Toon posts:

[internet] Op 1 Pc werkt Internet Half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een beetje moeite met een goeie topic titel voor dit probleem te verzinnen. Ik moet ook zeggen dat ik met dit probleem al een flinke tijd zit, maar het nu zat ben, en toch hulp vraag :Y) .

Ik heb Tiscali ADSL, met een Zyxel router / modem. Deze staat gekoppeld aan een Netgear RP614v3 Router, welke aan 2 pc's internet verdeeld. Beide pc's draaien WinXp Ik heb in het verleden de zyxel en de netgear zo gehad dat deze beide als router werkte.. Opzig ging dit gewoon goed, maar na verloop van tijd kreeg ik opeens problemen. Zo kon ik spontaan verwachten dat bij beide pc's internet niet meer werkte. Na veel geklooi en proberen kwam ik erachter, dat het probleem telkens weer verdween, als ik de firmware opnieuwe op de router(s) uploaden. De ene keer was het de zyxel.. de andere keer de netgear. Ik was dit zat en kreeg het uiteindelijk voor elkaar dat de Zyxel, puur als modem werd gebruikt (in het verleden wou dit niet werken), en nu liep deze configuratie al 2 weken perfect.. totdat vrijdag het gedonder (gedeeltelijk) weer begon.

Op de pc waar ik nu zelf werk, valt (meestal in de nacht) een bepaald stuk van het internet uit (zoals nu bijvoorbeeld). Ik kan outlook niet "verzenden/ontvangen" want dan krijg ik
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'pop3.tiscali.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Internet werkt over het algemeen weer wel, maar als ik nou bijvoorbeeld naar mijnpostbank.nl ga, kan ik die site weer niet bereiken. :o

Het vreemde is dat (integenstelling tot het verleden), ditmaal ik alleen hier problemen mee ervaar (tot nu toe dan). Want de andere pc, kan nu gewoon wel outlook ontvangen, en op mijnpostbank.nl .komen. Ik weet dus ook bijvoorbeeld, dat als ik nu in mijn netgear ga, de firmware weer opnieuw upload, alles weer perfect werkt. Ik kom er maar gewoon niet uit wat het nou kan zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd veel op nieuwsservers zit, en eMule e.d., maar deze hebben vanacht bijvoorbeeld NIET aangestaan, en toch ervaar in nu dit probleem.

Misschien dat iemand hier een idee over heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 18:19 ]

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:31

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Staat er op die 2e pc Norton? Ik ken het probleem namelijk, en ik hoef alleen norton maar uit te zetten, en heb nergens problemen mee :P

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem houd nog steeds aan, en ik merk op dat het voornamelijk deze programma's zijn die niet werken, na een nachtje slapen:

- Outlook
- Steam
- Messenger
_Mystikal_ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:36:
Staat er op die 2e pc Norton? Ik ken het probleem namelijk, en ik hoef alleen norton maar uit te zetten, en heb nergens problemen mee :P
Ik heb het ook als de 2e pc uit staat, dus dat maakt niet uit.