Toon posts:

Overname Freeler door KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleuh,

vraagje:
Freeler is overgenomen door KPN, daar was ik van op de hoogte. Begin juni ofzo kreeg ik een aanbieding van hetnet, maar daar ben ik niet op ingegaan. Nu word ik binnen 3 weken alsnog overgezet op hetnet. Is dat niet een beetje vreemd? De einddatum van mijn huidige abonnement is mei 2006. Betekent de overname dat ik een nieuw contract krijg?
Bovendien wil ik sowieso niets verlengen, want ik wil zo snel mogelijk bellen+internet in 1 abonnement. Daarom was ik van plan om per mei 2006 mijn contract op te zeggen bij Freeler.

Weet iemand hier iets meer van? Ik heb niet zo'n zin om een uur in de wacht te gaan hangen bij de helpdesk :-(

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Hmm, ik was altijd in de veronderstelling dat Freeler gewoon als merknaam zou bestaan, maar op haar website is niks meer terug te vinden over ADSL abonnementen.

Alleen de helpdesk pagina's werken nog. Maar heb je geen brief ofzo gehad van Freeler waarin staat vermeld wat er precies ging/gaat gebeuren?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet wat betreft mijn abonnement. Ja, natuurlijk schrijven ze dat er niks verandert en dat de overname veel voordelen biedt en dat de freeleremailadressen behouden blijven enzo.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Maar toch wordt je overgezet naar Hetnet? Of hoe moet ik dit zien, kun je daar wat duidelijkheid overgeven?

Dat je alles blijft behouden, maar nu internet via het kabeltje van het hetnet gaat lopen?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
slaay schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:25:
Maar toch wordt je overgezet naar Hetnet? Of hoe moet ik dit zien, kun je daar wat duidelijkheid overgeven?

Dat je alles blijft behouden, maar nu internet via het kabeltje van het hetnet gaat lopen?
't Betreft gewoon een hop naar Het Net, met bijbehorend nieuw jaarcontract.Er wordt een gelijkwaardig abo gekozen, paar maanden wat korting en that's it. Feitelijk verandert er aan je aansluiting niets.

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:25:

Jep, dat is het.
Maar het probleem is dus dat ik geen nieuw jaarcontract wil. Ik wil internet&telefonie in 1, en niet weer een nieuw contract afsluiten. Mijn gevoel zegt ook dat dat niet zomaar kan; normaliter loopt mijn contract in mei af en ik wil dus ook per die datum opzeggen. Of eerder natuurlijk :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

1. Toch wachten voor de helpdesk
2. volgens mij sta je nu in je recht om je abo voortijdig te beeindigen, omdat er een overeenkomst verandert is (overname van het bedrijf)

Life is not about specs, it is about joy!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:04:
[...]

Jep, dat is het.
Maar het probleem is dus dat ik geen nieuw jaarcontract wil. Ik wil internet&telefonie in 1, en niet weer een nieuw contract afsluiten. Mijn gevoel zegt ook dat dat niet zomaar kan; normaliter loopt mijn contract in mei af en ik wil dus ook per die datum opzeggen. Of eerder natuurlijk :)
Op het moment dat ze bij freeler een hop inschieten naar Het Net ben jij voor Het Net een nieuwe klant, dus dat jaarcontract kan natuurlijk wel. Als je dit niet wil, Het Net bellen en annuleren, als dat nog kan. Wat er dan met je internet gebeurd, dat weet ik niet, ik dacht dat Freeler helemaal met ADSL zou stoppen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gebeld naar de helpdesk van Hetnet, en die vertelde me dat ik moet opzeggen voordat ik overgezet wordt. Voor de rest was hij van het hele verhaal niet op de hoogte, dus het klonk allemaal erg vaag.
En nu weet ik nog steeds niet of ik kan opzeggen. Bovendien wil ik niet opzeggen maar verhuizen, want anders zit ik ineens zonder ADSL en dat wil ik niet.

