[98se] Wie gebruikt er nog Windows 98 (se)?

Pagina: 1
Acties:

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vraag me af wie er hier nog Windows 98 gebruikt.
Waarom gebruik je nog windows 98 ipv een nieuwer os?
Waarvoor gebruik je het nog, wat draai je erop?
Wat is de reden voor jou om het niet te gebruiken?
Wat zijn de specs van de computer waar je het op draait?
Welke problemen ben je tegengekomen met 98 die je niet hebt bij een nieuwer os?

(Dit is bedoelt voor de wat oudere computers, want ik snap ook wel waarom je geen 98 draait op een p4 4ghz met 2gb ram)

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzle op 03-10-2005 18:19 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb hier 98SE draaien op een P2-400. Waarom? Omdat het een DOS-gamebak is :)

Dit lijkt me overigens meer een topic voor in Stuffis Generalis

[ Voor 42% gewijzigd door Rone op 03-10-2005 18:23 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Veel mensen gebruiken het, omdat het simpelweg nog werkt. Waarom zou je een computer afschrijven als hij alles nog prima doet wat je er mee wil doen? Je hebt geen rekenmonster nodig om brieven te typen en te surfen? Tevens heeft niet iedereen de kennis om een nieuw OS te installeren (hoe simpel het tegenwoordig ook is). Why fix things that aren't broken?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
tot ong een maand geleden had ik nog een windows 98 se bak draaien. Was een celeron 400 @ 500 mhz met 256 mb geheugen. Draaide al ruim 2 jaar zo en nooit zin gehad om er iets aan te doen. Win 98 stond er op omdat ik die cd (legaal) had liggen toen ik hem kocht. Mijn vriendin gebruikte hem om een beetje te surfen en te office'en. Waarom niet iets anders? If it ain't broken, don't fix it. Het werkt, dus lekker laten gaan.

Maandje geleden kreeg ik een P4 dell in mijn schoot geworpen, en daar gelijk xp op gezet omdat dat toch lekkerder werkt in het netwerk hier met shares e.d. De oude pc is voorzien van win 2k en naar een vriendin van mij gegaan.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
ja, ik gebruik het hier nog op 2 pc's

1 op een Fujitsu Siemens Multitainer

p3 ~700 @ 780 Mhz }) :9
196MB ram
40GB hd
Ati all in wonder
Mpact 2
DVD + - RW

ik gebruik hier windows 98se omdat er simpelweg geen drivers zijn voor de :( Mpact 2 :( onboard soundkaart / vga kaart die werken op Windows 2000 / XP |:(

en op de 2e pc:

P2 ~333Mhz
256MB ram
160GB HD
20GB HD

deze ps staat weg te rotten als file- en webserver :O

op de andere pc's staat windows 2000 pro of Windows XP Pro :*)

MRTN

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Nakebod

Nope.

Waarom ik geen win98 draai is vrij simpel:
FAT32 is verre van fijn, (4 gb limit, corruptie)
Geloof 384 mb als max ram, zit je dan met 1 gb, zo ongeveer een crash binnen 5 minuten.
Inmiddels zwaar antiek :)

Vandaar dat ik 4 jaar geleden vrij snel over ben gegaan op W2k, omdat per 5 minuten booten niet echt te doen is :P
En w2k kan prima vanaf een P1 133 mhz.
Tenzei je echt win98 nodig hebt voor bepaalde games/apps, kan ik mij voorstellen dat je win98 draait, anders zou ik echt wel w2k installeren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik gebruik het ook op een C500 met 256MB RAM omdat ik die gebruik voor oude games. Er zitten 2 voodoo2 kaarten in SLI in en daar ging het me eigenlijk om. :)
Ik zou het niet gebruiken als primair desktop OS, daar heb ik Slackware voor. Windows 98 is niet stabiel genoeg wat mij betreft, hoewel het als je het schoon houdt, prima draait.

