Ik sta op het punt om de Asus 6800 GT bij alternate te bestellen, maar de vele reviews die ik gelezen heb, hebben me toch wel een beetje aan het twijfelen gebracht. De X800XT komt naar mijn idee toch net wat beter uit de bus (behalve Doom 3, maar dat is niet echt representatief), maar mist wel SM3 en de technologie is vergeleken met de 6800 GT wat verouderd heb ik begrepen. De 6800 GT is waarschijnlijk tot ultra snelheden te OCen en staat dat dus qua niveau naast de X800XT. AA en AF is voor mij niet heel belangrijk (ATI ding) maar speelbaarheid op 1600x1200 is wel erg belangrijk.Welke kaart zouden jullie mij aanraden en waarom? Is de ATI de extra 10 euro waard? Beide kaarten hebben natuurlijk voor en tegenstanders qua ATI/NVIDIA, maar het gaat mij meer om feiten.Alvast bedankt?
de X800XT presteerd gemiddeld gewoon net wat beter (ook beter dan de Ultra) verder is die ook wat overteclocken 
voor 10 euro zou ik persoonlijk de X800XT nemen, de na delen van SM2.0b tegen 3.0 en de wat mindere OpenGl support wegen niet op tegen het overige snelheidsverschil
ps. ik heb zelf een 6800GT(O) dus het is niet zo dat ik dit zeg omdat ik juist een X800XT heb, in tegen deel zelf en over mijn kaart ben ik ook uitermaten tevreden
voor 10 euro zou ik persoonlijk de X800XT nemen, de na delen van SM2.0b tegen 3.0 en de wat mindere OpenGl support wegen niet op tegen het overige snelheidsverschil
ps. ik heb zelf een 6800GT(O) dus het is niet zo dat ik dit zeg omdat ik juist een X800XT heb, in tegen deel zelf en over mijn kaart ben ik ook uitermaten tevreden
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
en het feit dat de 6800 serie gebaseerd is op nieuwere technologie dan de x800 serie geeft in de toekomst ook geen problemen?
ps is er nog verschil tussen de ax800 xt/tvd en de x800 xt PE?
neej, want de extra opties die 6800 heeft.. kunnen niet echt "gebruikt" worden want daar is hij nog niet snel genoeg voor..AjodokusK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:55:
en het feit dat de 6800 serie gebaseerd is op nieuwere technologie dan de x800 serie geeft in de toekomst ook geen problemen?
Verwijderd
nee, er is (voor zover ik weet) geen verschil tussen die twee, de x800xt van asus is eigenlijk een PE. zoals geschreven staat in dit topic (een van de verdere bladzijdes, k denk iets van 8 ofzo)AjodokusK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:55:
bedankt alvast. Dus het komt er echt op neer dat jullie mij de x800xt aanraden? Zijn er nog meer voor of tegen stemmers?
ik heb al heel erg veel rondgekeken, dus dat vind ik geen terechte opmerking. Ook uit de verschillende tests blijkt dat het een close call is...
Verwijderd
Ik zou ook voor een X800XT gaan. Echt een top kaartje.
De Asus AX800XT/TVD (is een X800XT platinum edition) is met een beetje geluk nog voor 249 euro te krijgen. Dat is echt een koopje voor zo'n kaart.
De Asus AX800XT/TVD (is een X800XT platinum edition) is met een beetje geluk nog voor 249 euro te krijgen. Dat is echt een koopje voor zo'n kaart.
de ati is sowieso sneller.
en al helemaal op res van 1600x1200, dan wordt het verschil met de ultra al erg groot in zo ongeveer elke game behalve doom3,,
en al helemaal op res van 1600x1200, dan wordt het verschil met de ultra al erg groot in zo ongeveer elke game behalve doom3,,
Ik wil niet doorzeuren maar zoek hier eens op: 6800GT of x800xt?AjodokusK schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 01:22:
ik heb al heel erg veel rondgekeken, dus dat vind ik geen terechte opmerking. Ook uit de verschillende tests blijkt dat het een close call is...
ik heb vandaag de asus x800xt besteld bij Mycom. Omdat ik met creditcard betaald heb, wilde ik wel even weten of alles door was gekomen, maar nu blijkt dat de kaart niet meer op vooraad is..... afwachten dus helaas.....
