Ik heb al een tijdje een probleem met m'n gentoo servertje. Het is vooral een storend probleem. Ik gebruik UTF8 als bestandscodering, wat eigenlijk helemaal goed gaat, behalve met tekstgebaseerde programma's als Midnight Commander.
In plaats van dat deze netjes lijntjes tekent, staan er allemaal á's voor in de de plaats.
Nu ben ik al de hele UTF8 howto van de gentoo-wiki doorgelopen, en alles staat goed ingesteld. Het enige wat ik nog kan indenken is dat mijn consolefont niet UTF8 aware is.
Ik gebruik echter de standaard fonts, die ik ook op m'n laptop gebruik, maar MC wel goed gaat met UTF8...
Deze fonts zijn in gebruik: default8x16. Welke volgens mij zou moeten werken.
UTF8 is in de kernel mee gecompileerd als default font, dus daar zou het probleem ook niet mogen zitten.
Wie heeft er een idee wat het wel zou kunnen zijn?
ps. ik gebuik Gentoo 2005.0
In plaats van dat deze netjes lijntjes tekent, staan er allemaal á's voor in de de plaats.
Nu ben ik al de hele UTF8 howto van de gentoo-wiki doorgelopen, en alles staat goed ingesteld. Het enige wat ik nog kan indenken is dat mijn consolefont niet UTF8 aware is.
Ik gebruik echter de standaard fonts, die ik ook op m'n laptop gebruik, maar MC wel goed gaat met UTF8...
Deze fonts zijn in gebruik: default8x16. Welke volgens mij zou moeten werken.
UTF8 is in de kernel mee gecompileerd als default font, dus daar zou het probleem ook niet mogen zitten.
Wie heeft er een idee wat het wel zou kunnen zijn?
ps. ik gebuik Gentoo 2005.0
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier