Hallo,
ik heb inmiddels hetzelfde topic geopend op ADSL-online en daar las ik de volgende post:
Hallo,
Ook ik ben een freeler klant, en heb het bewuste mailtje gehad dat de gehele dienstverlening over gaat naar HetNet.
Daar ik hier niet op zit te wachten om weer bij die toko van HetNet te horen (ik ben er al ooit eens weggegaan), wil ik nu dus ook weg.
Eerlijk gezegd heb ik op dit mailtje zitten wachten, want dit is nl. een eenzijdige wijziging van de algemene voorwaarden, en volgens diezelfde voorwaarden ga je, als je niet binnen 30 dagen na verschijnen van berichtgeving reageert, automatisch akkoord.
M.a.w. je kunt binnen 30 dagen kosteloos van je abo af.......
Dus ik gisteren bellen met Freeler, en kreeg in eerste instantie te horen dat ik mijn contract moest uitzingen tot maart 2006. Toen ik met de mededeling kwam dat dit een wijziging in de voorwaarden was, werd ik doorverbonden, naar de 1e lijn denk ik. Daar kreeg ik een medewerker, die kon voor mij de boel in gang zetten, en dan zou ik binnen 4 dagen van mijn Freeler account af zijn.
Echter als ik dit zou hebben doorgezet, dan heb ik dus nog geen andere provider, en zit ik dus na 4 dagen zonder adsl......
Een paar vragen van mijn kant:
- Als ik dit zou doorzetten, dan ben ik binnen 4 dagen van Freeler af, maar blijft mijn Adsl verbinding met KPN dan bestaan?
- Is het mogelijk eerst een verhuizing op de starten naar bijv. XS4All, en dan als de indienststelling datum bekend is, de annulering bij freeler door te voeren?
- Of gewoon de hele boel annuleren bij freeler, en dan een gehele nieuwe aanvraag indienen bij bijv. XS4all ?
Wie heeft er ervaring met dit soort situatie's of is er ergens een topic hier, waar dit al eens beschreven is?
Bij voorbaat dank, hopelijk kunnen wij (ex Freeler klanten) elkaar helpen !!!
groeten René M.
En vervolgens:
Hi,
we zijn weer een stapje verder en tevens
Waar het op neer komt is het volgende:
De overname door HetNet is een wijziging in de algemene voorwaarden, dit is telefonisch medegedeeld door de helpdesk van HetNet. Dit houd in dat als je het er niet mee eens bent, je binnen 30 dagen schriftelijk moet opzeggen, onder vermelding dat je niet akkoord gaat met de wijziging enz. enz.
Het gevolg is dan wel, dat de gehele adsl verbinding geanuleerd wordt, weliswaar kosteloos, als je binnen die 30 dagen blijft.
Een verhuizing opstarten gaat niet volgens de heren van de Helpdesk. Ze gooien het op het feit, dat i.v.m. de overname, de database tijdelijk is gesloten enz. enz. (volgens mij hebben ze er gewoon geen zin in, maar dat is wat anders)
Navraag bij XS4ALL deed mij het volgende opleveren:
Doe een verzoek indienen bij Freeler/Hetnet dat je niet akkoord gaat met de wijziging, en dat je van deze provider verlost wil worden. Tevens vermelden dat ze de gehele verbinding annuleren, dus ook het ADSL gedeelte bij KPN.
Als hiervan de bevestiging binnen is, na ongeveer 2 weken, dan kun je bij (bijv.) XS4All een nieuw account aanvragen, en dan wordt vervolgens het hele traject weer opnieuw in gang gezet.
Het is niet raadzaam om eerder de vraag in te dienen, want dan krijgen ze hem weer terug, omdat er al een adsl-verbinding bestaat. Doe je het na 2 weken, dan kunnen ze het kennelijk wel overbruggen en kruist het elkaar.......
Het voordeel wat je hierbij wel hebt, is dat je weer gebruik kunt maken van lopende acties, zoals nieuwe modems enz.
Dus kort samengevat, annuleren die boel als je niet akkoord wilt gaan met de overname, weliswaar binnen 30 dagen na verschijnen van de e-mail van freeler.
2 weken later een nieuwe aanvraag indienen bij provider naar keuze.
het enige risico wat je loopt, is dat je even zonder adsl /internet zit, maar je hiervoor een tijdelijk inbel account kunnen opstarten.
Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe.
wie andere ervaringen heeft, dan hoor ik ze graag !!!
b.v.d.
René
Ik denk dat het de moeite waard is als ik het probeer, zo te lezen maak ik een goede kans.
Enige balen is dat ik dan waarschijnlijk een tijdje zonder internet zit, maar dat moet dan maar.