Toon posts:

probleem met HDD of Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Ik heb volgens mij een probleem met me moederbord of me HDD's en ik kom er niet achter wat er nou precies aan mankeert. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dit is volgens mij een nogal gek verhaal en ik probeer het zo goedmogelijk uit te leggen , maar eerst de specs.

- Specs:
Dit is een medion PC van de aldi die ik wat heb geupgrade

Prosessor: Intel Pentium 4 2Ghz
Moederbord: Medion moederbord
Grafische kaart: Medion GeForce4 MX460
Geheugen: 1x 256MB DDR SDRAM PC2100, 1x 512MB DDR SDRAM PC2100
Voeding: 420watt
HDD's: een IDE Seagate 80GB en een IDE Maxtor diamondmax 10 200GB
- Het probleem

ik draai windows XP Home edition op de Maxtor diamondmax 10 200GB
en
ik draai windows XP Proffesional op de Seagate 80GB
Bij het opstarten krijg je dan een boot menu waar je dus kan kiezen uit 1 van de 2 windowsen.

Na een dagje te hebben gecomputert wil ik de computer opnieuw opstarten maar helaas blijft de computer nu haken net voor het boot menu. Waar die blijft haken is het menu waar de computer altijd gaat kijken naar of er een boot disk in de CDspeler of floppie drive zit, zo niet gaat die verder op de Hardeschijf. Maar in dit geval niet hij blijft gewoon wachten. Ik heb dit een half uur zo laten staan en hij gaat maar niet verder.

Ik heb van alles geprobeert om te kijken wat het probleem is.

1. Ik heb bijde harde schijven eruit gehaalt en er een ouwe in gedaan. Op de ouwe doet alles normaal.
2. Ik ben met mijn 2 harde schijven naar een kamaraad heen geweest en het daar getest, tot mijn verbazing werkte ze daar ook.
3. Ik heb de harde schijf van mijn maat mee genomen en hem bij mij in de computer gestopt en dit werkt ook.

De jumpers staan allemaal goed, ik heb de IDE kabels goed aangesloten. Dit weet ik zeker en heb ik meerdere malen gecontorleert.

Wat ik dus niet begrijp is waarom werken mijn 2 HDD's dan niet gewoon in mijn computer.

Ik hoop dat dit allemaal een beetje duidelijk was, zoniet meld dit dan even en wat niet duidelijk is dan zal ik het proberen beter te omschrijven.

Met vriendelijke groet,
Daniël te Woerd

Verwijderd

ff een vraag... waarom heb je pro en home geïnstaleerd staan?
alleen pro is genoeg d8 ik zo

denk dat je bootloader (of hoe heet het in windows) bepaalde files mist.. misschien kan je ff de xp cd erin doen en fixmbr doen

en idd... vaag probleem

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bijde erop staan met een toeval, ik had een home cd... en later had ik een pro cd..

Nou het zit zo waarom ik 2 XP versies heb.

1 = voor mij
2 = voor me ouders

Nee het is geen optie om gebruikers aan te maken aangezien dit niet lekker werkt.

maar het heeft al maanden goed gewerkt en in 1x ..... wil die niet meer :(

zeer vaag...

Hopelijk kunnen mensen me helpen want ik ben radeloos. Ik wil niet graag naar de computerboer gaan want dat kost geld..., maar ja... als het echt moet, dan moet het.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:16:
ff een vraag... waarom heb je pro en home geïnstaleerd staan?
alleen pro is genoeg d8 ik zo

denk dat je bootloader (of hoe heet het in windows) bepaalde files mist.. misschien kan je ff de xp cd erin doen en fixmbr doen

en idd... vaag probleem
helaas werkt fixmbr ook niet :(