Toon posts:

iPod 4G harde schijf problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag mbt tot mijn iPod 4de generatie 40 GB. Ik heb nu sinds februari afgelopen jaar en sinds ik hem 2 maanden geleden een keer aan een vriend van mij heb meegegeven om er een game op te zetten zodat ik geen DVD's hoefde te verbrassen is er iets geks gebeurd sinds ik de game heb proberen te kopiëren van de iPod naar de harde schijf van de PC. Als ik momenteel een nummer selecteer speelt hij het meestal wel gewoon af, maar bij sommige nummers voel je de harde schijf overslaan (zo'n schokkerig gevoel) en speelt hij het hele nummer niet af... bij andere nummers speelt hij daarentegen wel weer 20 à 30 seconden en skipt de rest van het nummer dan en gaat verder met het volgende nummer...

Naar mijn mening is er dus iets aan de hand met de harde schijf in de iPod. Ik heb hem al proberen te repareren adhv de Windows-applicatie error-checking maar dit duurt heel lang en op het laatste blijft hij hangen... daarna heb ik geprobeerd om de firmware op de iPod te restoren. Het proces werd uitstekend uitgevoerd (gewoon als hij het zou moeten doen) maar nadat ik alle muziek er weer had opgezet had ik nog steeds dezelfde problemen, het skippen van songs en het gedeeltelijk afspelen van nummers.

Ik ben nu zo goed als einde raad en weet niet goed wat te doen... Ik zit momenteel voor mijn studie tot en met eind januari in Limerick, Ierland dus als ik terugkom in januari heb ik nog zo'n 3 tot 4 weken om mijn garantie te benutten... Nu hoop ik dat mede tweakers mij kunnen helpen en mij adviseren wat ik het beste kan doen... Stel dat ik wacht totdat ik terug ben in Nederland, lukt het dan nog om binnen de garantie het probleem op te lossen of zal dit waarschijnlijk niet meer lukken?! En ik dacht er zelf aan om dan meteen maar naar de Apple Shop (in Eindhoven) te gaan omdat ik hem daar dan meteen kan achterlaten of is het beter om gewoon met Apple te bellen en zorgen dat hij wordt opgehaald bij mij thuis?! En een laatste vraagje is of deze problemen vaker zijn voorgekomen of dat het echt aan mij ligt, dus dat ik mijn garantie hier niet voor kan gebruiken...?!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen omdat ik het echt niet meer weet wat ik moet doen... Ik hoop dat ik hem nog binnen mijn garantie kan laten vallen...

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp/advies!

Robbert

Verwijderd

simpele vraag maar..

heb je firmwire al gerestored?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:17:
daarna heb ik geprobeerd om de firmware op de iPod te restoren. Het proces werd uitstekend uitgevoerd (gewoon als hij het zou moeten doen) maar nadat ik alle muziek er weer had opgezet had ik nog steeds dezelfde problemen, het skippen van songs en het gedeeltelijk afspelen van nummers.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 08:33
Ik had hetzelfde probleem, ik heb het service-menu geopend (eerst de iPod resetten door het middelste knopje + menu ingedrukt te houden en daarna het knopje 'naar links' en het middelste knopje indrukken als ik het goed heb terwijl hij opstart) en even naar de S.M.A.R.T gegevens gekeken, waaaruit gewoon duidelijk bleek dat de schijf kapot was (het bovenste getalletje, 'retracts' werd steeds hoger, ik denk per keer dat de schijf 'tikt'). Gewoon opgegeven op de Apple site voor garantie, en inmiddels is er als het goed is een gerepareerde/nieuwe naar me onderweg :)

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Je kan in dat menu ook HDD R/W proberen. Bij mij staat er HDD PASS of zoiets, dus dat zal wel goed zijn :)

P.s. Je kan in dat menu navigeren met de knop >> en << . Het scrollwiel doet het dan niet. Niet schrikken als je IRAM TEST ziet :) Je kan weer uit dat menu door te resetten.

