Eindelijk is het zover: Ik mag mijn gameserver plaatsen. Specificaties:
Specificatie:
Server: 1u hoog en 19" breed.
Max kosten: 1000,- (minder is altijd beter
)
Toekomstig besturingssysteem: debian of fedora core 4 (ben er nog niet helemaal uit
).
Doel:
- 24 man public counterstrike source server.
- 13 man private counterstrike source server (13e slot is voor source tv).
Beide servers draaien tegelijk.
Nu is de vraag: Wat kan ik het beste als hardware gebruiken, zo dat de prijs/kwaliteit het beste met mijn wensen overeen komt. Graag je reactie even motiveren.
1. Welke cpu kan er het beste in? Intel of AMD + snelheid (celeron/xeon etc)?
2. Welk moederbord?
3. Welke kast en voeding
4. Moet er een videokaart in? Zoja, welke?
5. Welke harddisk?
6. Welk geheugen (cas, MB's, ECC)?
Ik zelf heb al wat dingen bij elkaar gezocht om een idee van de totaalprijs te krijgen:
Intel Xeon 2.8Ghz, 800Mhz, S-604, 1Mb, 1U, Box 243,-
ASUS PCH-DL, 2xS604, i875P, 4xDDR, Serial ATA,GLAN, RAID 199,-
Chieftec UNC110S, 200W (1U) 155,-
2x Kingston Dimm 1Gb DDR SDram PC3200 400Mhz ECC 300,-
Intel Slimline CD-ROM Drive for Server Chassis 50,-
Hitachi Deskstar 7K80, 80Gb,7200rpm,8Mb,SATAII 57,-
Dit komt dus op een totaalprijs van 1004,- Hier moeten ook nog sliders bij om de server in het serverrack te plaatsen. Geen idee welke dit moeten zijn en waar ik die kan halen voor welke prijs. Dit zal ik nog aan de host moeten vragen.
Kloppen de onderdelen die ik hierboven heb aangegeven, met andere woorden, passen ze in de kast en zijn ze compatibel met elkaar. Ik heb totaal geen ervaring met servers bouwen. Tot nu toe heb ik alleen maar normale pc's gebouwd (eens moet de eerste keer zijn). Voordat ik zo'n server aan schaf wil ik dan ook 100% zeker zijn dat de onderdelen met elkaar werken.
Mocht er iemand nog een 2e hands server weten die aan de specificaties voldoet, laat het dan even horen.
Specificatie:
Server: 1u hoog en 19" breed.
Max kosten: 1000,- (minder is altijd beter
Toekomstig besturingssysteem: debian of fedora core 4 (ben er nog niet helemaal uit
Doel:
- 24 man public counterstrike source server.
- 13 man private counterstrike source server (13e slot is voor source tv).
Beide servers draaien tegelijk.
Nu is de vraag: Wat kan ik het beste als hardware gebruiken, zo dat de prijs/kwaliteit het beste met mijn wensen overeen komt. Graag je reactie even motiveren.
1. Welke cpu kan er het beste in? Intel of AMD + snelheid (celeron/xeon etc)?
2. Welk moederbord?
3. Welke kast en voeding
4. Moet er een videokaart in? Zoja, welke?
5. Welke harddisk?
6. Welk geheugen (cas, MB's, ECC)?
Ik zelf heb al wat dingen bij elkaar gezocht om een idee van de totaalprijs te krijgen:
Intel Xeon 2.8Ghz, 800Mhz, S-604, 1Mb, 1U, Box 243,-
ASUS PCH-DL, 2xS604, i875P, 4xDDR, Serial ATA,GLAN, RAID 199,-
Chieftec UNC110S, 200W (1U) 155,-
2x Kingston Dimm 1Gb DDR SDram PC3200 400Mhz ECC 300,-
Intel Slimline CD-ROM Drive for Server Chassis 50,-
Hitachi Deskstar 7K80, 80Gb,7200rpm,8Mb,SATAII 57,-
Dit komt dus op een totaalprijs van 1004,- Hier moeten ook nog sliders bij om de server in het serverrack te plaatsen. Geen idee welke dit moeten zijn en waar ik die kan halen voor welke prijs. Dit zal ik nog aan de host moeten vragen.
Kloppen de onderdelen die ik hierboven heb aangegeven, met andere woorden, passen ze in de kast en zijn ze compatibel met elkaar. Ik heb totaal geen ervaring met servers bouwen. Tot nu toe heb ik alleen maar normale pc's gebouwd (eens moet de eerste keer zijn). Voordat ik zo'n server aan schaf wil ik dan ook 100% zeker zijn dat de onderdelen met elkaar werken.
Mocht er iemand nog een 2e hands server weten die aan de specificaties voldoet, laat het dan even horen.