[XP] USB-drivers verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 15:31
Hallo,

Mijn GSM-toestel biedt de mogelijkheid om verbonden te worden met de PC door middel van een USB-kabel. Je hebt nu de mogelijkheid om de software ervan te up-daten.

Nu is de vorige update niet geheel vlekkeloos verlopen en nu wil ik graag de geinstalleerde drivers (voor het herkennen van het 'apparaat') verwijderen. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? Dien ik hiervoor de gehele USB-configuratie in het 'apparaatbeheer' te verwijderen of denk ik nu te 'grof'.

Het gaat mij er dus om dat de drivers verwijderd zijn, zodat de PC op moment van aansluiting de melding geeft dat er een onbekend apparaat is gevonden waarvoor drivers geinstalleerd dienen te worden. Ik wil dus weer van vooraf aan beginnen.

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom niet gewoon alle USB apparaten verwijderen uit apparaatbeheer.
Ze worden vaak toch wel opnieuw erop gezet, want XP installeert automatisch de drivers voor een usb apparaat (USB-HID bijvoorbeeld).

En nee, je denkt niet te grof.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je moet je drivers gaan updaten via de device manager en hem met de neus op de juiste files duwen. Misshcien dat hij klaagt dat de versie niet nieuwer is ofzo... maar blijven volharden en het zal je wel lukken...

• Jewie
Ok. Ik zal de USB-drivers er 'hardhandig' uitgooien en vervolgens kijken hoe het systeem reageert als ik het apparaat aansluit.

• Jewie
Ik heb gisteravond het een en ander geprobeerd, echter dit heeft niet geholpen.

Op het moment dat ik mijn 'USB-hardware' verwijderd blijft mijn muis 'mooi' hangen; omdat dit namelijk een USB-apparaat betreft. Wanneer ik mijn PC vervolgens opnieuw opstart wordt de muis keurig herkend als 'onbekend apparaat' en worden de drivers ervan geinstalleerd, waardoor de muis weer werkt.

Echter, wanneer ik mijn GSM-toestel aansluit wordt deze direct herkend als een 'bekend apparaat'. Er wordt dus niet gevraagd naar drivers, hetgeen juist wel de bedoeling moet zijn.

Schijnbaar werkt de gekozen aanpak niet. Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik heb geprobeerd beide apparaten te verwisselen wat betreft USB-poort. De muis wordt hierbij opnieuw geinstalleerd (omdat het als 'nieuwe' hardware worden gezien). De GSM wordt echter wederom gezien als een 'bekend apparaat'.