Wat een irritante situatie zeg! Helpdesk was alweer 50ct p/m en dan word ik nog niet eens goed geholpen ook! :(

Verwijderd

Topicstarter
Bij freeler zeggen ze weer dat het abonnement overgaat in een nieuw abonnement, maar dat deze ook tot mei 2006 loopt.

Ik vind het vaag. Zijn er niet meer mensen in deze situatie??

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:36:
Bij freeler zeggen ze weer dat het abonnement overgaat in een nieuw abonnement, maar dat deze ook tot mei 2006 loopt.

Ik neem aan dat alle voormailge Freeler abonees in deze situatie zitten >:)

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en waar zijn die dan??

Ik kan hier op internet niets over vinden, alleen wat dingetjes over de overname van Tiscali door KPN, was een soort van zelfde situatie.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als jij binnenkort (zodra het weer geleverd wordt) InternetPlusBellen (IPB) van KPN wilt, zou ik adviseren om nu over te stappen naar Direct ADSL. Als je verder niet aan een abbonement van Freeler vast zit (dat kon ik niet zo goed uit je verhaal opmaken), kan dat zonder verdere kosten.

Voordeel is met die overstap, dat je dan weer zonder downtime kan overstappen naar IPB.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:36:

Dat is pertinent niet waar. Als jij overstapt naar Het Net, heb jij daar een nieuw jaarcontract! Wat er gebeurt als je niet overstapt, dat moeten ze je op de Freeler helpdesk wel kunnen vertellen.

-edit- dit geldt voor de mensen die op het aanbod ingaan, niet echt voor TS dus...Niet goed gelezen.... -edit-

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 04-10-2005 10:37 . Reden: te slaperig om goed te lezen ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZieMaar! schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:40:
[...]

Dat is pertinent niet waar. Als jij overstapt naar Het Net, heb jij daar een nieuw jaarcontract! Wat er gebeurt als je niet overstapt, dat moeten ze je op de Freeler helpdesk wel kunnen vertellen.
Hoe weet jij dit zo goed? Dit is geen normale "hop" zoals die bij kpn voorkomt. Deze wijkt net ff af van de normale, zo worden er geen 30 euro in rekening gebracht en zo zou het ook zomaar kunnen dat de contracten worden overgenomen.

Het lijkt me niet dat bij overname van abonnee's (dus niet vrijwillig een nieuwe isp nemen!) een contract met een jaar verlengd wordt. Het lijkt me heel logisch en netjes dat het contract gewoon op dezelfde datum doorgaat.
2. volgens mij sta je nu in je recht om je abo voortijdig te beeindigen, omdat er een overeenkomst verandert is (overname van het bedrijf)
Volgens mij, de rechter, de wet, de consumentengids en hetnet en freeler is dat niet zo, de dienstverlening blijft onveranderd doorgezet, je bent alleen overgekocht door een ander bedrijf.

Pas als je je mailadressen kwijtraakt en je contract inderdaad ineens vanaf nu met een jaar verlengd wordt, heb je reden tot opzeggen. Het simpelweg overnemen van je verbinding en het krijgen van een andere log-in naam niet...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
Waarom wacht je niet gewoon drie weken op nadere informatie? In de mail van Freeler van 3 oktober wordt verscheidene malen aangegeven dat binnen 3 weken zowel per e-mail als per post meer informatie wordt gestuurd.
Mocht uit deze informatie blijken dat het contract verlengd wordt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt), kun je alsnog opzeggen. Je hoeft uiteraard niet, zoals eerder in dit topic werd vermeld, op te zeggen voordat je van Freeler naar Het Net migreert. Op welke gronden zou je dan willen opzeggen? Je kent immers de voorwaarden van overzetting niet.

Daarnaast denk ik dat 'ZieMaar' afgaat op de eerder door Freeler verstuurde voorstellen om de overstap te maken. Wanneer je gebruik maakte van deze 'aanbieding', ontstond er inderdaad bij Het Net een nieuw jaarcontract en ontving je enkele maanden een gratis abonnement.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Fault schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:25:
.

