Toon posts:

[winamp]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat zoeken ben ik er nog niet achter vandaar even mijn vraagje hier...
ik wil een hele zwik mp3's converteren van bijv naar 160kbit naar 128kbit of van 192kbit naar 160kbit, maar nu wil ik dat doen met winamp diskwriter plugin maar nu staan ineens geen hoge bitrates er meer tussen , het gaat niet hoger dan 56kbit 24.000khz vroeger met een andere windows instalatie nog had ik daar gewoon T/M 320kbit staan maar alles is weg lijkt wel alleen lage quali?
Hoe krijg ik dit weer terug?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 16:28 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is converteren uberhaubt wel slim? Je gebruikt namelijk MP3 en dat is een lossy formaat. Nog maals coderen (op een lagere bitrate) zal enorm veel verlies geven imho. Waarom wil je uberhaubt converteren naar een lagere bitrate?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is het niet zo dat je een extra codec moet installeren, LAME bijvoorbeeld?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 03:42
Het is heel simpel: WinAMP's diskwriter plug-in biedt alle codecs aan die je in Windows geïnstalleerd hebt. Het is dus geen probleem van WinAMP, maar je hebt geen hoge kwaliteit MP3 codec meer geïnstalleerd; waar je die gelaten hebt weet alleen jij. ;)

De oplossing is simpel: een nieuwe codec installeren. Bijvoorbeeld de LAME ACM codec.

Los hiervan is MP3 transcoden inderdaad niet slim. Gewoon lekker in de bitrate laten die je hebt. (Omhoog coderen is sowieso zinloos.)

[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 03-10-2005 16:34 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dit soort dingen doet * Rac-On altijd commandline met LAME. beetje overbodige balast om daar winamp voor te gebruiken...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
dbpoweramp...!! tjeck dat maar eens..

Verwijderd

Topicstarter
Yihaaa het heeft gewerkt met die lame codec... idd wat dom van mij om te denken dat het aan winamp lag... damz... silly me....

Maar het is dus opgelost... en dat het lossy is weet ik en dat van los naar los dom is weet ik ook... maar is het is ook niet echt voor een ding waar de quali op en top moet zijn ... maarja tnx dus

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Converteren is inderdaad niet slim, maar ik denk dat hij het wil doen om het formaat te verkleinen...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Pagina: 1