p2p netwerkje binnen het LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

ik zit op een kamer die een internetverbinding deelt met een twintigtal mensen elders in dit gebouw en ook in de gebouwen ernaast. Nu dacht ik dat het interessant zou zijn om een DC++ servertje te draaien zodat we files kunnen sharen onder de mensen die hier wonen. Iedereen vind dat een goed idee, maar het probleem is dat, als ik een DC++ server draai, ik mijn computer nooit eens kan uitzetten of herstarten zonder dat iedereen er hinder van gaat ondervinden.

Dus vroeg ik me af of het mogelijk was om een edonkey of kazaa achtig p2p netwerkje te draaien, dat serveronafhankelijk binnen het netwerk werkt. En hoe?

Alvast bedankt,

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
wat dacht je van een gemeenschappelijke map op een computer die niemand gebruikt ?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

volgens mij zijn ze uiteindelijk allemaal afhankelijk van een of andere server, dus je zal nooit je server uit kunnen zetten...
wat je wel kan doen, is een oud computertje kopen en die inzetten als server.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Met LimeWire kun je in je netwerk zoeken en downloaden...

Dit staat ergens onderaan bij (direct contact), nooit geprobeerd :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 21:32 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
makkelijkste is een 2e hands pc'tje te kopen met een dikke HD en die dag en nacht te laten lopen

Verwijderd

Mja, dit heeft allereerst niets te maken met PNS. Daarnaast zie ik weinig initatief terug. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat zijn de mogelijkheden van een server? Welke software heb je al geprobeerd? etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.