Daarnaast denk ik dat 'ZieMaar' afgaat op de eerder door Freeler verstuurde voorstellen om de overstap te maken. Wanneer je gebruik maakte van deze 'aanbieding', ontstond er inderdaad bij Het Net een nieuw jaarcontract en ontving je enkele maanden een gratis abonnement.
Klopt, ik heb niet goed gelezen, in dit geval weet ik het niet...

Verwijderd

Topicstarter
Fault schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:25:
Waarom wacht je niet gewoon drie weken op nadere informatie? In de mail van Freeler van 3 oktober wordt verscheidene malen aangegeven dat binnen 3 weken zowel per e-mail als per post meer informatie wordt gestuurd.
Mocht uit deze informatie blijken dat het contract verlengd wordt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt), kun je alsnog opzeggen. Je hoeft uiteraard niet, zoals eerder in dit topic werd vermeld, op te zeggen voordat je van Freeler naar Het Net migreert. Op welke gronden zou je dan willen opzeggen? Je kent immers de voorwaarden van overzetting niet.
Ik vind 3 weken een beetje lang duren. Ik heb gisteren die mail gekregen en daar heb ik nu vragen over want ik vind het nogal vaag dat ik binnen 2 maanden ineens lid ben van HetNet. Terwijl ik nooit een contract heb getekend met HetNet. Ik vind freeler een fijne provider en ze hebben een goede helpdesk. Wij garandeert mij dat dat bij HetNet nog steeds zo is? Ik weet wel dat de adsl-aansluiting al van de KPN was, maar verder ging alles via Freeler.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan hoog en laag springen wat je wil, als er niets aan de dienstverlening verandert (en dat is dus niet een inlognaam aanpassen), kan je niet onder je eerste contract uit.

Bel nou gewoon even naar hetnet of stuur een mailtje, dan weet je het.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

JvS schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:46:
Je kan hoog en laag springen wat je wil, als er niets aan de dienstverlening verandert (en dat is dus niet een inlognaam aanpassen), kan je niet onder je eerste contract uit.

Bel nou gewoon even naar hetnet of stuur een mailtje, dan weet je het.
De Algemene Voorwaarden
13.4 Een wijziging van de Algemene Voorwaarden als bedoeld in artikel 2.2. die ten nadele is van de Gebruiker, heeft deze het recht om binnen 30 dagen na bekendmaking van die wijziging de Overeenkomst kosteloos op te zeggen. Onder "wijziging ten nadele" wordt verstaan een wijziging die leidt tot een aanmerkelijke verzwaring van de verplichtingen van de Gebruiker dan wel een zodanige wijziging van de Dienst dat deze op essentiële onderdelen afwijkt van de Dienst waarvoor de Overeenkomst is aangegaan.

Je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre dit voor jou nadelig is. Maar het is niet aan Freeler om te bepalen hoe goed jij met de KPN kan opschieten. Als jij in de geschiedenis conflicten met deze partij hebt gehad (Of dat in ieder geval zo laat blijken), is dit dus een nadelige situatie voor jou, wat resulteert in het ontbinden van de huidige overeenkomst, welke volgens Artikel 13.1 & 13.2 (gecombineerd) met een opzegtermijn van 1 maand effetief is.

[ Voor 7% gewijzigd door Pannenkoekkie op 04-10-2005 14:05 . Reden: Some Typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Staat dat in de algemene voorwaarden van Freeler?
Ik zou uit mezelf nooit voor HetNet kiezen, en dus stuit het me tegen de borst dat Freeler eventjes bepaalt naar welke provider ik nu ga. Waarom kan ik niet kiezen? Planet bijvoorbeeld is ook eigendom van KPN. Bovendien ben ik al abonnee geweest van HetNet, maar ik was absoluut niet blij met hun klantenservice. Opgezegd dus. In die zin is het voor mij dus nadelig en zou ik kunnen opzeggen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle dsl verbindingen van kpn hebben dezelfde kwaliteit. Bij de providers hetnet, planet internet en direct-adsl is het nog erger, dat zijn allemaal "KPN internet" verbindingen (zelfde dsl netwerk, zelfde DNS servers, zelfde verbinding met 'het internet' vanaf de ISP).

