Toon posts:

30gigs.com: inbox van 30 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.30gigs.com

Er is een nieuwe speler op de webmailmarkt: 30gigs.com. De nieuwkomer biedt een inbox van 30 gigabyte aan.

Vooralsnog werkt 30gigs met een uitnodigingssysteem. Gebruikers moeten dus eerst een uitnodiging ontvangen voordat ze gebruik kunnen maken van de dienst. De makers melden op hun site toekomstplannen voor toekomstige uitbreiding. Zo willen ze de totale opslagcapaciteit oprekken naar 50 en wellicht zelfs 100 gigabyte.

Het privacystatement van 30gigs is een stuk duidelijker omschreven dan die van concurrent Gmail van Google. Er wordt een cookie geplaatst om het inloggen te vergemakkelijken en niet telkens dezelfde advertentie te vertonen. Verder vergaart 30gigs geen persoonlijke informatie.

In iedergeval een flinke inbox.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 12:18 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Als je een discussie wil starten hierover zul je toch iets van een voorzetje moeten geven, anders is dit gewoon spam..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

wel een mooi email adres @30gigs.com B)
alsof je dat ooit vol krijgt met alleen tekst berichten.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12
gezien het feit dat je op uitnodiging alleen kan aanmelden valt er weinig te spammen.
Opzich vind ik het wel een interessante ontwikkeling deze grotere mailboxen, al sta ik er argwanend tegenover, want als de aanbieder in (financieële) problemen gaat komen in de toekomst moet je maar zien hoe het met je X-aantal gigabytes aan mail afloopt. Dat zet je niet zomaar ff over.

Verwijderd

Lijkt me wel handig als backup voorziening, gewoon wekelijks de gewijzigde bestanden mailen :-)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:53
Leuk om DVD's te mailen naar elkaar :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:44

DinX

Motormuis

Mja, privacy ...

Nooit vergeten: niets is voor niets. Ze moeten ergens hun geld vandaan halen hiervoor.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

:Z Wat moet je moet een inbox van 30GB?

Zelfs 1GB krijg je niet vol. Met Hotmail heb ik nu 25MB en dat is meer dan zat.

En DVD's mailen, tsja, niet echt de meest efficiente manier he :)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:22:
:Z Wat moet je moet een inbox van 30GB?

Zelfs 1GB krijg je niet vol. Met Hotmail heb ik nu 25MB en dat is meer dan zat.

En DVD's mailen, tsja, niet echt de meest efficiente manier he :)
echt wel, jij met full speed uploaden, en de ander met full speed downloaden(tenzij we dit met zn allen tegelijk doen natuurlijk 8)7 Of wou je weer via msn met 10kb/s een dvdtje sturen? })

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:44

DinX

Motormuis

hellboy123 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:41:
[...]

echt wel, jij met full speed uploaden, en de ander met full speed downloaden(tenzij we dit met zn allen tegelijk doen natuurlijk 8)7 Of wou je weer via msn met 10kb/s een dvdtje sturen? })
Je moet die film of wat dan ook nog in die mailbox krijgen de eerste keer. Dat gaat even traag met uploaden als met eender welk ander programma.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap niet waarom dit soort berichten toch 'het nieuws' berijken. Het volgende bedrijf biedt 3TB aan, dan een bedrijf met 30TB.. Het boeit niet veel, het gemiddelde gebruik zal toch niks omhoog gaan.

Persoonlijk zou ik nooit zo'n veel voor niks mailbox van een vaag bedrijf willen gebruiken. Stel je hebt je mailarchief van de afgelopen 10 jaar online staan en je wachtwoord lekt een keertje uit, of er blijkt een beveiligings lek in de servers te zitten, dan heb je een grooot probleem. :X

Ik neem aan dat ze heus wel een effectieve manier hebben gevonden om DVD-leechers tegen te gaan, zo moeilijk is dat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 03-10-2005 13:36 ]

🌞🍃

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
hellboy123 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:41:
[...]
Helaas komt er door MIME-encoding zo 30% overhead bij (getal weet ik niet zeker uit m'n hoofd, maar is wel significant), waardoor de efficientie kleiner wordt.

