[Illustrator] Briefpapier 3mm aflopend maken

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 15:19
Hoop dat iemand me even kan helpen met het volgende probleem. Ik heb een briefpapier ontworpen in Illustrator dit lukt verder wel. Maar de drukker vraagt om 3mm aflopende rand. (Ben nog niet zo'n held in Illustrator) Ik heb rechts onder een groot rondje (logo) als een soort watermerk staan. (Even snel in PS gemaakt) Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/melle_ia/voorbeeld.gif

Wat dus buiten de stippel lijn staat moet weg.

Nu moet dat rondje dus vanaf de rand 3mm uitsteken. Mijn vraag: hoe haal ik het deel buiten de 3mm weg?

Verwijderd

Dat kan met pathfinder.
Maar als ik briefpapier maak dan maar ik eerst alles in illustrator en daarna voeg ik het samen in Indesign, daar is ook makkelijke de afloop (bleed) in te stellen.

Verwijderd

Het enige wat de drukker eigenlijk wil is voldoende beeld bij de afloop dus minimaal 3mm. In jou geval is dat ook zo. Je hoeft dus inprincipe het beeld buiten de stippellijnen niet weg te halen.

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 15:19
Met pathfinder lukt het wel. Maar er staan nog 2 strepen in het rondje:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/melle_ia/voorbeeld2.gif

Deze worden dan bol als ik ze weer vergroot. Hoe krijg ik die recht?
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:14:
Het enige wat de drukker eigenlijk wil is voldoende beeld bij de afloop dus minimaal 3mm. In jou geval is dat ook zo. Je hoeft dus inprincipe het beeld buiten de stippellijnen niet weg te halen.
Dacht ik dus ook maar ik hoorde wat anders. Dat het precies 3mm moest zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Melmer op 03-10-2005 21:23 ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

als je eerst de strokes in fills omzet kan je ze daarna met de pathfinder weer wegsnijden.

larixk

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
Voor het nette kun je die lijntekening in InDesign placen waar je een kader hebt van max 3mm afloop :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1