Toon posts:

thompson 510 geeft internet alleen aan de 4 eerste ip's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb problemen met mijn thompson speedtouch 510 modem (firmware: 4.2.3.0.1). Ik heb de eenpoortsversie verbonden aan een 100Mbit switch. Momenteel maken maar 4 mensen gebruik van de adsl connectie (fulldsl is de provider)

De standaard config van de router was een adresspool dat 4 ip's geeft: 10.0.0.39 - 10.0.0.42

Ik heb een nieuwe adrespool aangemaakt (meermaals trouwens) bestraande uit minimaal 8 ip's omdat er 4 nieuwe mensen nu ook mee willen doen.

Nu is het probleem dat alleen de mensen met de 4 eerste ip's van de adrespool ook effectief op internet kunnen. De mensen met andere ip's kunnen wel de config pagina van de rooter opzoeken. Ze kunnen ook op netwerkshares van alle andere computers.
Wanneer de eerste vier ip's aan andere pc's toegekend worden kunnen ze dan weer wel op het internet (dus het probleem is niet de computers maar de config van de router)

Ik heb geen flauw idee meer wat ik nog moet proberen. Ik heb verschillende topics gelezen maar nergens een goede oplossing gevonden.

Indien verdere info nodig is geen probleem. Alvast bedankt voor de hulp want ik begin stilletjesaan zot te worden van al dat testen. 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zot..

Belgische Provider?

Leveren zij niet het modem voorgeconfigged aan?
Dan is dat met opzet zo gedaan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Wat voor subnet geef je mee ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
subnet is momenteel 255.0.0.0

Het is inderdaad een Belgische provider. Heel goedkoop bedoeld voor studenten en scholen (in dit geval voor een studentenhuis).

De modem is apart gekocht in een pc winkel. Gewoon de setup doorlopen op een login en paswoord in te geven en die setup geeft automatisch maar 4 ip's (wat tot nu toe dus voldoende was)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Maak eens een een uitdraai van je template/config. ( ben effe kwijt hoe het simpele kan. config dump in je telnet ofzo?) Dan blijkt dat er 4 firewall ruls zijn gedefineerd in je template, voor 4 ip adressen. Is vast ook iets over in de search te vinden. (include de naam van je belgische provider !)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 21:48

lSltAlKeR

Time destroys everything!

leuk_he schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:23:
Maak eens een een uitdraai van je template/config. ( ben effe kwijt hoe het simpele kan. config dump in je telnet ofzo?) Dan blijkt dat er 4 firewall ruls zijn gedefineerd in je template, voor 4 ip adressen. Is vast ook iets over in de search te vinden. (include de naam van je belgische provider !)
Neppert :+

Dat doe je door naar ftp://speedtouch.lan/dl tegaan

Speedtouch freak

Verwijderd

Dit klinkt heel erg bekend. Zie ook dit topic:
Thomson Speedtouch 510 - meer dan 4 connecties
Pagina: 1