Nee, dat weten wij natuurlijk niet want 'wij' zijn geen Mycom. Je kunt gaan bellen en ze dit punt voorleggen, dan heb je meer kans op duidelijkheid
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik zou voor de NVidia gaan, maar dat heeft met ervaringen te maken. En die ervaringen wijzen uit de NVidia veel betere driver ondersteuning heeft dan Ati. De drivers van Ati geven echt veel meer problemen (en ja systeem was verder 100% stabiel). Heb nu 3x een Ati gehad en altijd hetzelfde gedonder. Heb het nu al 3x geprobeerd en iedere keer dacht ik 'nu zal het wel beter zijn' maar kreeg toch steeds crashes in de nieuwste games. Je moet dus drivers hebben, die nog niet uit zijn. Bij NVidia echter werken de laatste drivers ook voor de nieuwste spellen prima, waar nog geen 'echte' ondersteuning was, omdat die nog niet uit was tijdens het maken van de driver. Maar die lopen gewoon veel stabieler en zonder grote problemen. Evt. kleine probleempjes worden bij een update verholpen. Bij Ati had ik dit gevoel niet, want ook al zag ik in de changelist een verbetering voor een bepaald spel staan, ik bleef de crashes houden. Dit is met meerdere pc's geweest. Ik moet wel zeggen dat de Ati's sneller waren, maar voor mij is betrouwbaarheid toch minstens zo belangrijk en zal ik daarom geen Ati meer nemen. Maar val me hier niet op aan AUB, is een persoonlijke mening en totaal geen flame ofzo. Het is een eigen ervaring met goede onderbouwing en zonder vooroordelen. Ik ben namelijk Ati-fan als het op prestaties aankomt, alleen de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
heb je de Omega drivers ook geprobeetrd dan?
Simplicity is de bom...
ik bedoelde daarmee of er ook andere mensen zijn die de kaart geprobeerd hebben te bestellen bij mycom, waarbij het in de soep liep.
bedankt voor je reactie "virus". Ik heb zelf een paar dagen de 9800 pro gehad, via marktplaats en die gaf enorme problemen. Gelukkig heb ik die kaart terug kunnen sturen, met het idee dat de kaart gewoon niet goed was. Ik begrijp niet zo goed waarom ATI zoveel problemen heeft om een goede driver uit te brengen, zoals jij vertelt. Hoe kan je nou een technisch prima kaart produceren en de drivers, die natuurlijk ERG belangrijk zijn, verwaarlozen. Ik las trouwens op het guru3d- forum dat de omega drivers van de 5.9 catalyst geen verbetering geeft. Ik hoop niet dat dit onderwerp te "off topic" raakt trouwens, ik zou een slotje jammer vinden.
bedankt voor je reactie "virus". Ik heb zelf een paar dagen de 9800 pro gehad, via marktplaats en die gaf enorme problemen. Gelukkig heb ik die kaart terug kunnen sturen, met het idee dat de kaart gewoon niet goed was. Ik begrijp niet zo goed waarom ATI zoveel problemen heeft om een goede driver uit te brengen, zoals jij vertelt. Hoe kan je nou een technisch prima kaart produceren en de drivers, die natuurlijk ERG belangrijk zijn, verwaarlozen. Ik las trouwens op het guru3d- forum dat de omega drivers van de 5.9 catalyst geen verbetering geeft. Ik hoop niet dat dit onderwerp te "off topic" raakt trouwens, ik zou een slotje jammer vinden.
Verwijderd
Ik heb mijn AX800XT vorige week donderdag bij Mycom Breda gehaald. Ik had hem apart laten leggen en toen ik hem kwam halen was het de laatste die ze hadden....
Als ik jou was zou ik gewoon even een stel Mycom winkels afbellen; misschien heb je wel geluk
Ik zag daar toen trouwens ook nog een Asus 6800GE (Gamers edition) liggen voor 209 euro...
Als ik jou was zou ik gewoon even een stel Mycom winkels afbellen; misschien heb je wel geluk
Ik zag daar toen trouwens ook nog een Asus 6800GE (Gamers edition) liggen voor 209 euro...
Bij Mycom Direct hebben ze 'm iig niet meer, helaas.
