Toon posts:

Inloggen meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,
Ik wil het volgende doen ik heb een laptop, nu wil ik bijvoorbeeld thuis op het domein thuis inloggen, en op het werk daar op het domein inloggen. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik bij het inloggen kan kiezen op welk domein ik kan inloggen?

Met vriendelijk groet
Luc

Besturingssysteem Windows XP Pro SP2

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Dan moet je volgens mij een trust hebben tussen beide domeinen.. en die krijg je nooit vanuit je werk...

iRacing Profiel

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als het goed is moet hij bij opstarten zoeken naar de beschikbare domeinen...

• tc982
  • Laatst online: 17:01
Dat is niet mogelijk om de volgende reden :

Bij het aanmaken van je pc heb je deze in een domain moeten zetten, deze genereert een uniek nummer en deze nummer moet overeenkomen met jouw pc, anders kan je niet aanmelden ( dus je pc naam op zich is niet belangerijk ). Als je je pc in een ander domain toevoegd dan maakt deze een ander ID aan, en kan je niet meer inloggen op je oud domain. Je kan enkel dit doen door een trust aan te leggen tussen jouw domain en het werk domain. Nodeloos om te zeggen dat er geen enkele it verantwoordelijke dit zal toelaten aangezien dit ook inhoud dat de users gedeeld word.

Vroeger was er een programmatje van symantec (Mobile Essentials!?) die deze nummering onthoude en er kon voor zorgen dat je wel kon inloggen , maar dit word niet meer gemaakt of ondersteund. Ook moest je elke keer rebooten wou je in een ander domain inloggen

De enigste oplossing is volgens mijn : DUALBOOT! Twee maal windows xp en deze in het eerste en tweede joinen!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Volgens mij kan dit niet standaard in Windows XP.

Heb je thuis een domein (en dus een server) draaien ?
Heb je voldoende rechten van je werk (laptop van de zaak ?) om dit te doen ?
Is het toegestaan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tc982
  • Laatst online: 17:01
Mishmash schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:41:
Als het goed is moet hij bij opstarten zoeken naar de beschikbare domeinen...
is alleen zo als er een trust is! Anders zal hij niet de beschikbare domainen tonen die in op het netwerk staan!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Volgens mij is er wel een of andere policy voor, wacht, ff checken.
Pagina: 1