Toon posts:

Probleem met inloggen op Wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he Hallo!

Ik ben al een tijdje aan het prutsen met het volgende probleem:

Ik heb een Dell Latitude 505 (centrino). Wanneer we thuis zitten en ik laat de wireless zoeken dan vind ik een specifieke wirelessnetwerk die niet beveiligd is (dit is niet erg, want dit is een gezamenlijke share). Anyways, dubbelklik en hoppa. Verbonden.

Echter, wanneer mijn vriendin met haar laptop en een Sitecom USB antenne probeert te zoeken, vindt ook zij het betreffende netwerk, met 55-60 % bereik, maar zij kan NIET inloggen. Vreemd!?
Ik mezelf bedenken, das ook logisch, want de Centrino heeft een grotere/langere antenne, dus meer bereik.
Ok, toen een Pc card gepakt, van Sitecom, met de hoop dat die meer vind (wellicht wat meer antennecapaciteit gezien die stukken groter is dan een usb antennetje), maar hij vindt nog minder. Iets van 13%. Echter, daarmee kan ik wel inloggen, maar is niet optimaal gezien die verbinding vaak wegvalt. Waarom dan niet met die USB wanneer die 55-60 % heeft? Is dat een instelling? :r

Wie kan mij verder helpen om met de USB antenne toch connectie te krijgen? 8)7
En de vraag aller vragen is eigenlijk: Zit er echt zoveel verschil in antennecapaciteit tussen de Centrino, USB en een pc card?

Mvg,
Dt