[98/XP] 2pc's, upgraden naar XP, 98 en wifiondersteuning*

Pagina: 1
Acties:

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 15:19

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
Dit is t probleem, heb nog niets geprobeerd maar zat erover na te denken:

Heb hier 2 pc's staan, gaat vooral om de oudste: een pentium 2 450 mhz 128 mb ram.
Die andere heeft een athlon processor dus ik noem ze vanaf nu Pentium en Athlon.

Athlon heeft winXP, Pentium win98.
Ik zou graag op beide winXP willen hebben, maar ik heb maar 1 serial uiteraard.
Ik neem aan dat dit problemen gaat geven en ik zou graag willen weten wat voor problemen. (de minimum systeemeisen voor XP zijn 300 mhz met 128 mb ram???)
daarbij vroeg ik me ook af of het iets uitmaakt of je met de Pentium zo goed als niet online komt. In de toekomst is dat wel de bedoeling met een draadloze verbinding (via netwerk van 1 van de buren, maar ok, eerlijk gezegd geen flauw id of dat strafbaar is?)

Dan nog een vraagje over het draadloos netwerk.. WinXP schijnt draadloze netwerken zelf te detecteren, is er ook een los stukje software ergens op internet te vinden die dit ook kan op bijvoorbeeld een win98 PC?

Alvast bedankt voor de hulp :)

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Ten eerste zou ik je voor Windows XP sowieso mintens 256 MB Ram aanraden .. Vind het zelf bij minstens 512 pas echt allemaal lekker draaien, maar voor minimaal gebruik is 256 al wel voldoende.

Wat betreft de software voor Wireless, die wordt als het goed is bij de meeste wireless kaartjes wel geleverd..

Ennehm .. dat internet via de buren .. lijkt me logisch dat dat niet legaal is .. Tenzij in overleg misschien dan ..

Dan over de serial van XP .. Ik denk dat je er daar idd wel 2 van nodig hebt :P

[ Voor 14% gewijzigd door speek1984 op 03-10-2005 11:59 ]

"It's about time you showed up Fox!"

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

waarom wil je in vredesnaam op een PII 450 winxp gaan draaien? Zet er dan W2k op, draait een heel stuk lekkerder.

En van het draadloze netwerk van je buurman gebruik maken lijkt me niet strafbaar, mits t met toestemming gebeurt.
Verder stel je wel heel erg veel verschillende vragen, misschien is het verstandig om eerst eens uitgebreid de search van het forum te gebruiken, die helpt je zeker een heel eind op weg :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

lier

MikroTik nerd

heb nog niets geprobeerd
Eerst zelf iets proberen !
eerlijk gezegd geen flauw id of dat strafbaar is
Ja, dat is strafbaar. Eén licentie per pc.

Systeemeisen kan je vast wel op de Windows site vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
Zat idd n stukje software bij van de netwerkkaart, maar niet een die zelf netwerken detecteerd

Verwijderd

-je moet voor elke computer een aparte windows licentie hebben;
en als je hem op allebei installeert gaat hij zeuren dat je hem moet activeren ?

-windows xp werkt wel op je pentium computer maar niet super snel

- bij je netwerkkaart zit meestal software om draadloze netwerken te vinden ook onder win 98

- draadloos netwerk met je buren is niet strafbaar volgens mij :? zolang je maar geen internet deelt (en in overleg natuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 12:01 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

lier

MikroTik nerd

Quellien schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:59:
Zat idd n stukje software bij van de netwerkkaart, maar niet een die zelf netwerken detecteerd
Dus je moet handmatig je netwerk invullen (naam van je SSID) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Topicstarter
lier schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:04:
[...]

Dus je moet handmatig je netwerk invullen (naam van je SSID) ?
klopt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Quellien, zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) kan lezen is dit niet helemaal de manier waarop we een topic graag zien op GoT. In de eerste regel van je post gaat het mis. Daar staat namelijk dat je nog niks hebt geprobeerd. GoT is een forum voor de wat gevordere computergebruiker. We verdiepen ons altijd even in de materie.

Je kan de software voor je wifikaart natuurlijk gewoon op de bijgeleverde cd of de supportsite van de maker vinden, net als bij zo ongeveer elk ander apparaat wat je koopt. Dat wifi alleen goed zou werken onder XP is mijn inziens vrijwel ondenkbaar. De fabrikanten van de hardware en software en besturingssystemen zouden een bord voor hun kop moeten hebben als dat het geval was. Een bezoekje aan de website van de fabrikant was genoeg geweest. Daar kan je al die info vinden.

Over het wel of niet mogen gebruiken van het netwerk van de buren ligt er natuurlijk aan of je toestemming hebt of niet. Daarover is hier op GoT al heel veel gesproken. Al weet ik zelf niet precies wat nou precies wel of niet mag. Wellicht zou je daarover meer kunnen vinden in onze netwerkfora :)

De pc zal Windows XP draaien, als je alle onnodige componenten uitschakelt. Ik pas de topictitel nog even ietsje aan. '2pc's WinXP vraagje [XP][98]' zegt niet zo gek veel over je probleem. Mocht je een nog betere suggestie hebben, geef dat dan even aan middels Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Veel plezier op ons forum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1