[Acer TravelMate] CDROM drive vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Ik heb nu bijna 2 jaar een Acer TravelMate 660. Hier zit een DVD/CDRW module in, namelijk de volgende: http://www.netcomdirect.com/pamauj24sldv.html (Panasonic UJDA750)

Nu wil ik eigenlijk een DVD+-RW ding erin hebben. Acer heb ik al gebeld, en die weten niet of het kan, zij hebben iig niks... Weet iemand of hier iets voor te krijgen is? Kan ik hier gewoon een Slimsize DVDRW module voor kopen? Hetgeen ik nu heb lijkt wel in een "Acer jasje" te zitten... maar misschien is dit om te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:11
Lijkt mij geen probleem, het frontje kan je gewoon verwisselen.
Ik heb zelf een tm800 en heb het ooit opgezocht om mijn huidige te vervangen door een NEC 6650 bv. en dat zou zonder problemen moeten gaan, de aansluitingen zijn universeel en slimline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
The_wave schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:59:
Lijkt mij geen probleem, het frontje kan je gewoon verwisselen.
Ik heb zelf een tm800 en heb het ooit opgezocht om mijn huidige te vervangen door een NEC 6650 bv. en dat zou zonder problemen moeten gaan, de aansluitingen zijn universeel en slimline...
Hmm, ik heb het net open zitten schroeven en het lijkt idd wel universeel (zit een acer verloopstukje bij, dat wel). Een slimline DVDRW kopen is een betere optie als een externe firewire DVDRW neem ik aan he? Mensen nog aanbevelingen wat betreft de DVDRW slimline module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45

DropjesLover

Dit dus ->

k weet er niet veel van, maar het fikken van een dvd lijkt me niet zo bevordelijk voor je accu :Y)
misschien is het idd handiger om een externe te kopen, je kan immers wel al dvd's afspelen op je laptop. anders gewoon dvd's branden op een desktop?
verder lijkt het me gewoon een geval van een passende slimline dvdrw kopen, en eventueel frontje wisselen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:11
Martijn schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:06:
[...]

Hmm, ik heb het net open zitten schroeven en het lijkt idd wel universeel (zit een acer verloopstukje bij, dat wel). Een slimline DVDRW kopen is een betere optie als een externe firewire DVDRW neem ik aan he? Mensen nog aanbevelingen wat betreft de DVDRW slimline module?
Een dvdrw voor je laptop is handiger, je hebt geen kabels lopen (usb, firewire, voeding).
Ook als je alles samentelt, dus een extern kastje + een normale dvdrw kom je in totaal ongeveer hetzelfde bedrag uit als een slimline dvdrw :)

[ Voor 24% gewijzigd door The_wave op 04-10-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
The_wave schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 01:41:
[...]

Een dvdrw voor je laptop is handiger, je hebt geen kabels lopen (usb, firewire, voeding).
Ook als je alles samentelt, dus een extern kastje + een normale dvdrw kom je in totaal ongeveer hetzelfde bedrag uit als een slimline dvdrw :)
Slimline is zelfs minimaal 2 tientjes goedkoper ;)
Pagina: 1