Toon posts:

USB stick kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Traxdata DAP 2000 USB speler/stick 256 MB.
Vanmiddag is die ineens niet meer te benaderen.

In Total Commander wordt de stick wel zichtbaar met z'n driveletter, maar de inhoud wordt niet zichtbaar en de boodschap verschijnt na enige tijd "kies een andere partitie".

Is ook niet te formateren, en ook niet opnieuw te partitioneren ook niet onder linux (fdisk Ubuntu).

Kortom, nergens benaderbaar. Ik heb 5 verschillende recovertools geprobeert maar ze zien hem niet, al is zoals gezegd de partitieletter(s) wel zichtbaar.

De SD geheugenchip mogelijkheid in deze speler werkt wel!

Van een gelijkend geval heb ik in de GOT FAQ niets kunnen vinden.

Gewoon echt kapot dus? Of heeft iemand nog een tip om hem wakker te maken.

O sorry,
Winxp sp2 pro, USB2 nec chip controller, Pentium 3, 521Ram, Asus MB.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 21:17 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Heb je de stick altijd correct verwijderd uit de computer? Dus eerst appaartaat verwijderen, dan krijg je de melding het apparaat kan veilig losgekoppeld worden en dan pas de stick er uit gehaald?
Dit is iets wat veel mensen nalaten te doen maar ze vergeten wel dat de usb stick er niet zo mee kan lachen en dan krijg je dingen zoals dit. Ik heb het zelf ook een keer voorgehad bij mijn eerste usb stick simpelweg omdat ik het niet wist... Nu weet ik wel beter. Ik heb toen in ieder geval geen oplossing gevonden om hem terug aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:47:
Heb je de stick altijd correct verwijderd uit de computer? Dus eerst appaartaat verwijderen, dan krijg je de melding het apparaat kan veilig losgekoppeld worden en dan pas de stick er uit gehaald?
Dit is iets wat veel mensen nalaten te doen maar ze vergeten wel dat de usb stick er niet zo mee kan lachen en dan krijg je dingen zoals dit. Ik heb het zelf ook een keer voorgehad bij mijn eerste usb stick simpelweg omdat ik het niet wist... Nu weet ik wel beter. Ik heb toen in ieder geval geen oplossing gevonden om hem terug aan de praat te krijgen.
Bedankt voor de reactie al is het een sombere. Ik heb hem er inderdaad altijd zo uitgetrokken zonder problemen. Weggooien dan maar?!

Hot swapeble :( Mocht wat.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe oud is die?
Heb je nog garantie?

Verwijderd

Je hebt geprobeerd hem te formateren, heb je dat geprobeerd met FAT16 ? Vroeg het me af, daar er veel mensen zijn die in FAT32 of zelfs NTFS willen formateren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog garantie dus, als dat twee jaar is.
Ik zit tot eind november in Frankrijk maar ik kan dat pas in Holland zien, daar liggen de papieren. |:( Gekocht bij Opus.

Formateren gaat helemaal niet!
Ik zie wel de driveletter maar de partitie is niet benaderbaar wordt aangegeven. Zowel onder Linux als WindowsXP. Ik kan dus ook niet de driveletter veranderen. De USB poort meldt gewoon aan.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:47:
volgens mij zet windows je stick altijd op snelle verwijdering. wanneer je hem op prestatie zet moet je wel eerst de stick veilig loskoppelen.
Pagina: 1