NOSIG

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn ipod 4g 40gb. De liedjes werden niet meer geheel afgespeeld en af en toe sloeg de ipod over naar het volgende nummer. De harde schijf was ook te horen, deze leek over te slaan. Op een gegeven moment kreeg ik het doemlogo te zien namelijk het mapje met een uitroepteken. Ik heb apple gebeld en de ipod opgestuurd. Ik hoop dat ik een nieuwe krijg. Als ik jou was zou ik apple nu al vanuit ierland contacteren en hem van daaruit opsturen. Dan weet je zeker dat je nog binnen de garantie zit.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Misschien wel erg toevallig maar ik heb ook hetzelfde probleem met een 4G 20GB sinds vorige week,
retracts zie ik hier ook stijgen, maar heb ook al een warranty request ingediend, windows deed overigens erg raar als ik hem aansloot, dus zit nu te wachten totze de doos leveren waarin ik hem kan terug sturen, iemand een idee hoe lang dit in belgie duurt?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Hmm... Waar zit bij jullie die SMART status in de debug menu? Ik kon zo gauw alleen de HD PASS vinden...

Kan natuurlijk ook gewoon de SMART uitlezen mbv disk utility :p

EDIT:
Crap... Ware het niet dat DU geen SMART status geeft van een 3G iPod :( Back to the drawing board...

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 11-10-2005 23:45 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

beetje offtopic misschien.....
Ik vroeg me af watvoor ipod ik terugkrijg. Ik heb mijn 40 gb 4g IPod opgestuurd. Deze 40gb versie verkopen ze al een tijdje niet meer. Zou ik wel een 40gb terugkrijgen?

of.... misschien.. eeeeeen 60gb!!!! jaaa

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 20:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Misschien hebben ze stiekem toch nog een zooitje 40 Gb's liggen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:01:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn ipod 4g 40gb. De liedjes werden niet meer geheel afgespeeld en af en toe sloeg de ipod over naar het volgende nummer. De harde schijf was ook te horen, deze leek over te slaan. Op een gegeven moment kreeg ik het doemlogo te zien namelijk het mapje met een uitroepteken. Ik heb apple gebeld en de ipod opgestuurd. Ik hoop dat ik een nieuwe krijg. Als ik jou was zou ik apple nu al vanuit ierland contacteren en hem van daaruit opsturen. Dan weet je zeker dat je nog binnen de garantie zit.
Ik denk dat ik Apple Nederland van hieruit (Ierland) ga bellen en dan vragen wat ik het beste kan doen. Maar nu zat ik op de Apple site naar een telefoonnummer te zoeken en ik kom dan ook hier bij uit: "Technische ondersteuning
Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 39 euro excl. BTW in rekening gebracht.
"

Maar om een service-aanvraag te doen, moet ik dan ook deze kosten betalen of moet ik gewoon een service-aanvraag via de website invullen?! Want ik zit hier in Ierland en ze zullen hem niet naar Apple Nederland terugsturen lijkt mij, vooral niet omdat Apple Europa gevestigd is hier in Cork. Dus ik denk dat ik misschien gewoon moet wachten totdat ik met kerstmis terug ben en dan meteen actie ondernemen.

Of niet?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703
Bel ze eens, ik heb het flauwe vermoeden dat Apple verdomd goed weet hoe hun eigen supportplan in elkaar steekt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

je kan anders ook met apple ierland bellen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:07:
beetje offtopic misschien.....
Ik vroeg me af watvoor ipod ik terugkrijg. Ik heb mijn 40 gb 4g IPod opgestuurd. Deze 40gb versie verkopen ze al een tijdje niet meer. Zou ik wel een 40gb terugkrijgen?