Nogmaals: je kan het wel vinden, maar aan de dienstverlening verandert niets, dus kan je ook niet opzeggen. Je had overigens al een adsl aansluiting via kpn, niet echt iets om over te balen als het om kwaliteit gaat overigens.

Het psychologische "planet is beter dan hetnet" is altijd zo grappig. De helpdesk is zelfs 100% gelijk en die 'fantastische' helpdesk van XS4all verwijst voor alle verbindingsproblemen ook naar de helpdesk van kpn (wederom dezelfde helpdesk :P). Het enige verschil is dat je bij hetnet 45ct/min betaalt en een ander nummertje belt.

Je contract wordt gewoon door een ander bedrijf uitgedient en dat is nogmaals geen reden tot opzeggen. Maar als je wil, moet je het vooral proberen en het beter weten :). Dan vraag ik me af waarom je het hier vraagt als je toch alleen maar je eigen antwoord accepteert... Deze vraag is vaker voorbij gekomen, is in de consumentengids al vaker gesteld en ik geef je hier het antwoord. Dan kan je wel 10keer zeggen "ik vind", maar wat jij vindt is niet wat zo is... Probeer dat te accepteren en doe nou niet alsof het een drama is. Hetnet is gewoon een kpn-internet verbinding en de kwaliteit ervan is simpelweg prima.

[ Voor 49% gewijzigd door JvS op 04-10-2005 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me niet om de verbinding want ik weet dat ik die al via kpn heb. Het gaat mij om de helpdesk etc. kortom, alles wat tot nu toe door Freeler gedaan werd.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Volgens mij zit je al over op Het Net /Planet Internet.
Een kennis van mij heeft Freeler Basis inbel, en als die naar www.watismijnip.nl gaat staat er als provider planet.nl
Ook de hostnaam is van Planet, je IP adres is toch ook al gewijzigd?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een nieuw IP.

Naja, er is dus niets aan te doen. Dat is prima verder, heb ik ook weer wat rust want ik heb totaal geen zin om op dit moment op zoek te gaan naar een nieuwe provider.
Ik zal nog wel even checken of mijn nieuwe contract bij HetNet wel echt tot mei 2006 loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb inmiddels hetzelfde topic geopend op ADSL-online en daar las ik de volgende post:

Hallo,

Ook ik ben een freeler klant, en heb het bewuste mailtje gehad dat de gehele dienstverlening over gaat naar HetNet.
Daar ik hier niet op zit te wachten om weer bij die toko van HetNet te horen (ik ben er al ooit eens weggegaan), wil ik nu dus ook weg.

Eerlijk gezegd heb ik op dit mailtje zitten wachten, want dit is nl. een eenzijdige wijziging van de algemene voorwaarden, en volgens diezelfde voorwaarden ga je, als je niet binnen 30 dagen na verschijnen van berichtgeving reageert, automatisch akkoord.
M.a.w. je kunt binnen 30 dagen kosteloos van je abo af.......

Dus ik gisteren bellen met Freeler, en kreeg in eerste instantie te horen dat ik mijn contract moest uitzingen tot maart 2006. Toen ik met de mededeling kwam dat dit een wijziging in de voorwaarden was, werd ik doorverbonden, naar de 1e lijn denk ik. Daar kreeg ik een medewerker, die kon voor mij de boel in gang zetten, en dan zou ik binnen 4 dagen van mijn Freeler account af zijn.

Echter als ik dit zou hebben doorgezet, dan heb ik dus nog geen andere provider, en zit ik dus na 4 dagen zonder adsl......

Een paar vragen van mijn kant:

- Als ik dit zou doorzetten, dan ben ik binnen 4 dagen van Freeler af, maar blijft mijn Adsl verbinding met KPN dan bestaan?

