Your Edirol PCR M30 and You

Pagina: 1
Acties:

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 08:20
Tja, ik heb wel even gezocht maar toch wil het niet werken.
probleem is als volgt:

Ik heb de Edirol PCR M30 gekocht voor gebruik met FL studio 5.0. Deze werkt in principe wel, maar als ik mijn edirol aansluit bij een vriend van me die Reason 3 gebruikt, zijn er al standaard controllers (zoals play, stop, record, chorus, reverb, panning, etc.) aangewezen, wat niet het geval is in FL Studio.
Nu las ik op de site van Roland/Edirol dat er instructiesets in de edirol te laden zijn, zodat dit standaard WEL zo is. Ik heb dit gedaan met het tooltje van Roland en de file van Image-line (FL Studio) en de instructiemanual van Edirol. Daarbij sla je de geuploade file op in de controller en zou het moeten werken...
Met de nadruk op ZOU.

Heeft iemand ervaring met een Edirol PCR & evt. FL studio en zou dit met mij willen delen?
Bvd.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• CSB
subtiel schopje...

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Je kunt toch gewoon controllers assignen in FL, in Reason gaat dat iets makkelijker idd. Ik begrijp je probleem denk ik niet.

• CSB
Het probleem is eigenlijk dat je in Reason al gelijk controls als panning, reverb, delay, etc. kunt gebruiken en dat je ze bij FL elke keer weer moet assignen...

• CSB
Ik weet het, het heeft een tijdje geduurd. Nog steeds geen oplossing gevonden. Het assignen gaat wel goed. Vooral na de update van FL studio 5 naar versie 6.

Maar heeft iemand anders nog bevindingen / tips voor FLS 6 i.c.m. een midi controller als de Edirol?
Ik ben erg benieuwd of iemand op GOT hier ook mee speelt. :P