Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCFL of inverter defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 15" inch LCD scherm van een notebook gekocht. Helaas was de backlight van het schermpje defect, dus ik dacht gewoon het CCFL-lampje vervangen.
Gisterenavond heb ik aan de contactplug waar dat CCFL op aangesloten is, gemeten met m'n multitester en deze gaf 0,000 volt.
Nu begin ik te twijfelen of mijn inverter niet defect is. Hoewel: het LCD scherm werkt nog. Als je sterk licht op hem laat schijnen, zie je de windows desktop.

Misschien heb ik verkeerd gemeten of heeft iemand misschien een beter idee?

Thx.

Verwijderd

eerder de invertor

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou jammer zijn, ik heb zo een moeite gedaan om een leverancier van zulke CCFL-lampjes te vinden.

Bestaat er een leverancier voor zulke invertors? (Sharp panel)

Verwijderd

Weet niet. Wat je wel kan proberen om de kosten te drukken is er een gewone witte ccfl achter gooien. Dit werk dacht ik ook prima.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook een keer een lcd schermpje gehad waarvan de inverter kapot was. Deze inverter heb ik toen vervangen met een van mijn inverters die ik gebruik voor me CCFL's in mijn pc. Ik heb echter alleen geen garantie dat dit ook bij jou zal werken! ;)

Verwijderd

als je het lcd ccfl niet gefixt krijgt, kan je hem altijd nog verkopen aan DIYbeamer makers ;)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:44:
als je het lcd ccfl niet gefixt krijgt, kan je hem altijd nog verkopen aan DIYbeamer makers ;)
er zelf eentje maken kan natuurlijk ook erg goed :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reactie. Ik ga toch nog eens proberen met dat nieuw CCFL-lampje, wie weet werkt het toch als het eenmaal fatsoenlijk aangesloten is.

Verwijderd

check elektronica-online, die verkopen een inverter voor ccfl lampen uit tft schermen
Pagina: 1