Toon posts:

Shares desktop niet zichtbaar op laptop *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop en laptop via een router aan internet zitten.
Ben nu bezig met een thuisnetwerk
Desktop is aangesloten via UTP en de latop is draadloos.
Ik heb bij beide de wizard thuisnetwerk instellen gedaan, maar bij de desktop zie ik wel de shared map van de desktop maar niet van de laptop, maar bij de laptop krijg ik helemaal geen mappen te zien. En als zoek naar computers in werkgroep, dan komt hij met een melding dat de werkgroep niet toegankelijk is terwijl ze wel dezelfde naam hebben. Ik heb al de FAQ gelezen, maar ik zie niet zoiets dergelijks. Ik doe volgens mij iets fout op de laptop, maar ik weet niet wat ??

Wie kan mij helpen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:07:
Ik heb een desktop en laptop via een router aan internet zitten.
Ben nu bezig met een thuisnetwerk
Desktop is aangesloten via UTP en de latop is draadloos.
Ik heb bij beide de wizard thuisnetwerk instellen gedaan, maar bij de desktop zie ik wel de shared map van de desktop maar niet van de laptop, maar bij de laptop krijg ik helemaal geen mappen te zien. En als zoek naar computers in werkgroep, dan komt hij met een melding dat de werkgroep niet toegankelijk is terwijl ze wel dezelfde naam hebben. Ik heb al de FAQ gelezen, maar ik zie niet zoiets dergelijks. Ik doe volgens mij iets fout op de laptop, maar ik weet niet wat ??

Wie kan mij helpen..
Wellicht je firewall (op de laptop) even goed instellen zodat je je pc kan benaderen?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 23:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hebben ze allebij goede ip's gekregen, kunnen ze elkaar pingen, kun je met de laptop wel internetten?? Welke router???

Oftewel meer info nodig!!!!

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelfs de firewall uitgeschakeld en nog krijg ik niets. Ik krijg dan wel alles te zien op de desktop. Ik ben al een stap verder.

Maar op de laptop nog steeds niets. Ik kan in netwerklocaties nu wel de werkgroep "inloggen" maar ik zie geen bestanden of mappen zoals op de desktop. Wat doe ik nog meer fout dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan pingen, de laptop kan op internet, ook als de desktop uit is en het is een sweex router

Verwijderd

Topicstarter
Ben ondertussen zover dat ik op de laptop ook de shared mappen van de laptop in het netwerk kan zien. Ook op de desktop kan in die mappen als de firewall uit staat. Dat is dus een kwestie van configureren. Maar ik kan vanaf de laptop nog steeds niet in de mappen van de desktop terwijl daar de firewall uit staat.

Nog ideeen ??

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welk besturingssysteem? Heb je op allebei die wizard gedraaid?

[ Voor 38% gewijzigd door Winnetou op 03-10-2005 21:37 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is xp home, desktop is xp pro. Heb op allebei de wizard gedraaid.

Verwijderd

Probeer eens in de verkenner naar '\\<ipadreslaptop>\<naamgedeeldemap>' te gaan door dit in te tikken in de adresbalk.

Verwijderd

Heb je het rechtenverhaal gelezen in de FAQ? Heb je dezelfde accounts/passwords aangemaakt en die rechten gegeven op de mappen?

Edit: en verzin voortaan graag een titel die uit meer dan één woord bestaat

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 12:00 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als pingen over en weer goed gaat, dan zou ik vanaf de laptop \\ip-adres-desktop doen

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1