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:28:
Knoppix erin, mounten (bijna altijd gaat dit wel automatisch) en verwijderen maar...Welke map je maar wil, knoppix gebruikt slechts ram om op te draaien. Je harde schijfen worden met rust gelaten.

beetje oud topic btw...
is dat niet een beetje rare oplossing? ik snap niet waarom die oude vista mappen in gebruik zijn. zowel met xp 64 booten las met xp 32 boot kan ik ze niet verwijderen. alsof ze beschermd zijn oid.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 01:55:
[...]
alsof ze beschermd zijn oid.
Precies, dat zijn ze. Al geprobeerd om op te starten in Recovery-modus? Dan kun je ook nog een en ander verwijderen...Mij is het toen gelukt om alles te verwijderen behalve de map "Users" maar die kon ik toen later gewoon in Windows XP weer verwijderen.

smile an everlasting smile

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 22:21
Welke owner hebben de files in de mappen? En de NTFS rechten verder? Wordt er bv. write-deny oid?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

paella schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 07:22:
Welke owner hebben de files in de mappen? En de NTFS rechten verder? Wordt er bv. write-deny oid?
ehm waar kan ik dat precies vinden? zijn alleen leesbaar maar dat zou je simpel moeten kunnen omzeilen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 13:18 ]

Verwijderd

RooN schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 02:16:
[...]

Precies, dat zijn ze. Al geprobeerd om op te starten in Recovery-modus? Dan kun je ook nog een en ander verwijderen...Mij is het toen gelukt om alles te verwijderen behalve de map "Users" maar die kon ik toen later gewoon in Windows XP weer verwijderen.
ik wist niet dat schijfrechten binnen ntsf zo sterk zijn dat ik met een andere os geen enkel bestand kan wissen

Verwijderd

update: van alles geprobeerd in xp maar denk dat ik het maar opgeef en een format doe :( iemand nog een suggestie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je XP home of Professional?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:58:
Heb je XP home of Professional?
pro sp2, en xp 64 pro ook geprobeerd maar lukt niet, beide met adm. ingelogd uiteraard echt bizar dit

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik had hetzelfde probleem met oude Vista mappen die ik met geen mogelijkheid kon verwijderen. Maar na lang prutsen en proberen is het me gelukt! :) Erg omslachtig misschien maar ik heb alle mappen kunnen verwijderen en wel op de volgende manier:
  1. Zorg ervoor dat 'Eenvoudig delen' uitstaat zodat je het tabblad 'Beveiliging' tot je beschikking hebt als je de eigenschappen van een map bekijkt.
  2. Ga naar dat tabblad beveiliging van de map(pen) die je wilt verwijderen.
  3. Ga naar 'Geavanceerd'
  4. Waarschijnlijk is de optie 'Overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven' aangevinkt. Vink deze vervolgens UIT.
  5. Verwijder alle accounts die er staan, en voeg daarna de account toe waar je mee aan het werken bent.
  6. Vink vervolgens de andere optie 'Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen' AAN
  7. Klik dan op OK en zorg ervoor dat 'Volledig beheer' aangevinkt is. Klik weer op OK.
Als het goed is kun je nu alles gewoon verwijderen. Bij mij werkte het. Hopelijk bij jullie ook.

smile an everlasting smile

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb dit al zo vaak gehad, dan weer wel , rebooten properties aanpassen etc doet geen reet.
Weken later ineens kan het wel, zonder dat er ook maar iets of iemand wat aan gedaan heeft.
Stomme is ook dat het meestal lege of nagenoeg lege dirs zijn die niet weg willen, heb je bijvoorbeeld 300 bestanden samen 2 Gb kunnen verwijderen, maar dat ene txt bestand wil niet, en is niet read only of whatever, ook niet in gebruik etc, snap er geen reet van, maar het is altijd zo dat na verloop van tijd het wel kan.
Gelukkig gebeurt het niet te vaak en nooi met boeiende of grote dingen.

Verwijderd

RooN schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:55:
Ik had hetzelfde probleem met oude Vista mappen die ik met geen mogelijkheid kon verwijderen. Maar na lang prutsen en proberen is het me gelukt! :) Erg omslachtig misschien maar ik heb alle mappen kunnen verwijderen en wel op de volgende manier:
  1. Zorg ervoor dat 'Eenvoudig delen' uitstaat zodat je het tabblad 'Beveiliging' tot je beschikking hebt als je de eigenschappen van een map bekijkt.
  2. Ga naar dat tabblad beveiliging van de map(pen) die je wilt verwijderen.
  3. Ga naar 'Geavanceerd'
  4. Waarschijnlijk is de optie 'Overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven' aangevinkt. Vink deze vervolgens UIT.
  5. Verwijder alle accounts die er staan, en voeg daarna de account toe waar je mee aan het werken bent.
  6. Vink vervolgens de andere optie 'Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen' AAN
  7. Klik dan op OK en zorg ervoor dat 'Volledig beheer' aangevinkt is. Klik weer op OK.
Als het goed is kun je nu alles gewoon verwijderen. Bij mij werkte het. Hopelijk bij jullie ook.
ik heb het idee dat het daaraan ligt, het geprobeert het op te lossen maar is niet gelukt. om van het gezeik af te zijn aantal mappen gecopierd naar andere partitie en geformateerd. hop alle rotzooi eraf :)
Pagina: 1