Belkin router > internet d/c elk half uur

Pagina: 1
Acties:

• TheBuster
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09-2020
Beste mensen,

Ik kamp nu al een paar weken met dit probleem, en ik kan wel janken, aangezien ik graag online aan hack & slash doe, irriteert mij dit mateloos.

Om het halfuur precies (kan een seconde verschillen) krijg ik een disconnect, en internet doet het daarna weer vrij rap (binnen een minuut). Als ik vervolgens in mijn router security log kijk staat er een lange waslijst met connections, die om het half uur plaats vinden:

(Alhier een deel)

code:
1
2
3
4
Mon Oct 3 11:01:32 2005 -WAN DHCP Client Connected IP 137.120.204.205
Mon Oct 3 11:31:33 2005 -WAN DHCP Client Connected IP 137.120.204.205
Mon Oct 3 12:01:33 2005 -WAN DHCP Client Connected IP 137.120.204.205
Mon Oct 3 12:31:34 2005 -WAN DHCP Client Connected IP 137.120.204.205

Ik ben geen computergenie, maar ik tracert dat IP, en blijkt dat hij maar 1 stap verderkomt, namelijk mijn universiteitscampusnet. Die lui zijn niet te bereiken, hebben jullie enig idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doe eens een ipconfig /all :?
Zie je dan al wat meer :?
En draai eens een firewall en gooi dat ip eens bij de black list.

Wauw, een sig!

• TheBuster
Bedankt voor de reply!

Blijkbaar is dat adres mijn statische IP, dus is het dan zo dat mijn router gewoon slecht functioneert?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

TheBuster schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:20:
Bedankt voor de reply!

Blijkbaar is dat adres mijn statische IP, dus is het dan zo dat mijn router gewoon slecht functioneert?
Dat zou best kunnen ;)
Reset je router eens voor de zekerheid. Misschien dat hij het dan wel goed doet.

Wauw, een sig!

• TheBuster
Ik heb dit kreng vaker gereset dan me lief is, ik sluit dalijk maar een andere router aan, en kijken hoe dat gaat dan, ik laat weten wat de uitkomst is ;) Thx voor de hulp

Om nog even te irriteren: mijn $^#$%R@#huisgenoten hebben constant SoulSeek en een ander zeik p2p programma aanstaan, kan dit ermee te maken hebben ?

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

TheBuster schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:50:
Ik heb dit kreng vaker gereset dan me lief is, ik sluit dalijk maar een andere router aan, en kijken hoe dat gaat dan, ik laat weten wat de uitkomst is ;) Thx voor de hulp

Om nog even te irriteren: mijn $^#$%R@#huisgenoten hebben constant SoulSeek en een ander zeik p2p programma aanstaan, kan dit ermee te maken hebben ?
Tenzij deze de router zo zwaar belasten, denk ik toch van niet hoor. :)

SvennieG

• TheBuster
Ik zit een uurtje door de gvonden resultaten bij het zoeken te bladeren, en vond een opmerkelijk aantal hits waarbij gesproken wordt over "p2p vriendelijke routers", wat zou "insinueren" (sorry weet even geen normaal woord) dat er ook "p2p onvriendelijjke routers, of minder vriendelijke routers" zijn :P Maar goed, tijd om die andere router te checken Harrr

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
staat de dhcp release interval niet op 30 minuten ofzo ?
je zegt wel een statisch ip, maar ik zie toch duidelijk het woordje DHCP terug komen in je log file.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48
Hoe zit het met je leasetijd?

• TheBuster
zz de andere router is vertraagd, dan nog maar kloten met deze belkin:

hij staat op dynamisch trouwens, niet statisch, maar alle ips van de computers in huis zijn wel statisch omdat een huisgenoot-nerd dat wilt.

EDIT: Leasetime staat op: forever

[ Voor 21% gewijzigd door TheBuster op 03-10-2005 16:33 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 07:45
Ik heb dat ook ooit gehad met een Belkin router. Dat ding vloog er iedere keer uit. Ik heb toen in de routersoftware de 'idle' time veranderd. Ik geloof of uitgezet of erg hoog gezet. Het kwam er op neer dat de router na een bepaalde tijd van inactiviteit zelf de verbinding verbreekt. Belkin heeft dit met name gedaan voor landen zoals Frankrijk waar relatief veel mensen met een ADLS verbinding surfen die niet onbeperkt is. Tenminste dat vertelde de helpdesk van Belkin me.

• TheBuster
thx, maar ik kan nergens in de routersetup "idle" vinden, maar ik ga maar eens met belkin mensen proberen te praten dan :D

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
en als je nu voor de test de WAN kant eens een statisch adres geeft ipv dynamisch, is het dan opgelost?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 22:41
Ik had dit met een Alcathel Thomson 510v4 modem, en daarachter een Draytek Vigor 2200e.
Disconnecte elk uur. Het probleem zat m er in dat de modem ook router speelde, en de router elk half uur van een nieuw IP voorzag. Toen heb ik de backup gedownload uit de router met de webinterface, geopend in kladblock, en waar 7200 stond bij DHCP lease time gewoon 9999999999 neergegooid. Ik heb berekend dat ik nu elke 10 jaar een disconnect krijg, de horror.

Misschien kan je hier wat mee, suxxes.

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1