A8N-SLI Deluxe crashed tijdens install nforce-drivers

Pagina: 1
Acties:

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2025
Hallo allemaal, Ik had gister eindelijk mijn mobo en nieuwe processor(4000+) binnen.
Was heel blij want ik had er 2 weken op gewacht bij cool prices. Dus in heb alles netjes
in me kast gebouwd, en het is tijd om windows XP SP2 te installeren. Alles ging perfect
en ik heb nog nooit zo snel windows geinstalleerd. Dat ook gedaan, en nu drivers installeren.
Gek genoeg begon in niet met het installen van de nforce drivers. Omdat ik ook een nieuwe videokaart had gehaald (asus 7800 GTX) was ik daarmee begonnen. Alles geinstalled en toen begon ik met de nforce driver.

Daar begon het probleem. Nadat ik ging opstarten crashte mijn windows.
Dus ik ging windows opnieuw installeren en begon als 1 de norce driver die op de drivercd stond te installeren,zelfde probleem. Dus weer windows opnieuw, maar nu had ik de nforce driver van de asus site gehaald. Verschil in die drivers was dat er nog een extra nforce sound bij zat. Dus ik ging door met installen,kreeg ik steeds met ding van not compatible with windows xp zoiets.Ging continue anyway doen en opnieuw opstarten. Probleem was er nog steeds. Ik had gekeken op andere sites maar kon niks vinden.

vraag is,moet ik eigenlijk wel die nforce drivers installeren? heeft dat invloed bij gamen?
please help me _/-\o_

Verwijderd

soms ook die nvidia firewall geïnstalleerd die bij de drivers zitten? Das een heus stukje crash-software in samenwerking met de n4 chipset.

• nakata24
de 1e keer had ik dat wel gedaan,die firewall installeren,maar bij de 2e en 3e keer had ik dat niet gedaan,maar crashte hij even goed. Ik begrijp juist niet wat het probleem is. Software staat gewoon standaard op die support cd.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hebt zeker de IDE-driver geïnstalleerd. Moet je even in veilige modus gaan en deze verwijderen. Bij sommige mensen kan deze namelijk soortgelijke problemen geven. Ikzelf had er alleen last van dat mijn backups van cd's voorzien van starforce niet meer waren te draaien.

BTW firewall ook niet installeren, geeft ook veel problemen. Maar deze staat apart op de cd, niet bij de chipset drivers geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door The__Virus op 03-10-2005 17:55 ]

• nakata24
Dus ik moet de IDE en Firewall niet installeren. Even proberen want ik ben op me werk haha.
In ieder geval bedankt, je hoort nog wel van me.

• nakata24
ik zie het probleem al. Alles wat op die support cd staat is voor 64bit (wel heel vreemd dat het niet 32bit is maar goed).

http://www.station-drivers.com/page/nvidia%20nforce.htm

daar staat de 32bits nforce drivers.

Bedankt voor alles jongens.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Imo is dat niet heel vreemd. Het moederbord is bedoeld voor een socket 939 64bit cpu, dus is het logisch dat je dan ook een 64bit os gaat draaien he ;)
* MYST heeft het zelfde moederbord met een 3500+(venice) met winxp 64 pro en alles werkt perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door MYST op 04-10-2005 15:06 ]

Verwijderd

niet logisch dat je dan 64bit windows moet draaien , logisch dat je dan 64bit windows moet hebben voor de 64bit drivers, gewoon nieuwe 32bit drivers downloaden :p als je 32bit wilt blijven draaien , 64bit heeft toch nog niet gek veel prestatie winst .

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 13:45

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:09:
niet logisch dat je dan 64bit windows moet draaien , logisch dat je dan 64bit windows moet hebben voor de 64bit drivers, gewoon nieuwe 32bit drivers downloaden :p als je 32bit wilt blijven draaien , 64bit heeft toch nog niet gek veel prestatie winst .
Gemiddeld 20 % zeggen ze, (prestatie winst loopt van 0,4 % tot 55 % had ik ergens gelezen)

• The__Virus
Vreemd dat er ALLEEN maar x64 drivers op staan, was bij mij niet het geval en het klinkt als nogal brakke support. Maar ik hoop dat je de firewall en IDE nu ook niet geïnstalleerd hebt?

• nakata24
Ik heb nu alles geinstalleerd via de link die ik boven heb staan,en alles loopt nu lekker vlot.
Vind het gewoon een beetje gaar dat alleen die nforce drivers voor 64bits is,konden wel wat duidelijker bij vermelden.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat is nou de beste manier om je PC te installeren?

Ik dacht zelf het volgende:

Windows Installeren
Standaard videokaart drivers uninstallen
Standaard moederbord drivers uninstallen
Rebooten(?)
Moederbord drivers installen
Videokaart drivers installen
Rebooten

• The__Virus
Uuh die standaard drivers kun je niet verwijderen (handmatig niet meegerekend) en dat zou ook niet slim zijn, mocht je willen terugvallen op andere drivers of als ze niet (goed) blijken te werken. Dus gewoon verse install en de nodige drivers installeren, rebooten en klaar.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Dat dacht ik namelijk (idd handmatig), omdat er dan geen oude driver rotzooi meer opstaat en alles dus fresh instal is.

• The__Virus
Fresh install is als je gewoon windows opnieuw hebt geïnstalleerd. Die drivers kun je niet verwijderen, want:
1 Windows zal zeggen dat ze in gebruik zijn, óf
2 Windows zal vragen om de cd van Windows, omdat essentiële bestanden zijn verwijderd, óf
3 (als die eerste 2 je toch niet konden tegenhouden ze te verwijderen) zal je in het slechtste geval direct een BSOD krijgen en sowieso zal je pc niet meer opstarten, omdat het de boel niet kan aansturen zonder (standaard) drivers. Heeeeeel misschien dat als je die eerste reboot weglaat, het werkt, maar ik geef het weinig kans en raad het zeker af.
Pagina: 1