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
En hoe wil je die 30Gb volkrijgen als je maar 2Mb attachments mag versturen? :Z

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Als die mailpagina net zo snel gaat als hun website op dit moment, denk ik niet dat ze echt veel klanten gaat trekken.

Maar goed, ik denk dat ze het niet echt handig aanpakken door nu meteen al 30 GB aan te bieden. Gmail is ook heel langzaam aan het quota aan het vergroten (dus ik blijf zo rond de 12 a 13% hangen) en dat doen ze niet voor niets.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 13:05
Wortelstok schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:06:
En hoe wil je die 30Gb volkrijgen als je maar 2Mb attachments mag versturen? :Z
[huiskamer]Gewoon 15360 meeltjes van 2mb versturen :? [/]

Wel weer van die vage voorwaarden idd. Vraag me af aan welk praktisch nut ze dachten toen ze besloten een 30GB box te geven met een 2mb attachement limiet.

[ Voor 4% gewijzigd door Benotti op 03-10-2005 14:32 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Benotti schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

[huiskamer]Gewoon 15360 meeltjes van 2mb versturen :?
Wel weer van die vage voorwaarden idd. Vraag me af aan welk praktisch nut ze dachten toen ze besloten een 30GB box te geven met een 2mb attachement limiet.[/quote]

Om te kunnen zeggen dat ze een 30Gb box hebben?

Verwijderd

Om denk ik te voorkomen dat mensen massaal dvd's gaan sturen ofzo ;)

ten koste van hun netwerk en ingekochte datapakket.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
kun je me even een invite sturen dan? zie profiel voor email.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja... denk dat iedereen (ik ook wel... zie profiel :) ) een invite wil hebben. Zou er net zo'n handel komen als GMail invites (waar ik nog steeds niet vanaf ben).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:00:
knipper..

Het privacystatement van 30gigs is een stuk duidelijker omschreven dan die van concurrent Gmail van Google. Er wordt een cookie geplaatst om het inloggen te vergemakkelijken en niet telkens dezelfde advertentie te vertonen. Verder vergaart 30gigs geen persoonlijke informatie.
uuhmm?
op de site staat heel wat anders..
Notice: We collect personal information on this site.
of vertaal ik het nu zo erg slecht ? ...

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dit bedrijfje ziet mij er heel professioneel uit:
• Een mooie schrijffout op de frontpage (malibox)
• Een nog mooiere template vanop templatehelp.com (zie midden onderaan) en hun mailbox-template zal dan ook wel deze hier zijn.
• ...

Hoeveel erger kan je het nog krijgen?

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
het leek me wel leuk... tot dat ik van de max 2 MB bijlages hoorde.. dat maakt de 30gigs mails nou niet zo atractief... de reactie van google die hierop (hopelijk) komt in tegen deel wel! :Y)

Edit: letterlijk uit 'The terms of Service':

If you do nothing during your visit but browse through the website, read pages, or download information, we will gather and store certain information about your visit automatically. We automatically collect and store only the following information about your visit:

1.The internet domain (for example, "xcompany.com" if you use a private Internet access account, or "yourschool.edu" if you connect from a university's domain) and IP address ( an IP address is a number that is automatically assigned to your computer whenever you are surfing the Web) from which you access our website.
2.The type of browser and operating system used to access our site;
3.The date and time you access our site;
4.The pages you visit;
5.If you linked to this website from another website, the address of that other website.

daar doen ze het dus voor... en of dat het enige is wat ze verzamelen weet ik niet...

[ Voor 72% gewijzigd door zzzimon op 03-10-2005 21:35 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
ik heb mn 30gigs, maar het is nog wel heel erg beta. 50% vd tijd offline.

Verwijderd

Een maat van me heeft deze zite opgezet, runned nog niet zo heel erg lang... heb geduld :)
Pagina: 1