- Is het mogelijk eerst een verhuizing op de starten naar bijv. XS4All, en dan als de indienststelling datum bekend is, de annulering bij freeler door te voeren?

- Of gewoon de hele boel annuleren bij freeler, en dan een gehele nieuwe aanvraag indienen bij bijv. XS4all ?

Wie heeft er ervaring met dit soort situatie's of is er ergens een topic hier, waar dit al eens beschreven is?

Bij voorbaat dank, hopelijk kunnen wij (ex Freeler klanten) elkaar helpen !!!

groeten René M.

En vervolgens:

Hi,

we zijn weer een stapje verder en tevens
Waar het op neer komt is het volgende:

De overname door HetNet is een wijziging in de algemene voorwaarden, dit is telefonisch medegedeeld door de helpdesk van HetNet. Dit houd in dat als je het er niet mee eens bent, je binnen 30 dagen schriftelijk moet opzeggen, onder vermelding dat je niet akkoord gaat met de wijziging enz. enz.
Het gevolg is dan wel, dat de gehele adsl verbinding geanuleerd wordt, weliswaar kosteloos, als je binnen die 30 dagen blijft.

Een verhuizing opstarten gaat niet volgens de heren van de Helpdesk. Ze gooien het op het feit, dat i.v.m. de overname, de database tijdelijk is gesloten enz. enz. (volgens mij hebben ze er gewoon geen zin in, maar dat is wat anders)

Navraag bij XS4ALL deed mij het volgende opleveren:

Doe een verzoek indienen bij Freeler/Hetnet dat je niet akkoord gaat met de wijziging, en dat je van deze provider verlost wil worden. Tevens vermelden dat ze de gehele verbinding annuleren, dus ook het ADSL gedeelte bij KPN.
Als hiervan de bevestiging binnen is, na ongeveer 2 weken, dan kun je bij (bijv.) XS4All een nieuw account aanvragen, en dan wordt vervolgens het hele traject weer opnieuw in gang gezet.

Het is niet raadzaam om eerder de vraag in te dienen, want dan krijgen ze hem weer terug, omdat er al een adsl-verbinding bestaat. Doe je het na 2 weken, dan kunnen ze het kennelijk wel overbruggen en kruist het elkaar.......

Het voordeel wat je hierbij wel hebt, is dat je weer gebruik kunt maken van lopende acties, zoals nieuwe modems enz.

Dus kort samengevat, annuleren die boel als je niet akkoord wilt gaan met de overname, weliswaar binnen 30 dagen na verschijnen van de e-mail van freeler.

2 weken later een nieuwe aanvraag indienen bij provider naar keuze.

het enige risico wat je loopt, is dat je even zonder adsl /internet zit, maar je hiervoor een tijdelijk inbel account kunnen opstarten.

Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe.

wie andere ervaringen heeft, dan hoor ik ze graag !!!

b.v.d.

René

Ik denk dat het de moeite waard is als ik het probeer, zo te lezen maak ik een goede kans.
Enige balen is dat ik dan waarschijnlijk een tijdje zonder internet zit, maar dat moet dan maar.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
@ boebele

Wanneer je over wenst te stappen zonder onderbreking van je internetverbinding, kun je direct-adsl van KPN nemen. Ik heb contact met hen opgenomen en zij geven aan dat bij een volledige opzegging (dus inclusief KPN-deel) van de verbinding zij eenieder een verlengingsaanbod sturen voor direct-adsl. Je kunt je ook via de KPN site aanmelden, dan ontvang je een maand gratis abonnement, een cadeaubon van Bol en je betaalt geen overstapkosten of aanmeldkosten (i.t.t. veel andere ISP's, waarbij je zelfs aanmeldkosten betaalt).

