PC setup

Pagina: 1
Acties:
  • 13 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113164

Topicstarter
Ik weet niet waar ik de vraag anders moet stellen dan hier,

Ik zoek een nieuwe pc, en nu is de vraag of de volgende onderdelen wel bij elkaar kunnen, of dat jullie mij even een setje kunnen sturen wat wel bij elkaar kan want ik kom niet helemaal wijs uit welk moederbord en zo bij elkaar kan.

Dit is wat ik zowieso in me pc wil
Pentium® 4 650 (3.4 GHz)FC-LGA4, "Prescott", boxed16 KB2048 KB800 MHz3400 MHz
Asus Extreme N6800GT/2DT (Retail, 2x DVI)
Asus P5LD2 (Retail, Sound, G-Lan, Sata, Raid)
2X Kingston DIMM 1 GB (Retail, 533-D2-N4)

Kan dit bij elkaar? zo niet kunnen jullie dan het setje goed maken, met een goed moederbord en snel geheuge. de rest moet als het kan zelfde blijven.
zo ja wat voor een voeding heb ik nodig
gr danny en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk even of je de goeie socket processor bij je mobo hebt (dat heb je), kijk even of het geheugen compatible is met je mobo (site van je mobo).
Voor de voeding zou ik even kijken in het "Wat voor voeding heb ik nodig" topic.

Ow en ons iets voor jou samen laten stellen is natuurlijk wel erg makkelijk, jij moet toch weten wat je precies wilt, hoeveel je wilt besteden, enz.
Probeer je ns te verdiepen in de materie.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 03-10-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12

Just_I

What did you just say?

Ik zou zeggen, kijk op e site van e fabrikant van het moederbord wat het moederbord allemaal aan kan. Staat een van je onderdelen er niet bij dan kan het zijn dat het niet ondersteund. Ik denk zelf wel dat het gaat passen, maar ik zit niet zo in de intel mobo's.
Mocht het zo zijn dat het niet past en wij een systeem gaan voorstellen moeten we wel weten wat je eisen zijn, wat je meeneemt van andere systemen en budget van het geheel.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

2 maal zelfde topicstart zal echt geen zoden aan de dijk brengen. bereid je maar voor op een slotje zou ik zeggen.

neem toch ff die tip van alle vorige posters, en kijk es naar een AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb al gekeke voor AMD
en nu snel nog vraagje, als goed is kan dit...

€ 95,- Asus A8N-E (Retail, sound, Gb-LAN, RAID)
€ 299,- AMD Athlon64 3700+ (2.2 GHz) (Retail, OPGA, "San Diego", boxed)
€ 319,- Asus Extreme N6800GT/2DT (Retail, 2x DVI)
€ 109,- Kingston DIMM 1 GB (Retail, 533-D2-N4)
€ 99,- Enermax 495AX SFMA (Retail)
€ 79,- Maxtor DiamondMax 10 (Bulk ) 120gb

als dit kan even laten weten, dan kan ik gaan bestelle:D
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

die kan best, maar ik zou proberen om 2 latjes ram te steken voor dual channel te draaien. 2*512 of 2*1024 naar gelang je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Athmozz zou je misschien mij kunnen toevoege op msn:D
dj_venray@msn.com
zou ik zeer fijn vinden thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Die AMD setup gaat problemen geven, het geheugen dat je hebt in die set is DDR2, die past niet op dat A8N-E moederbord...
Voor die P4 set is het geheugen wel geschikt...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat voor een geheuge zou dan wel kunne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het moet trouwens nog wel snel geheuge blijve:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12

Just_I

What did you just say?

Zolang het geen DDR2 geheugen is maakt het naar mijn weten niet uit. Maar houd er rekening mee dat je geheugen standaard maar 200 MHz zal draaien omdat dat ook de FSB is van de AMD processor. Overigens zijn de latency's ook erg belangrijk voor snel geheugen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb zelf ook even zitten te zoeken,
Kingston DIMM 1 GB (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit)
Die kan als het goed is wel, anders snap ik er echt de balle niet meer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DDR1 geheugen, maar zoals ik al zei, op de websites van de fabrikanten kun je alle info vinden die je nodig hebt, daar staat ook het geheugen dat ondersteunt wordt door je moederboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

de snelheid van je geheugen hangt zowiezo af van je fsb van je mobo en processor, daar moet je dan ff bij kijken. je moet zowiezo ddr geheugen hebben -> geen ddr2! voor snel geheugen kan je ook zoeken op latency -> lager = beter, bijv 2 of 2.5

verder is er een (kleine) kans dat je mobo moeilijk gaat doen met die DiamondMax 10, de nforce 4 chipset heeft daar soms moeite mee, maar er zijn andere net zo goeie HD's

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat voorn hdd zou geen problems geven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 113164 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:39:
Wat voorn hdd zou geen problems geven dan.
Het is gewoon zo dat een Diamondmax 10 af en toe kuren vertoont bij een Nforce 4 chipset mobo. Dan neem je die gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, maar welke zou wel werken:D want dan neem ik die natuurlijk niet als die niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 113164 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:41:
ja, maar welke zou wel werken:D want dan neem ik die natuurlijk niet als die niet werkt
Eentje met Sata aansluiting 8)7 maar behalve de Diamondmax 10, vanwege hetgeen dat hierboven staat. Staat óók op de website van de fabrikant.

Misschien handig om Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? eens door te lezen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 03-10-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Kijk eens in deze topic, en met name in de laatste post van Aikeleer (klik), mischien vind je er wat tips in.

[ Voor 3% gewijzigd door Abomination op 03-10-2005 23:49 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem nog eens de sluitpost van je vorige topic en je mail door; we verwachten wel dat je het een en ander zelf uitzoekt. Deze topicstart laat opnieuw niet zien wat je allemaal zelf hebt uitgezocht etc. Neem nog eens het sticky topic over dit onderwerp rustig door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.