Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMS'en naar specifiek Telfortnummer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hi,

Ik heb een probleem met sms'en naar één specifieke vriendin met een Telfort-abonnement (ik heb zelf een Hi abo, voor de duidelijkheid). Een Nokia 3100 stuurt sowieso niets, ik krijg de melding 'nummer niet in gebruik'. Het maakt dan niet uit of ik het naar 06xx stuur of naar ++316xx.
Met de SE K700i werkt een 'nieuwe' sms sturen prima, maar als ik een sms beantwoord krijg ik te horen dat de geadresseerde onbekend is. Als ik mijn bericht dan opsla en vervolgens weer probeer te verzenden werkt het wel! En ze ontvangt het dan ook gewoon.

Dit verschijnsel doet zich alleen voor bij dit specifieke nummer, verder heb ik nooit problemen met sms'en, ook niet naar Telfortnummers. Aan m'n telefoon zal het ook niet liggen, aangezien het niet alleen op de K700i gebeurt, maar ook op de Nokia.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik eraan kan doen? Want het begint me behoorlijk de keel uit te hangen :/

• georgk86
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 22:00
Dat heeft mijn vriendin ook een tijdje met haar nokia naar mijn nokia gehad, maar daar was het dat het gewoon soms wel werkte en soms niet... Maar het is nu inmiddels gewoon weer vanzelf over gegaan, gelukkig maar...

Dus ik weet niet of je echt iets kan doen of dat je misschien gewoon nog ff moet wachten.

Hoe lang heb je dat nu al dan?

• Wortelsoep
  • Niet online
Zeker een paar maanden.

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 17:33

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

in dit soort gevallen is belangrijk te weten:

- op welk netwerk zit de afzender(jij dus);
- is het nummer van de ontvanger een origineel telfort nummer(0616, 0617,0619, 0626, 0633, 0644,0645,0647,0649) of een ingeporteerd nummer.

- en of de originele zender soms de functie antwoorden via zelfde sms centrale heeft aanstaan.

TWG

[ Voor 17% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 03-10-2005 20:08 ]

Antenne en masten malloot

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
0628 is toch ook origineel telfort? Mijn eerste abo had ik daar afgesloten en ik heb (volgens mij) nooit meer een ander nummer behouden.....?

Verwijderd

0628 is Orange (net zoals 0618, 0638 en 0648).

• Wortelsoep
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:06:
in dit soort gevallen is belangrijk te weten:

- op welk netwerk zit de afzender(jij dus);
Hi (abo)
- is het nummer van de ontvanger een origineel telfort nummer(0616, 0617,0619, 0626, 0633, 0644,0645,0647,0649) of een ingeporteerd nummer.
Het is een 0648-nummer, die zie ik niet in je lijstje staan dus het zal wel een geïmporteerd nummer zijn.
- en of de originele zender soms de functie antwoorden via zelfde sms centrale heeft aanstaan.
Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik krijg inderdaad de mededeling 'Afzender heeft om antwoord gevraagd'. Maar of het dan ook over dezelfde smscentrale gaat?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ik heb een tijd gehad dat mensen met een Orange abonement mij niet konden bellen. Ik was namelijk geswitcht van Telfort naar T-Mobile. Mijn nummer stond alleen bij Orange nog geregistreerd als Telfort nummer. Wanneer een Orange klant mij dus ging bellen dan werd het gesprek naar de Telfort centrale doorgeschakeld, daar bestond mij nummer niet en kreeg de Orange klant een melding dat het nummer niet bestond. Na een hoop gedoe met de klantenservice van Telfort, T-Mobile en Orange is het probleem uiteindelijk ontrafeld en opgelost.

Ik zou de klantenservice (vaak gratis volgens mij) een keer bellen en het probleem uitleggen, met een beetje geluk zoeken ze voor je uit wat het probleem is en met nog meer geluk lossen ze het nog op ook.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 03-10-2005 22:55 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 17:33

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Het zou een porteringprobleem kunnen zijn bij KPN(dat zij niet weten dat het 0648 nummer van je vriendin) nu een Telfortnummer is maar dat is bijna uitgesloten aangezien je we direct kunt sturen.

Ik zit meer te denken aan een setting bv antwoorden via zelfde centrale, dat laat Telfort(en de rest ook) niet toe. Alleen klanten van dat bepaalde netwerk kunnen gebruik maken van die SMS centrale.

In het ergste geval kan het nog een software-foutje zijn in jouw handset. Een upgrade wil dan wel eens helpen.

TWG

Antenne en masten malloot

Verwijderd

wilko2 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik krijg inderdaad de mededeling 'Afzender heeft om antwoord gevraagd'. Maar of het dan ook over dezelfde smscentrale gaat?
Bij reply path (zo heet deze functie officieel) wordt het antwoord via het (Telfort) SMSC van de afzender (jouw vriendin) gestuurd, in plaats van je eigen (KPN) SMSC.

Die functie is echter niet altijd geactiveerd. Uit jouw beschrijving maak ik op dat jouw reply niet goed werkt, maar een gewoon SMSje wel? Zoja dan heeft Telfort de reply path functie uitgezet.

Dat doen veel operators omdat jouw vriendin anders ook jouw antwoord SMSje moet betalen - en voor veel mensen komt dat als een (onaangename) verrassing.
Pagina: 1