Verwijderd

Topicstarter
Nou das een aardig aanbod. De KPN doet waarschijnlijk alles om zo weinig mogelijk klanten te verliezen. Directadsl wil ik ook niet: dan ga ik er in kosten nauwelijks op vooruit en bovendien ga ik sowieso niet meer voor KPN kiezen na al dit gezeik.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:18:
Nou das een aardig aanbod. De KPN doet waarschijnlijk alles om zo weinig mogelijk klanten te verliezen. Directadsl wil ik ook niet: dan ga ik er in kosten nauwelijks op vooruit en bovendien ga ik sowieso niet meer voor KPN kiezen na al dit gezeik.
Wel erg kort door de bocht.. KPN zorgt voor een goede oplossing zodat jouw verbinding online blijft en je je freeler emailadres en zo een tijdje kunt blijven gebruiken.

Dat jij niet blij bent met Hetnet is iets anders dan "gezeik".

Als je sowieso geen KPN meer wilt, zeg dan gewoon je lijn op en wacht tot het ADSL signaal eraf is en neem ADSL via het bbned, Tiscali of Versatel netwerk.
Heb je nog wel een probleem, het koperlijntje blijft van KPN, dus mocht de aansluiting in de centrale niet goed zitten of halverwege problemen geven, dan moet je toch weer bij KPN zijn!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je nog wel een probleem, het koperlijntje blijft van KPN, dus mocht de aansluiting in de centrale niet goed zitten of halverwege problemen geven, dan moet je toch weer bij KPN zijn!
Neehoor, als je internet bij een andere netwerkleverancier hebt, hoef je voor je problemen nooit bij kpn aan te kloppen maar altijd bij je isp of heel misschien netwerkleverancier.

Verwijderd

Topicstarter
Zitten hier toevallig juristen in de zaal??

De zaken staan er als volgt voor:
gisteren hebben alle freelerabonnees een mailtje ontvangen van Hetnet, waarin wordt gevraagd het nieuwe hetnetabonnement te activeren. Wie dit niet doet komt binnenkort zonder internet te zitten en krijgt een rekening.
Op de site van Hetnet staat dat de algemene voorwaarden van Freeler niet veranderen, maar tegelijk staat er ook 'Ja, Freeler houdt op te bestaan en uw abonnement gaat over naar Het Net. De voorwaarden waaronder u overstapt, zijn overigens gelijk of soms zelfs gunstiger.'

??

Anyway, mij is door het Hethet verteld dat ik wel degelijk kon opzeggen en een collega op het adslforum kreeg hetzelfde te horen (zie eerdere posting).
En nu blijkt er van opzegging ineens geen sprake meer te zijn en wordt je internetverbinding opgeheven wanneer je niet overstapt.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:45:
Zitten hier toevallig juristen in de zaal??

De zaken staan er als volgt voor:
gisteren hebben alle freelerabonnees een mailtje ontvangen van Hetnet, waarin wordt gevraagd het nieuwe hetnetabonnement te activeren. Wie dit niet doet komt binnenkort zonder internet te zitten en krijgt een rekening.
Op de site van Hetnet staat dat de algemene voorwaarden van Freeler niet veranderen, maar tegelijk staat er ook 'Ja, Freeler houdt op te bestaan en uw abonnement gaat over naar Het Net. De voorwaarden waaronder u overstapt, zijn overigens gelijk of soms zelfs gunstiger.'

??

Anyway, mij is door het Hethet verteld dat ik wel degelijk kon opzeggen en een collega op het adslforum kreeg hetzelfde te horen (zie eerdere posting).
En nu blijkt er van opzegging ineens geen sprake meer te zijn en wordt je internetverbinding opgeheven wanneer je niet overstapt.
Wat is het verschil tussen opzeggen en het opheffen van je internetverbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Bij opzeggen hoef ik natuurlijk niet de rest van mijn contract te betalen. Wanneer zij mijn internetverbinding eruit gooien moet ik de rest van het jaar gewoon wel dokken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij is het zo dat zolang je voorwaarden niet verslechteren je daarom geen reden hebt om je contract te ontbinden, maar hetnet mag ook niet zomaar jou een hernieuwd ingaand jaarcontract in je maag splitsen...

