DameWare Mini Remote Control
De service is geinstalleerd op de computer met Win2k Prof.
Het is server, maar met deze specs PII 266 Mhz, 64 MB SDRAM (het wordt meer).
Ik kan intern de server overnemen via mijn laptop met DameWare.
Je kunt alleen binnenkomen door middel van gebruikersnaam en wachtwoord.
Maar het is ook voor mij interessant en handig om vanaf iemand anders huis of schoolnetwrek enzo dus op afstand mijn server te bekijken etc.
Daarvoor is de functie "Proxy" van DameWare voor om op afstand te beheren door middel van de ip-adres (niet de DHCP-ipadres, maar publieke adres).
Ik heb de poorten van DameWare opgenzet, (ingesteld in Speedtouch router) oftewel portmappings gezegd.
De poorten doen het wel, volgens de website, www.grc.com.
Maar hoe kan ik het testen met mijn DameWare om te kijken of ik via publieke ip-adres kan binnenkomen? Buurman is ook een optie, maar ik wil niet steeds heen en weer lopen.
Ik heb hier wel ergens onbeveiligd draadloos netwerk, maar dat is niet mijn aanpak en mijn smaak
De service is geinstalleerd op de computer met Win2k Prof.
Het is server, maar met deze specs PII 266 Mhz, 64 MB SDRAM (het wordt meer).
Ik kan intern de server overnemen via mijn laptop met DameWare.
Je kunt alleen binnenkomen door middel van gebruikersnaam en wachtwoord.
Maar het is ook voor mij interessant en handig om vanaf iemand anders huis of schoolnetwrek enzo dus op afstand mijn server te bekijken etc.
Daarvoor is de functie "Proxy" van DameWare voor om op afstand te beheren door middel van de ip-adres (niet de DHCP-ipadres, maar publieke adres).
Ik heb de poorten van DameWare opgenzet, (ingesteld in Speedtouch router) oftewel portmappings gezegd.
De poorten doen het wel, volgens de website, www.grc.com.
Maar hoe kan ik het testen met mijn DameWare om te kijken of ik via publieke ip-adres kan binnenkomen? Buurman is ook een optie, maar ik wil niet steeds heen en weer lopen.
Ik heb hier wel ergens onbeveiligd draadloos netwerk, maar dat is niet mijn aanpak en mijn smaak