Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De huisbaas op mijn kot heeft net kabels laten trekken voor internet.
Maar, de elektricien heeft nagelaten van die telefoonstekkerkes op de kabels te steken, zodat ik ze niet in de modem kan pluggen. Ik heb er thuis nog wel liggen; maar weet er iemand hoe je die erop moet zetten? Is daar een speciale tang voor nodig ofzo?

Jef

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 21:26

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Daar is inderdaad een speciale tang voor, in NL heet dat een krimptang (tenminste, zo wordt het vaak genoemd).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Die tang heet een krimptang en is bij de gemiddelde electronicazaak wel te krijgen. Voor telefonie kun je bij bouwmarkten ook nog wel geluk hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ja daar is een "speciale" tang voor nodig.
Al heb ik wel succesveralen gehoord van schroevendraaiers en hamers :X

Leen ergens zo'n tang en je bespaart je heel wat ellende

Verwijderd

Topicstarter
Zou da veel geld kosten?

Want ik ken denkek niemand die er zo een heeft

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhm, mist de TS niet gewoon de wandcontactozen? deze gaan bij telefonie niet met een krimptang... de 4 pennen sluit je gewoon aan door ze in de goede pen te schroeven (zit een schroefklemmetje in).

als het gaat om UTP, dan heb je inderdaad een krimptang nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:08:
Zou da veel geld kosten?

Want ik ken denkek niemand die er zo een heeft
Ligt eraan.. Je hebt goedkope plastic tangen die je x aantal keren kunt gebruiken voor ze kapot gaan van ellende en je hebt wat stevigere tangen.
Ik heb hier een tang die zit er tussenin, kostte iets van €20,- maar heeft al een stuk of 100 stekkers op netwerk/isdn/analoge telefoonkabel geknepen.
FireWurX schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:10:
uhm, mist de TS niet gewoon de wandcontactozen? deze gaan bij telefonie niet met een krimptang... de 4 pennen sluit je gewoon aan door ze in de goede pen te schroeven (zit een schroefklemmetje in).

als het gaat om UTP, dan heb je inderdaad een krimptang nodig.
WCD's zouden natuurlijk ook gebruikt kunnen worden (ook voor UTP).

[ Voor 32% gewijzigd door FlipFluitketel op 03-10-2005 17:11 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, t'is maar voor 5 stekkertjes, t'zal dus wel iets goedkoop worden.

Is da iets ingewikkeld? Of zal ik zo wel zien hoe da werkt?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vraag even aan je huisbaas of hij/zij die electricien even terug laat komen om het af te maken, dan weet je ook zeker dat het niet aan jouw kabelknijpkunsten ligt.

Verwijderd

Iedereen met een ADSL doe-het-zelf pakket heeft zo'n tang gekregen, dus mss iemand in jouw omgeving ook?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:20:
Iedereen met een ADSL doe-het-zelf pakket heeft zo'n tang gekregen, dus mss iemand in jouw omgeving ook?
Nee hoor, lang niet alle providers leveren zo'n tang mee. De meeste niet eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 19:24
Bor de Wollef schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:44:
[...]

Nee hoor, lang niet alle providers leveren zo'n tang mee. De meeste niet eigenlijk.
in mijn doe het zelf pakket zat er ook 1, dat is al weer dik anderhalf jaar geleden. Zat trouwens in de doos met de wired modem, en de doos was gewoon van KPN, dus niet van de provider

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 12:07
Elk adsl pakket van kpn heeft er zo een, dus veel mensen met kpn adsl moet er 1 hebben :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:02

Korakal

Up up up!

En anders kun je zoiets bij de bouwmarkt voor een paar euro krijgen. Dit was overigens ook in de FAQ - Network Troubleshooting te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.