Ik heb het al 4 keer in dit topic geroepen, maar alleen een verslechtering van de dienstverlening of aanpassing van de voorwaarden in jouw nadeel of verdwijnen van mailadressen of ineens met een jaar verlenging van het contract zijn redenen voor jou om op te mogen zeggen.

Een wijziging van AV is geen grond om op te zeggen een nadelige wijziging in de voorwaarden wel. Het is aan jou en hetnet om daar uit te komen en ik weet al wat daar uit komt: Je trekt aan het kortste eind. Dan kan je nog eenzijdig je contract opzeggen op grond van de wijziging, al je machtegingen intrekken en de juridische strijd aangaan, maar dan is het aan de rechter om te bepalen of de overgang naar hetnet nou echt nadelig genoeg is om direct op te zeggen (en aangezien kpn isp's in veel tests wel als beste uit de test komen, gok ik van niet)...

Ik snap ook niet zo goed waarom je nou ineens wil opzeggen, wat verandert er nou effectief voor je? Of is dit meer een principieel gevalletje "er verandert iets, dus we gaan opzeggen?". Ik wens je er in elk geval succes mee. ALs je zo graag van je internetverbinding af wil, dan zeg je toch gewoon op tegen het eind van de contractsperiode die je zelf bent aangegaan met freeler?

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 22-10-2005 11:00 ]

Verwijderd

Je contract bij Het Net zal per ingang van overstapdatum een nieuw jaarcontract zijn, maar let wel dat Het Net dit kwartaal nog komt met een VoIP dienst. Trouwens, de wachtrij bedraagd nu 0 tot max 5 wachtenden, dus voor de zekerheid kan je nu even bellen :P

Edit: Oeps, dit topic had meerdere pagina's, heb niet verder gelezen dan de eerste |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 12:58 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:53:
Je contract bij Het Net zal per ingang van overstapdatum een nieuw jaarcontract zijn, [..]
Dat riep ik eerder in dit topic ook, maar dit is dus niet zo. Mensen die niet eerder overgestapt zijn en nu dus vanzelf overgezet worden, behouden hun eigen einddatum. Voor zover ik het dan kan zien, verandert er niets wezenlijks in de dienstverlening.

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:10:
Ja, ik heb een nieuw IP.

Naja, er is dus niets aan te doen. Dat is prima verder, heb ik ook weer wat rust want ik heb totaal geen zin om op dit moment op zoek te gaan naar een nieuwe provider.
Ik zal nog wel even checken of mijn nieuwe contract bij HetNet wel echt tot mei 2006 loopt.
Zo ver ik weetneemt HETNET de algemene voorwaarden van freeler over dus ook je eind contract datum.
maar let wel op met het opzeggen dat je optijd bent.
dus als op 1 AUG je abo afloopt dat je voor 1 Juli Bent overgestapt naar een andere ISP of een opzegging heb gedaan

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Ik heb vraagje.
De situatie is als volgt:
Mijn tante had altijd een Freeler Basis (Gratis) inbelabbonement.
Dit gebruikte ze altijd naar volle tevredenheid, maar ze is nu overgegaan op Direct-ADSL van KPN. (compleet los van Het Net of Freeler aangevraagd)
Ze wil alleen heel graag haar @freeler.nl adres behouden.
Is het dan ook noodzakelijk dat ze een (inbel)abbonement op Het Net neemt?
Oftewel: blijft de e-mail gewoon doorwerken als je niet overgaat op Het Net? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Neej, waarschijnlijk niet. Voor zover ik weet, worden de freeler basis abo's opgeheven, en niet automatisch overgezet. Wat je tante wel kan doen, is haar abo overzetten naar hetnet. Ze heeft dan voorlopig, en volgens mij tot oktober 2006, een gratis abo bij hetnet( je krijgt namelijk korting op je abo, ter waarde van de abokosten). Dan houdt ze dus WEL haar mailadressen, en nog gratis ook.

Zie ook : www.hetnet.nl/freeleroverstap
Pagina: 1