Saved by the buoyancy of citrus

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier draait nog een Athlon 500MHz machine met Win98SE, omdat het mijn 3dfx bak is. Een computer speciaal ingericht voor Glide games. Hier zitten twee Voodoo2 12MB kaarten die dus in SLI werken. Enkele spellen:
-Serious Sam
-Forsaken (Acclaim *snif ;()
-Turok
-Revolt
-Extreme-G 2

Ook draait het met de unofficial service pack. En als je Windows maar goed onderhoud blijft het gewoon stabiel draaien. Vooral stabiele drivers voor de hardware zijn erg belangrijk.

[ Voor 25% gewijzigd door PD2JK op 03-10-2005 18:41 ]

Verwijderd

Zelfs tot op de nieuwe pc toe...
P4 3.0 gig/1 gig ram/2*200 gig hd (die em niet herkend) en nog es een apparte van 40 waarop 98 staat. Ik vind voor mijn museumstuk dat ook scant geen drivers voor window XP of 2000, en om NeedForSpeed Road Challenge te kunnen spelen :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik gebruik alleen nog win98 in vmware om bootfloppys mee te produceren, maar ook dat is overbodig vanwege het bestaan van bootdisk.com

Soms gebruik ik het als test-OS, of als de computer waar het op moet te oud is voor Win2K.
Gelukkig zijn de eissen van Win2K dermate laag dat dat gewoonweg niet voorkomt.
166Mhz P1 (of compatible), 64Mb RAM en 2GB schijf. (zelfs minder schijfruimte werkt... draai het nu op een P1-166 met 80MB RAM en 1.6GB HDD).
Daarnaast werkt dat gewoonweg sneller als Win98. Boottime is wel relatief lang, maar blijft redelijk gelijk over de hele levensduur, terwijl win98 in het begin snel start, maar al naar gelang het langer duurt word het alsmaar trager.
Werksnelheid is onder Win2K gewoon merkbaar sneller.
En dan is Win98(SE) ook nog eens nogal onstabiel, terwijl Win2K met gewoon gebruik niet te crashen is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-03 22:56
Ik heb net mijn Win98 bakje weer van de zolder gehaald. Het is een P3 450 met 128mb geheugen.
Ik wil een fileserver inrichten voor backupdoeleinden (heb netwerk met 3 xp machines), deze wordt opgesteld in de garage en mag daar net zoveel lawaai maken als hij wil.
Voor dit doel heb ik ook linux geprobeerd (fedora, ubuntu en kubuntu), dat is weliswaar merkbaar sneller maar het gebruiksgemak van windows is aanzienlijk beter.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Op het werk nog een win98 bakkie draaien omdat er een internet PC moet zijn en de baas (mindef) geen geld wil uitgeven aan een nieuwe pc. Draait voor geen meter, elke keer problemen met de verbinding maar het is beter als niets :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pim. schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:56:
Op het werk nog een win98 bakkie draaien omdat er een internet PC moet zijn en de baas (mindef) geen geld wil uitgeven aan een nieuwe pc. Draait voor geen meter, elke keer problemen met de verbinding maar het is beter als niets :P
Dan moet je er het unofficial service pack eens overheen gooien. Scheelt je dnek ik een hoop ellende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

M'n vriendin draait nog op win98SE. Een PIII 700 ofzo. Het probleem hier is, er zijn niet bepaald goede drivers te vinden voor de scanner i.c.m. WinXP. Merk scanner weet ik zo niet :P.

Waar ik stage loop draait ook nog een windows 98 bak, en bij bijna alle klanten van hun ook. Dit heeft 2 redenen. Voor bedrijven waar ze wel automatisering nodig hebben, maar niet waar het bedrijf
(deels op draait) zijn de licencies te duur. Reden 2 is dat de faxserver voor w2k en hoger zo ongelooflijk slecht is, dat ze gewoon 98 houden. Dit bakje heeft toch niet echt contact met het internet en dus is het ook niet gevaarlijk voor instabiliteit. En voor de duidelijkheid, de faxserver hier is een P4 3 GHz. Bij de meeste klanten zijn er wel lichtere systemen. Is toch zinloos om zoveel geld in te steken terwijl er geen gebruik word gemaakt van dat grote vermogen.
Pagina: 1