Ik heb pas geleden een computer besteld o.a. een AMD64 3700+ San Diego en een Asus A8N SLI met Twinmos 2x512 MB matched pair geheugen. Ik zag dat Tweakers bij de best buy guide twinmos aanraad bij een A8N SLI moederbord, maar ik zie her en der ook weer staan dat Twinmos problemen heeft met Asus moederborden en sommige zeggen dat het problemen geeft bij amd 64 processors. Ik weet het dus ff niet meer en twijfel of ik niet andere geheugen moet gaan bestellen.
Je hebt het al besteld. Wacht even totdat je het binnen hebt, waarschijnlijk werkt het gewoon wel goed.
dit is moeilijk te zeggen, het blijft uiteraard techniek, bij de 1 werkt het beter dan bij de ander.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit. Maar de eerste 64bits athlons stonden er wel om bekend problemen te hebben met bepaalde twinmos reepjes. Dan heb ik het over de 3000+ en 3200+ op s754.
Maar ik denk dat dit weinig zegt over de combo die jij nu besteld hebt, aangezien dat toch al weer enkele generaties nieuwer is.
En aangezien het nu toch al besteld is zou ik maar gewoon afwachten en evt. omruilen als het niet werkt.
Maar ik denk dat dit weinig zegt over de combo die jij nu besteld hebt, aangezien dat toch al weer enkele generaties nieuwer is.
En aangezien het nu toch al besteld is zou ik maar gewoon afwachten en evt. omruilen als het niet werkt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is in ieder geval niet zo dat de combinatie van een Asus moederbord, een AMD Athlon 64 en Twinmos geheugen altijd een probleem geeft. Ik heb zelf pas een Asus A8N-E moederbord, een AMD Athlon 64 3200+ Venice en 2x512 MB TwinMos matched pair gekocht en dit draait gewoon goed. Heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt als ik ga overklokken (weet ook niet of ik dat wel ga proberen), maar bij gewoon gebruik geen enkel probleem. Dit wil echter nog steeds niet zeggen of het in jouw combinatie wel of niet gaat werken. Als je geen risico wilt lopen kun je dus ander geheugen bestellen, maar ik zou het denk ik maar gewoon proberen. In de nieuwste vendors list van Asus komt TwinMos trouwens ook gewoon voor.
Neem even contact op met je leverancier en leg het aan hun voor. Zij kunnen nog wel iets voor je doen.
[ Voor 3% gewijzigd door lier op 03-10-2005 14:17 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik zag het ook in de lijst van Asus staan inderdaad. Ik denk dat ik maar gewoon ga afwachten, maar het is wel zo dat ik gelijk wanneer ik 'm binnen krijg een lanparty heb.
Ik heb net contact opgenomen met de leverancier, kijken of zij iets hierover weten.lier schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:17:
Neem even contact op met je leverancier en leg het aan hun voor. Zij kunnen nog wel iets voor je doen.
Ze hadden er zeker slechte ervaringen mee gehad en ze wilden graag het geheugen laten vervangen voor ander geheugen. Ben maar voor de corsair Value Serie (2x 512 MB) gegaan.
I.i.g. is het wel handig om te weten voor mensen die zo'n beetje hetzelfde willen gaan kopen.
I.i.g. is het wel handig om te weten voor mensen die zo'n beetje hetzelfde willen gaan kopen.
Verwijderd
Altijd afwachten met Twinmos,de ene keer zitter er super chips op(Winbond) de andere keer weer minder goede chips(Power chips)
Pagina: 1