Ik heb een 486 draaien met freesco er op. Kan ik nu de fan uit de voeding verwijderen zonder dat ie stuk gaat....?
kan wel maar het is wel link omdat je nu 2 draadjes overhoudt die los hangen
maar ik zal je zeggen dat je het NIET moet doen!!!
maar ik zal je zeggen dat je het NIET moet doen!!!
Als je echt zeker wilt weten dat het goed gaat, zou ik een groter heatsink in de voeding zetten, waaraan je alle transistors bevestigd. Dan moet het dacht ik wel goedgaan. Als het een SX processor is, wil het volgensmij wel helemaal.
Bestuh!!
De fan zit er niet voor de grap in..
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Is die fan niet bedoeld om de airflow in je kast te verbeteren, en niet perse om je voeding te koelen....Hij zal er niet voor niks zitten, dat snap ik ja, maar het zou mooi zijn als hij er uit kan
ik heb hier een amdk6-2 450@350 draaien, en die voeding, komt gewoon koude lucht uit...
enne als je de kast los laat staan maakt het ook geen klap uit, welke airflow?
btw. die amd draait op 350 anders draait hij niet stabiel meer... teveel gekloot
enne als je de kast los laat staan maakt het ook geen klap uit, welke airflow?
btw. die amd draait op 350 anders draait hij niet stabiel meer... teveel gekloot
Hoeveel Ohm weerstand moet er dan tussen? Want je moet er toch een weerstand tussen zetten dan...?
Op hoeveel ampere draait dat ding?
Correct me if i'm wrong
Op hoeveel ampere draait dat ding?
code:
1
2
3
4
| R=V/I R=7/I en verder....goed toch zo??? |
Correct me if i'm wrong
Gewoon ff kijken wat er nu op de voeding staat. Waarschijnlijk staat er 12V 0.xxA op.
Dan rolt je weerstand er zo uit.
Je fan wil je op 7V laten lopen, dus je toegevoegde weerstandje moet 5/7 van de weerstand van je fannetje hebben.
idd gewoon met V=I*R etc.
Vergeet P=V*I niet
Die kan je omrekenen naar P=I^2*R en (V^2)/R
Het kan zijn dat je vermogen wordt gegeven ipv de stroomdoorvoer bij 12V.
Dan rolt je weerstand er zo uit.
Je fan wil je op 7V laten lopen, dus je toegevoegde weerstandje moet 5/7 van de weerstand van je fannetje hebben.
idd gewoon met V=I*R etc.
Vergeet P=V*I niet
Die kan je omrekenen naar P=I^2*R en (V^2)/R
Het kan zijn dat je vermogen wordt gegeven ipv de stroomdoorvoer bij 12V.
ieeeepppppp :P
Verwijderd
Wat je ook kunt doen is een pot-meter tussen de fan en je voeding hangen. Dan kun je zelf regelen hoe hard je fan draait. Stel hem dan zo in dat je nog net de lucht eruit voelt komen. Scheelt een hoop herrie en je zult merken dat de lucht een stuk warmer is. Laat hem niet te heet worden...
En een heatsink op die transistoren zetten: je kunt ze niet allemaal op 1 sink zetten. Want op sommige staat hoogspanning (230V, niet hoog, maar toch..) en als jij die dan aan een laagspanning vastmaakt, heb je nooit meer een fan nodig...
Succes, da-Lynx
En een heatsink op die transistoren zetten: je kunt ze niet allemaal op 1 sink zetten. Want op sommige staat hoogspanning (230V, niet hoog, maar toch..) en als jij die dan aan een laagspanning vastmaakt, heb je nooit meer een fan nodig...
Succes, da-Lynx
Naar ik weet zit er slechts 1 onderdeel in een pc-voeding dat gekoeld moet worden en daar zit al een klein stel koelvinnetjes aan. Heb hier ook een 486 staan waar ik de vent uit de voeding heb gehaald. Dus het kan op zich wel. Moet alleen wel een voeding hebben met thermische beveiliging, (zit ergens een zekering voor), want anders loop je iets meer risico op brand.
Oh ja, mocht je dit aanpassen net als ik en het gaat mis dan ben ik niet verantwoordelijk
Oh ja, mocht je dit aanpassen net als ik en het gaat mis dan ben ik niet verantwoordelijk
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Ok, thx, ik ga is effe kijken wat ik kan doen... Bedankt voor alle reply's...
Ik heb aan de achterkant van mijn kast 4 uitgangen van 80mm fans zitten.
1 van mijn voeding, 3 xtra 80mm fans.
De luchtstroom die uit mijn voeding komt is aanmerkelijk warmer dan de luchtstroom die uit de andere 3 openingen komen. Oftewel, mijn voeding produceert de meeste warmte...
1 van mijn voeding, 3 xtra 80mm fans.
De luchtstroom die uit mijn voeding komt is aanmerkelijk warmer dan de luchtstroom die uit de andere 3 openingen komen. Oftewel, mijn voeding produceert de meeste warmte...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1