Toon posts:

Nieuwe [ATI] kaart, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik dacht dat het beter was om in een al lopend topic mijn vraag te stellen, maar er werd me toch geadviseerd om er een nieuw topic voor te openen. Dus ik hoop dat ik daar goed aan doe.

Ik wil een nieuwe tft monitor. Maar aangezien je dan het beste alles in de native resolutie kunt/moet spelen, zal ik een videokaart moeten hebben die o.a. Half-life2 etc, op 1280x1024 kan draaien.

Wat is dan mijn beste keuzemogelijkheid uit de volgende opties:Budget: ongeveer 300-350€.
Eisen: F.E.A.R., Half-life2, Farcry, e.d. in de native resolutie van tft scherm kunnen spelen (meestal 1280x1024 dus, en eyecandy aan :P) én dat ik er 2 schermen op kan aansluiten, de oude CRT en de nieuwe tft.
Technisch: AGP, ik heb geen PCI-E.
DVI én CRT uitgang (heet dat vga? :P ).
ATI, geen Nvidia. Tv-out enzo is overbodig voor mij, hoef ik niet.

Er is me al verteld dat ik voor 250€ ook een aardige kaart kan krijgen, maar ik heb een iets groter budget dus ik ben nieuwsgierig wat de beste keuze is in dit prijssegment.
Enig advies?

Alvast bedankt.

ps. Ik heb nu:
P4 2.80EGhz FSB800 1MB
P4S800D-X
512MB DDR SDRAM PC3200 CL 2.5, binnenkort 1,5GB.
ATI Radeon Asus A9600 PRO 256MB DDR

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

van de next-gen kaarten komen geen AGP versies meer, het snelste wat nu te krijgen is is de X850XT PE

verder heb je een Budget van 350 euro max, voor 250 euro is een Asus X800XT te koop hoeveel een X850XT PE sneller is valt reuze mee, dat is de meerprijs niet waard (de kaart is eigelijk het zelfde alleen iets hogere Clock snelheden:))

ps. mag ik vragen waarom je specifiek een ATI kaart wilt? :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:23:
van de next-gen kaarten komen geen AGP versies meer, het snelste wat nu te krijgen is is de X850XT PE
Ah ok, dan is dat ook weer iets duidelijker, bedankt :)
verder heb je een Budget van 350 euro max, voor 250 euro is een Asus X800XT te koop hoeveel een X850XT PE sneller is valt reuze mee, dat is de meerprijs niet waard (de kaart is eigelijk het zelfde alleen iets hogere Clock snelheden:))
Dat wist ik niet. Dan moet ik toch eens overwegen om die X800XT te kopen. Killua had me er al op gewezen, maar niet verteld dat het performance verschil verwaarloosbaar was tussen die 2. Wederom bedankt :)
ps. mag ik vragen waarom je specifiek een ATI kaart wilt? :)
Ik heb eerst een aantal Nvidia kaarten gehad. Daar was ik ook redelijk tevreden over. Maar daarna ATI kaarten gehad en die vond ik toch beter/sneller presteren. Kan ook met mijn verwachtingen te maken hebben en het feit dat ik er niet meer (goed) wijs uitkom welke Nvidia kaart nu de opvolger is van welke. (je bent een pseudo-leek of niet :P). ATI straalt voor mij toch meer degelijkheid uit, maar waarom precies kan ik niet uitleggen, dus of het rationeel is weet ik zelf ook niet :P.

edit. ik realiseer me net pas.. :+ ik heb een 350 WATT voeding..red ik het daarmee? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 19:46 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:43:
[...]

Ah ok, dan is dat ook weer iets duidelijker, bedankt :)

[...]

Dat wist ik niet. Dan moet ik toch eens overwegen om die X800XT te kopen. Killua had me er al op gewezen, maar niet verteld dat het performance verschil verwaarloosbaar was tussen die 2. Wederom bedankt :)

[...]

Ik heb eerst een aantal Nvidia kaarten gehad. Daar was ik ook redelijk tevreden over. Maar daarna ATI kaarten gehad en die vond ik toch beter/sneller presteren. Kan ook met mijn verwachtingen te maken hebben en het feit dat ik er niet meer (goed) wijs uitkom welke Nvidia kaart nu de opvolger is van welke. (je bent een pseudo-leek of niet :P). ATI straalt voor mij toch meer degelijkheid uit, maar waarom precies kan ik niet uitleggen, dus of het rationeel is weet ik zelf ook niet :P.

edit. ik realiseer me net pas.. :+ ik heb een 350 WATT voeding..red ik het daarmee? :P
krap, als het en A merk is (post anders even het merk) kan je het proberen, (ik draai tenslotte een P4 3.4 en een 6800GT op 350Watt) anders zeker een nieuwe voeding kopen :)

en je kan natuurlijk ook vragen wat een goede deal is van de Nvidia kaartjes :) (en het beter presteren had bij een Nvidia ook zo geweest omdat je een next-gen kaart had en die zijn inprincipe altijd beter behalve als je van een top naar een budget model gaat etc. en afgezien van de FX serie van Nvidia)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.