[Firefox] Koppeling automatisch in nieuw tabblad openen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Zoals de titel al zegt.

Is het mogelijk om koppelingen automatisch in een tabblad te openen in hetzelfde venster dus geen nieuw venster openen?

Ik zie deze optie nergens staan. Alleen een nieuw tabblad in een nieuw venster is mogeljk?

edit:
Dit wil ik dus zonder extra knop doen. Ik weet dat dit met Appeltje klik ook kan

[ Voor 19% gewijzigd door ken op 03-10-2005 18:22 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tools -> options -> advanced staat het toch gewoon bij?

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
ja, maar dan nog gaat er soms een nieuw venster openen.

Volgens mij kun je het verhelpen door: about:config in te typen in je adresbalk

Filteren op tab

en dan kiezen voor browser.tabs.showSingleWindowModePrefs, die op true zetten.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

in ieder geval <Ctrl> click doet wonderen, dan heb je zelf nog de keus...

Tenzij je echt volautomatisch wil volg dan RoD's antwoord op

toeviging: over die vensters die toch in een popup openen gebeurt vaan met javascript en die is lastig af te vangen...

[ Voor 34% gewijzigd door Tweeker op 03-10-2005 18:24 ]

1 + 1 = 3

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Met de tip van Makavelibrox2 is dit gelukt :)

Kan je ook instellen met backspace toets om een pagina terug te gaan?

[ Voor 47% gewijzigd door ken op 03-10-2005 18:50 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:18

chem

Reist de wereld rond

Dit heeft weinig met Mac OS te maken, en meer met mozilla/firefox;ik verplaats deze naar SA waar je meer en sneller antwoord zal krijgen - al raad ik je ook aan eens rond te zoeken in about:config - goede kans dat het er al tussen staat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het probleem is dus al opgelost, maar ik wil deze extension toch niet onvernoemd laten: Tabbrowser Extensions. Hiermee kan je erg veel instellen met betrekking tot tabbed browsing.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je moet gewoon een recente versie van Firefox installeren en dan moet het getabt browsen gewoon werken. Als dat niet het geval is, dan is er sprake van een bug en die horen thuis in Bugzilla :) .

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Harm schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:47:
Je moet gewoon een recente versie van Firefox installeren en dan moet het getabt browsen gewoon werken. Als dat niet het geval is, dan is er sprake van een bug en die horen thuis in Bugzilla :) .
Dat was het probleem niet ;) Het ging hier om het laten openen in een tabblad, ipv van een nieuw scherm. Standaard opent FF de externe links in een nieuw scherm, maar met een paar tweaks kan je ze in een nieuw tabblad laten openen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1