Jammer, maar wel een nette mail.Geachte Dhr./Mw,
U heeft bij ons onlangs een bestelling geplaatst. Deze bestelling betrof een Asus ATi X800XT AGP videokaart met 256 MB werkgeheugen. Helaas is deze videokaart niet meer leverbaar en zijn wij compleet door onze voorraad heen. Een eventueel passend alternatief in deze prijs/kwaliteitsklasse hebben wij helaas niet.
De kans is dan ook zeer klein dat u deze nog in een MyCom filiaal tegen gaat komen. AGP videokaarten worden langzamerhand een schaarste omdat alle nieuwe videokaarten worden uitgebracht met een PCI Express aansluiting. High End videokaarten als de X800XT in AGP formaat zult u bij ons helaas niet meer tegen komen.
Ik moet u dus ook helaas mededelen dat uw bestelling geannuleerd is en het eventueel betaalde bedrag terug gestort zal gaan worden. Dit kunt u dan in de loop van volgende week teruggestort verwachten. Onze excuses voor dit ongemak.
Mocht u nog eventuele vragen hebben naar aanleiding van deze mail dan zie ik deze graag tegemoet.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
XXXXX
MyCom Direct
Openingstijden:
maandag t/m vrijdag : 9:30 - 18:00 uur
Tel: 0900-8101 (10 cpm)
http://www.mycom.nl
ik heb net precies dezelfde mail gekregen........bestelling geannuleerd.....jammer. Wordt nu toch maar een 6800 GT denk ik......
ik heb ff de post aangepast zodat ie ook voor mij geld.The__Virus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:03:
Ik zou voor de ATI gaan, maar dat heeft met ervaringen te maken. En die ervaringen wijzen uit dat ATI veel betere driver ondersteuning heeft dan NVIDIA. De drivers van NVIDIA geven echt veel meer problemen (en ja systeem was verder 100% stabiel). Heb nu 2x een NVIDIA gehad en altijd hetzelfde gedonder. Heb het nu al 2x geprobeerd en iedere keer dacht ik 'nu zal het wel beter zijn' maar kreeg toch steeds crashes in de nieuwste games. Je moet dus drivers hebben, die nog niet uit zijn. Bij ATI echter werken de laatste drivers ook voor de nieuwste spellen prima, waar nog geen 'echte' ondersteuning was, omdat die nog niet uit was tijdens het maken van de driver. Maar die lopen gewoon veel stabieler en zonder grote problemen. Evt. kleine probleempjes worden bij een update verholpen. Bij NVIDIA had ik dit gevoel niet, want ook al zag ik in de changelist een verbetering voor een bepaald spel staan, ik bleef de crashes houden. Dit is met meerdere pc's geweest. Ik moet ook zeggen dat de Ati's sneller zijn, en voor mij is betrouwbaarheid toch minstens zo belangrijk en zal ik daarom geen NVIDIA meer nemen. Maar val me hier niet op aan AUB, is een persoonlijke mening en totaal geen flame ofzo. Het is een eigen ervaring met goede onderbouwing en zonder vooroordelen. Ik ben geen fan van 1 van hun en neem meestal de snelste.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Je kunt toch neit zomaar een paar woorden veranderen en dan geld de post ook voor jou
NIET DOEN!!!AjodokusK schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:53:
ik heb net precies dezelfde mail gekregen........bestelling geannuleerd.....jammer. Wordt nu toch maar een 6800 GT denk ik......
Powerline heeft er nog genoeg op voorraad liggen.
Gisteren Zoetermeer in gerend en vervolgens de X800 XT gekocht (die inderdaad stiekem een Platinum Edition is) voor 249,-
En de verkoper had ook niet door dat deze ineens zo goedkoop was... en er was nog helemaal geen run op ofzo
Negeren is vooruitzien
Zijn die AGP kaarten niet meer in productie dan?
Ik zou eens dezer dagen wel een nieuwe kaart willen gaan kopen, maar nu de nieuwe X1000 serie uit is wil ik nog even wachten tot de prijzen wat gezakt zijn. Maar als ik zometeen de kans misloop de laatste paar snelle AGP kaarten te kunnen kopen is het zonde van het wachten natuurlijk...