of.... misschien.. eeeeeen 60gb!!!! jaaa
Ik heb vandaag van de UPS een gloednieuwe 40 gb gekregen, dus ik denk dat ze nog wel een voorraadje hebben ;) (edit: nadat ik m'n vorige 40gb iPod 4G had opgestuurd ivm schijfproblemen - zie boven)

Die van mij deed overigens ook gewoon 'HDD PASS' in dat menu, alleen de SMART status gaf aan dat de schijf kapot was - niet zo vreemd, de schijf werkte wel, alleen worden slechte sectoren door SMART blijkbaar anders gealloceerd ofzo zodat de HDD-test er geen last van heeft :)

[ Voor 30% gewijzigd door MisterData op 13-10-2005 15:33 ]

Verwijderd

[/quote]
Ik heb vandaag van de UPS een gloednieuwe 40 gb gekregen, dus ik denk dat ze nog wel een voorraadje hebben (edit: nadat ik m'n vorige 40gb iPod 4G had opgestuurd ivm schijfproblemen - zie boven)

Die van mij deed overigens ook gewoon 'HDD PASS' in dat menu, alleen de SMART status gaf aan dat de schijf kapot was - niet zo vreemd, de schijf werkte wel, alleen worden slechte sectoren door SMART blijkbaar anders gealloceerd ofzo zodat de HDD-test er geen last van heeft
[quote]

Mister data,

Hoelang heb je moeten wachten op een nieuwe ipod?? De mijne is woensdag 12 okt opgehaald door ups. Ben benieuwd hoelang het gaat duren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:28:
je kan anders ook met apple ierland bellen.
Ja ik kan dat doen, maar dan vraag ik me af, hoe kan ik m'n garantiebewijs tonen, want die ligt dus ergens in Nederland thuis of heb je die niet nodig...??? Verder heb i nog een vraagje, ik heb m'n iPod dus gekocht op 25 februari j.l. maar als ik mijn serienummer invoer op de Apple site geeft hij aan dat ik hem gekocht heb op 23 januari 2005. En dat ik maar garantie heb tot 23 januari 2006... maar hoe kan ik het Apple duidelijk maken dat ik toch echt m'n iPod op 25 februari 2005 gekocht heb? Ik heb m'n aankoopbewijs van het Applecentre en ik heb m'n bankafschriften dus bewijs genoeg zou ik zeggen?

Trouwens nu werkt m'n iPod weer een beetje maar hij blijft vaag doen, maar zou Apple hem in dit geval wel repareren of vervangen ze hem sowieso zodra hij opgestuurd is in een box van UPS?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:28:
[...]

Ja ik kan dat doen, maar dan vraag ik me af, hoe kan ik m'n garantiebewijs tonen, want die ligt dus ergens in Nederland thuis of heb je die niet nodig...??? Verder heb i nog een vraagje, ik heb m'n iPod dus gekocht op 25 februari j.l. maar als ik mijn serienummer invoer op de Apple site geeft hij aan dat ik hem gekocht heb op 23 januari 2005. En dat ik maar garantie heb tot 23 januari 2006... maar hoe kan ik het Apple duidelijk maken dat ik toch echt m'n iPod op 25 februari 2005 gekocht heb? Ik heb m'n aankoopbewijs van het Applecentre en ik heb m'n bankafschriften dus bewijs genoeg zou ik zeggen?

Trouwens nu werkt m'n iPod weer een beetje maar hij blijft vaag doen, maar zou Apple hem in dit geval wel repareren of vervangen ze hem sowieso zodra hij opgestuurd is in een box van UPS?
Of je hem nodig hebt of niet hoor je wel als je support belt, en je kan Apple ook vragen hoe het zit met je aankoopdatum zoals jij die hebt.

Je vragen zijn wel erg "ik durf niet te bellen" en vind deze discussie een beetje roerloos gaan op het moment. Bel Apple, gebruik je garantie - kom je er dan nog niet uit dan kan je altijd met juridische vragen in SG terecht.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1