Toon posts:

5.1 speakerset aansluiten op 3 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn kamer heb ik een 5.1 set ( leuk dingejte niets speciaals ). En nu heb ik 3 pc's die ik daarop wil aansluiten. Nu heb ik het een tijdje zo gedaan:

Gewoon de pc's op m'n mengpaneel aangesloten. En me output van mengpaneel naar een splitter laten gaan die van 1 jack 3 maakt. En daar de 3 stekkers van mijn 5.1 set in gedaan, oke ik weet dat het zo niet hoord maar het werkte en ik was blij want dan had ik altijd mp3 geluid uit alle speakers zonder enige gare plugins.

Helaas zat hier ook een nadeel aan, als ik me bass heel hard zet ( wat ik regelmatig doe >:) ). Hoor ik soms gewoon de zang ook door mijn subwoofer, en dit is heel lelijk. En met films is het natuurlijk ook minder dat ik geen 5.1 surround geluid heb.

Dus ik zit nu met een probleem, ik wil wel 5.1 geluid hebben vanuit minimaal 2 pc's. Ik heb het nu draaien met splitters bij m'n subwoofer ingang, maar als ik nu 1 pc uitzet dan gaat het geluid ineens een stuk harder, en tevens is dit ook geen mooie oplossing want nu kan ik geen audio regelen ( ja alleen met software en dat vind ik nogal irritant ).

Ik zat misschien te denken aan het ideen ( ik weet niet eens of het mogelijk is ), om een eigen mengpaneeltje te maken die 5.1 aan kan, maar ik ben bang dat dit heel erg duur wordt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
/me neemt een aanloop en geeft het topic een schop

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

Om het nieuw te kopen is iig heel erg duur. Je moet een mixer hebben met minimaal 6 outputs (6 auxiliries of 4 group outs plus de master outs).

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Met een Creative DDTS-100 decoder kun je 3x analoog of 3x optisch aansluiten.

Als je dan in elke pc een geluidskaartje zet met een optical out, dan kun je middels de decoder switchen tussen bron 1,2 en 3.

Is maar een grove suggestie, ik weet niet of het ook daadwerkelijk in goed 5.1 gaat werken.

Goud is geen geld

Verwijderd

Als het niet erg is dat je het geluid van alle drie de pc's niet tegelijk hoort zou ik een printerswitch misbruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.jinyeshop.com/good_image/printerswitch4_1_m1.gif

Tis wel wat soldeerwerk O-)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties.

@Jag, ja daar had ik ook al stiekem even aan gedacht, maar dan ben ik echt veel geld kwijt.

@Frank_Knoppers, ik gok eerlijk gezegt niet dat dat zo super gaat werken.

@krusher, ik wil eigenlijk wel geluid door elkaar afspelen.

Ben ik nou te verwent, of zijn hier gewoon geen goedkope opties voor ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:58:
Thnx voor de reacties.
...

Ben ik nou te verwent, of zijn hier gewoon geen goedkope opties voor ?
Zelf met wat opamps aan de slag gaan?

Afbeeldingslocatie: http://dvd-infocentre.nl.eu.org/images/mixer.png
1,2 en 3 zijn de ingangen vanuit elke pc. Out naar je speakerset.

En dat maal 6 voor elk van de surroundkanalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 16:30 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Jag schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:39:
Om het nieuw te kopen is iig heel erg duur. Je moet een mixer hebben met minimaal 6 outputs (6 auxiliries of 4 group outs plus de master outs).
En niet te vergeten 18 inputs ;)
Pagina: 1