Ik zou eens dezer dagen wel een nieuwe kaart willen gaan kopen, maar nu de nieuwe X1000 serie uit is wil ik nog even wachten tot de prijzen wat gezakt zijn. Maar als ik zometeen de kans misloop de laatste paar snelle AGP kaarten te kunnen kopen is het zonde van het wachten natuurlijk...
het kwaad (ben er eigenlijk heel blij mee) is al geschied... Ik heb voor 190 euro een Asus 6800 GT gekocht, met nv48 core en ultra pbc. Dat scheelt me toch 60 euro! Voor mij (student) toch wel belangrijk. Ik krijg hem vanavond en ben erg benieuwd hoever ik ermee kom. Nog bedankt voor jullie reacties, erg fijn zo'n forum.
Verwijderd
Ey,Bzzje schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:43:
[...]
NIET DOEN!!!
Powerline heeft er nog genoeg op voorraad liggen.
Gisteren Zoetermeer in gerend en vervolgens de X800 XT gekocht (die inderdaad stiekem een Platinum Edition is) voor 249,-
En de verkoper had ook niet door dat deze ineens zo goedkoop was... en er was nog helemaal geen run op ofzo
vertel kopen die kaart ofniet? want ik ben naar die site gegaan http://shop.powerline.nl/s/shop.php daar kost hij idd 250 euries???
Verwijderd
hey eeh, waar heb je die vandaan? en welke merk is het?AjodokusK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:54:
het kwaad (ben er eigenlijk heel blij mee) is al geschied... Ik heb voor 190 euro een Asus 6800 GT gekocht, met nv48 core en ultra pbc. Dat scheelt me toch 60 euro! Voor mij (student) toch wel belangrijk. Ik krijg hem vanavond en ben erg benieuwd hoever ik ermee kom. Nog bedankt voor jullie reacties, erg fijn zo'n forum.
veel gaming plezier ermeeAjodokusK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:54:
[ Voor 5% gewijzigd door Kaasje123 op 07-10-2005 15:24 ]
Ben ik ook benieuwd naar maar ik denk dat het de 6800GT van asus is met 128MB gddr3.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:58:
[...]
hey eeh, waar heb je die vandaan? en welke merk is het?
In prestatie scheelde dat geloof ik vrijwel niks met een 256MB versie, maar misschien dat het nu langzaam aan belangrijker wordt.
het is de volwaardige v9999GT/DT met 16 pipes en 256 ddr3
ik ga nu even een clean install doen en het beestje aan het werk zetten. Ziet er echt strak uit zeg, ook met de ultra pcb!
kijk eens rond voor de x800 gto2 
had niet gelezen dat TS al een kaart had gekocht. Veel uren plezier met de kaart!
had niet gelezen dat TS al een kaart had gekocht. Veel uren plezier met de kaart!
[ Voor 55% gewijzigd door profweirdo op 07-10-2005 21:33 ]
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Waar heb je die vandaan dan? De goedkoopste pricewatch zit er toch 80 euro boven.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
dus?Breepee schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:19:
Waar heb je die vandaan dan? De goedkoopste pricewatch zit er toch 80 euro boven.
kijk
hier voor geen 30 meer dan TS heeft betaald
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Ik reageerde op AjodocusK. En als je de draad had gelezen, wist je dat 'we' op zoek zijn naar AGP kaarten, geen PCI-e.profweirdo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:31:
[...]
dus?
kijk
hier voor geen 30 meer dan TS heeft betaald
wat duurt dat backuppen toch lang....... hoog tijd voor partities. Ik heb een beetje mazzel gehad met deze kaart, hij komt niet uit de winkel maar heb hem via marktplaats geregeld, is een maandje oud, met bon en alles erbij. Kan niet wachten tot FEAR wordt verscheept.
Lees je vragen van anderen hier ook?AjodokusK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:32:
enige waar ik een beetje bang voor ben is dat mijn no-name 350 watt voeding het niet trekt. Heb met PSU calculater uitgerekend dat mijn systeem met utra kaart (voor de zekerheid) 315 watt gaat trekken. We zullen zien
hoezo, ik heb je vraag beantwoord, staan 2 replies. jij moet lezen
Ik zie 0 antwoorden op mijn vraag.
Verwijderd
AjodokusK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:30:
wat duurt dat backuppen toch lang....... hoog tijd voor partities. Ik heb een beetje mazzel gehad met deze kaart, hij komt niet uit de winkel maar heb hem via marktplaats geregeld, is een maandje oud, met bon en alles erbij. Kan niet wachten tot FEAR wordt verscheept.
Pagina: 1