Bij een van mn sites kunnen mensen zich registreren. Om te voorkomen dat iemand een ongeldig e-mail adres opgeeft krijgen ze een automatisch gegenereerd wachtwoord via de e-mail opgestuurd. Dus pas nadat ze die e-mail hebben ontvangen kunnen ze inloggen. Nadeel is alleen dat als iemand die e-mail niet krijgt dat ze dan ook niet kunnen inloggen....
En dat is nou precies het probleem, want ongeveer 15% van de e-mails de registratie verstuurd worden komen niet aan.. Wat we nu doen is zelf achter mensen aan mailen als we merken dat ze 24 uur na registratie nog niet zijn ingelogged. Maar dat is echt geen doen, nu kan het nog net omdat we pas 850 gebruikers hebben, maar als we straks meer gebruikers hebben dan is het echt ondoenlijk om 15% van de registraties een nieuwe e-mail te sturen.
Allereerst ja, ik ga er een script voor schrijven die bovenstaande na-mailen voor mij doet.
Maar daarnaast vind ik het raar dat er zoveel e-mails niet aan komen. Moet dus eigenlijk wel door een of andere spamfilter geblokkeerd worden.
Ik heb al de nodige sites gelezen over het voorkomen van spam, en dus hoe ik de e-mail er het beste uit kan laten zien etc. Maar ik vroeg me af of jullie de nodige ervaringen hiermee hebben en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die 15% omlaag breng.
Ik noem ons product even 'mijnwebsite', om te voorkomen dat jullie deze post zien als spam
[details]
- de website is gehost bij webstekker
- ik gebruik de mail() functie uit php
- content type is text/plain
- reply en from adres zijn support@mijnwebsite.extensie
- de tekst is een eenvoudige tekst, zie hieronder:
En dat is nou precies het probleem, want ongeveer 15% van de e-mails de registratie verstuurd worden komen niet aan.. Wat we nu doen is zelf achter mensen aan mailen als we merken dat ze 24 uur na registratie nog niet zijn ingelogged. Maar dat is echt geen doen, nu kan het nog net omdat we pas 850 gebruikers hebben, maar als we straks meer gebruikers hebben dan is het echt ondoenlijk om 15% van de registraties een nieuwe e-mail te sturen.
Allereerst ja, ik ga er een script voor schrijven die bovenstaande na-mailen voor mij doet.
Maar daarnaast vind ik het raar dat er zoveel e-mails niet aan komen. Moet dus eigenlijk wel door een of andere spamfilter geblokkeerd worden.
Ik heb al de nodige sites gelezen over het voorkomen van spam, en dus hoe ik de e-mail er het beste uit kan laten zien etc. Maar ik vroeg me af of jullie de nodige ervaringen hiermee hebben en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die 15% omlaag breng.
Ik noem ons product even 'mijnwebsite', om te voorkomen dat jullie deze post zien als spam
[details]
- de website is gehost bij webstekker
- ik gebruik de mail() functie uit php
- content type is text/plain
- reply en from adres zijn support@mijnwebsite.extensie
- de tekst is een eenvoudige tekst, zie hieronder:
Ik hoop dat jullie nog wat goeie tips hebben...Beste $username,
Jouw eigen mijnwebsite pagina is aangemaakt, je wachtwoord is: $password. Als je wilt kun je dit wachtwoord wijzigen door in jouw mijnwebsite pagina op de 'Profiel wijzigen' knop bovenin de balk te klikken.
Ga naar http://$username.mijnwebsite.extensie om gebruik te gaan maken van jouw mijnwebsite pagina.
Als je nog vragen hebt dan kun je een e-mail sturen naar $hulpemailadres.
Met vriendelijke groeten,
mijnwebsite