Toon posts:

server.mappath() in web.config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag gebruik maken van server.mappath() in web.config. echter een probleem , ik heb al vanalles geprobeerd maar het werkt niet, dit heb ik:

<appSettings>
<add key="connStr" value="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=Server.Mappath(d-max.mdb)"/>

</appSettings>

Probleem is echter dat hij nu letterlijk in de connectionstring de woorden server.mappath(pad.mdb) meeoverneemt.

concateneren dacht ik toen maar die vlieger gaat niet vliegen.

Kort om: Hoe moet het juist? want ik weet het niet meer, Google brengt mij ook niet echt soelaas op deze zware dagen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 13:16
waarom zou je mappath gebruiken *in* een config - file ?
Waarom niet het volledige path opnemen ? Wat is het voordeel van mappath in de configfile ? Niets toch?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik de volledige path gebruik dan krijg ik een fout: "Not a valid file name" ik ben er oerzeker van dat het het juiste pad is dus dan had ik zo iets van : probeer ht met server.mappath...

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 22:24
Ik ben geen programmeur maar moet die d-max.mdb niet tussen "" ?

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Van http://www.connectionstrings.com/

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\somepath\mydb.mdb;User Id=admin;Password=;"

Jouw string lijkt me correct, post eens de volledige exception bij het gebruiken van het volledige pad, dat moet namelijk gewoon kunnen werken.

(hij is misschien gelockt doordat je hem al open hebt?)

Btw, een handige methode om een connectionstring te maken:

- Creer een tekstbestand op bijv. je bureaublad
- Hernoem deze naar iets.udl
- Open het bestand
- Vul de eigenschappen in van je verbinding, test hem eventueel
- Sla op
- Open het bestand met notepad
- Ziedaar een connectionstring

[ Voor 44% gewijzigd door guanpedro op 03-10-2005 20:29 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
Error die ik krijg:

Not a valid file name.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Not a valid file name.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[OleDbException (0x80004005): Not a valid file name.]
System.Data.OleDb.OleDbConnection.ProcessResults(Int32 hr) +20
System.Data.OleDb.OleDbConnection.InitializeProvider() +57
System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() +203
System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState) +44
System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +304
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +77
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) +38
d_max.menu_links.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\d-max\menu_links.ascx.vb:47
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +98
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Debug eens je connectionstring net voordat de call naar de DB wordt gedaan, misschien lees je hem niet goed uit de config?

Zet hem eventueel in de root van je drive, genaamd "test.mdb", met 'Everyone' access erop, dan weten we zeker dat het niet aan het pad en/of de rechten ligt. (zou het "-" in "d-max" een probleem kunnen vormen voor de driver?)

[ Voor 69% gewijzigd door guanpedro op 03-10-2005 20:45 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Pagina: 1