Toon posts:

SpeedTouch 121g USB adapter werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SpeedTouch 121g USB adapter (onderdeel van KPN doe-het-zelf wireless ADSL pakket). Adapter keurig via procedure geinstalleerd, werkte perfect direct na installatie. Echter, als de PC vervolgens opnieuw opgestart wordt - terwijl de dus USB adapter aangesloten is - dan weigeren adapter en PC dienst.

Symptomen:
  • geen wireless internet verbinding (ping naar 10.0.0.138 werkt echter wel!)
  • device manager menu van configuratiescherm is niet meer benaderbaar, er gebeurt gewoon niets als je er op klikt
  • als je op hardware klikt in het configuratiescherm, dan verschijnt de mededeling dat er al een ander installatieproces aktief is en dat je dat eerst moet afsluiten
  • als je de PC afsluit moet je de processen ccapp.exe en rundll32.exe met de hand beeindigen, vervolgens blijft ie gewoon hangen en moet ik de boel echt met harde hand afsluiten
  • als je de USB adapter aansluit nadat de PC is opgestart, werkt ie prima!
Dit fenomeen doet zich op 2 PC's hier in huis voor. Een andere USB adapter (van E-Tech) doet het vlekkeloos. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Reeds geprobeerd (zonder positief effect):
  • de nieuwste drivers van speedtouch gedownload
  • andere USB poort
  • alle andere USB apparatuur losgekoppeld
  • meerdere malen ge(de)installeerd
  • firewall en anti-virus software uitgeschakeld
  • overige netwerk hardware (ethernet kaart) uitgeschakeld
  • modem security uitgeschakeld
Een medewerker van de plaatselijke telefoonwinkel heeft hetzelfde probleem ervaren. Als ik via hem een oplossing krijg laat ik het weten.

relevante machine specs:
  • windows XP
  • Norton Anti-Virus
  • Norton Firewall

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb toch redelijk wat ervaring met die dingen, maar ik ben deze problemen nog niet eerder tegengekomen. Helemaal raar dat ie hetzelfde probleem op 2 pc's geeft. Gebruik je de bijgeleverde SpeedTouch cd voor installatie? Draai je verder geen software zoals MS anti-spyware of system cleaners oid? Ik zou me ergens kunnen voorstellen dat die iets veroorzaken. WXP verder niet getweakt?

Ik zou de boel toch nog eens deinstalleren. Dan de anti-virus en firewall deinstalleren. ST121g herinstalleren en daarna de firewall en anti-virus herinstalleren.

Als je WXP sp2 draait, zou je kunnen overwegen om alleen de driver te installeren en daarna de verbinding op te zetten middels wireless zero configuration.

Verwijderd

Apart hoor.

Ik heb een ietwat vergelijkbaar probleem. (ook KPN doe het zelf pakket)
Als de SpeedTouch 121g USB adapter aangesloten is tijdens het opstarten van m'n PC, dan blijft het bios scherm hangen. Koppel ik 'm los, herstart en sluit 'm aan tijdens het verdere opstarten dan werkt het probleemloos.

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de medewerker van de telefoonwinkel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

als dat ding op drie pc's gewoon exact dezelfde symptonen vertoont, moet je gewoon even je provider bellen en dit melden. Dat ding lijkt me gewoon stuk (tenzij het alletwee exact dezelfde pc's zijn, dan kan het nog aan iets anders liggen).

Ik heb ook veel ervaring met die dingen en ik heb daar ook nog nooit van gehoord namelijk.

Stafke: jij hebt een totaal ander probleem. Sluit dat ding eens op een andere PC aan, doet die precies hetzelfde (dus precies hetzelfde en niet wat jij hier 'vergelijkbaar' noemt ;)), dan is die adapter stuk. anders is er iets met de combi PC-adapter aan de hand.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp